Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 53

Ämne: Grupperingar på mc-forum

  1. #21
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    I Stockholm har vi bildat en Facebookgrupp för att hålla kontakten. Funkar kanonbra att lägga ut körningar den vägen. Man anmäler sig och alla kan se vad som gäller, när vi träffas och var. Vi är ett stort gäng som i olika konstellationer kör tillsammans, när man har tid och lust. Ett smidigt sätt att hålla kontakten, inte minst under vintern när man kanske inte träffas så ofta.
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    I Stockholm har vi bildat en Facebookgrupp för att hålla kontakten. Funkar kanonbra att lägga ut körningar den vägen. Man anmäler sig och alla kan se vad som gäller, när vi träffas och var. Vi är ett stort gäng som i olika konstellationer kör tillsammans, när man har tid och lust. Ett smidigt sätt att hålla kontakten, inte minst under vintern när man kanske inte träffas så ofta.
    Jo Facebook fungerar nog bra - för en grupp som är lokal och vill isolera sig från omvärlden (lite, men inte mycket hårddraget). Tyvärr är det så att detta forum har blivit lite utarmat när vi inte har erat gäng med oss längre. Några av er skymtar in ibland - andra har vi inte sett på länge.
    Ove

  3. #23
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jo Facebook fungerar nog bra - för en grupp som är lokal och vill isolera sig från omvärlden (lite, men inte mycket hårddraget). Tyvärr är det så att detta forum har blivit lite utarmat när vi inte har erat gäng med oss längre. Några av er skymtar in ibland - andra har vi inte sett på länge.
    Håller med dig Ove, lite trist att det bara verkar vara jag som är kvar på regelbunden basis. Kanske är det så att Facebookgruppen funkar bäst för de flesta. Snabb respons på det man skriver och du når alla kompisarna direkt. Vi har en geografisk spridning från trakten av Västervik upp till Norrtäljetrakten, men vi träffas ändå i olika konstellationer under säsongen.

    För min del är det inte antingen ett traditionellt forum eller Facebook som är frågan. Gillar båda men på olika sätt.

    Verkar dock som att det går emot allt fler Facebookgrupper för oss hojåkare, på gott och ont.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Håller med dig Ove, lite trist att det bara verkar vara jag som är kvar på regelbunden basis. Kanske är det så att Facebookgruppen funkar bäst för de flesta. Snabb respons på det man skriver och du når alla kompisarna direkt. Vi har en geografisk spridning från trakten av Västervik upp till Norrtäljetrakten, men vi träffas ändå i olika konstellationer under säsongen.

    För min del är det inte antingen ett traditionellt forum eller Facebook som är frågan. Gillar båda men på olika sätt.

    Verkar dock som att det går emot allt fler Facebookgrupper för oss hojåkare, på gott och ont.
    Kan dela med mig av min egen syn på Facebook. Det bygger på att man släpper in "vänner" efter vänförfrågan. då ska man välja - vän eller inte vän. Den urvalsprocessen är i grunden sårande för dom som inte blir valda till "vänner".
    Jag skiljer på nära vän/närstående, bekanta, flyktigt bekanta, vet vem den/jag är o.s.v. Vän blir man inte av att bara trycka på en knapp.

    Facebook ger lätt ett intryck att man umgås mera privat än man faktskt gör, vilket blivit till smärtsamma överraskningar för många. Jag vet - varit inblandad i att försöka reda ut komplikationer som uppstått.

    Forum vet man att alla kan läsa bara man har en internetuppkoppling och då silar man det man skriver och det övriga tar man via andra kommunikationsvägar.

    Som framgår gillar jag inte Facebook. Jag var med ett par veckor, men jag gick ur när jag såg och förstod hur det fungerade.
    Ove

  5. #25
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kan dela med mig av min egen syn på Facebook. Det bygger på att man släpper in "vänner" efter vänförfrågan. då ska man välja - vän eller inte vän. Den urvalsprocessen är i grunden sårande för dom som inte blir valda till "vänner".
    Jag skiljer på nära vän/närstående, bekanta, flyktigt bekanta, vet vem den/jag är o.s.v. Vän blir man inte av att bara trycka på en knapp.

    Facebook ger lätt ett intryck att man umgås mera privat än man faktskt gör, vilket blivit till smärtsamma överraskningar för många. Jag vet - varit inblandad i att försöka reda ut komplikationer som uppstått.

    Forum vet man att alla kan läsa bara man har en internetuppkoppling och då silar man det man skriver och det övriga tar man via andra kommunikationsvägar.

    Som framgår gillar jag inte Facebook. Jag var med ett par veckor, men jag gick ur när jag såg och förstod hur det fungerade.
    Ove då, du är gammaldags
    Jan

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ove då, du är gammaldags
    Då vet jag flera

  7. #27
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Men Olle och jag er venner på Facebook Så nogra ut av oss gubbar er jo rett så moderna

    ________
    Simen

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ove då, du är gammaldags
    Javisst, Gubbe du vet. Men allt är inte bäst för att det är nytt.


    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Då vet jag flera
    Va? är jag inte ensam att vara ett tjurigt original?
    Ove

  9. #29
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Jag var också emot och vägrade facebook. Och det gjorde jag länge. Men jag är en riktigt nyfiken typ också så jag tänkte att jag testar väl lite. Och nu tycker jag att det jättekul. Så så kan det också gå.

    Men jag tycker nog att forumet är bäst här, så jag förespråkar inte facebook för detta. Sedan har jag fortfarande en slags ideologisk tagg mot facebook. Så lite dubbelt är det också.

  10. #30
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    K

    Som framgår gillar jag inte Facebook. Jag var med ett par veckor, men jag gick ur när jag såg och förstod hur det fungerade.
    Då är vi två! Och vad gäller frågan om grupperingar på olika forum beror väl set också på att det är lite olika inriktning på olika forum?

Liknande ämnen

  1. Forum för Trike
    Av voivoi i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-10-06, 10:21
  2. Vilka andra forum
    Av V Saarela i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2014-01-20, 20:12
  3. Grupperingar och missnöje från customåkare
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-07-20, 01:32
  4. Forum iPhone app?
    Av adara i forum Om hojen.nu
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-03-11, 13:31
  5. Trögt forum.
    Av Jan-Olov i forum Om hojen.nu
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 12:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •