Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 53

Ämne: Grupperingar på mc-forum

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av racer Visa inlägg
    Är man som jag väldigt mc intresserad läser man det mesta som finns på nätet inklusive dom forum och bloggar som finns och lite kul är det att se hur folk grupperar sig.
    Sporthoj hänger många yngre känns det som och där är det ju fortare ju häftigare, Harleyforum är det sociala som betyder mest och ju högre motorn låter ju bättre och här på Hojen verkar moral gubbarna finnas som är rädda för rullgrus o buller och gärna åker o fågelskådar.
    Undrar om det finns något forum som är något av allt där alla respekterar varandras olikheter tro ?
    Tycker inte din beskrivning riktigt stämmer. På hojen finns "gubbarna och gummorna" i olika åldrar som kör olika maskiner. Sen om man tycker det är moralgubbar eller inte beror väl på ens egen åsikt. Men om man lägger ut ett inlägg där man säger att man vill bullra jättemycket och underförstått att det inte gör så mycket om det stör andra i samhället så kan man ju räkna med lite mothugg. Men det är bra att det kastas in en brandfackla ibland så det blir fart på "gubbarna" i forumet

  2. #12
    Ankan1
    Gäst
    Många äldre hojåkare liksom yngre även på sporthoj.com.Vad sedan ålder och hojtyp spelar för roll är väl mindre intressant om nu inte forumets inriktning är t ex just sporthojar så länge det går ut på motorcyklar.Att det sedan förekommer små eller större retsamma kommentarer i tidigare nämnda ämnen är väl som samhället uppför sig i övrigt.Ta det med en viss ironi med andra ord.


  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Var och en har rätt att uttrycka sin åsikt. Om den är rätt eller fel hör inte hit.
    En gubbe sa ungefär så här en gång i tiden: " jag struntar i din åsikt, men är beredd att gå i döden för din rätt att ha den " Undrar om det var Martin Luther som sa det?
    Tänk vad världen skulle var lugn och fin om detta respekterades!!!!!!!
    Det var Voltaire..
    Efter detta utbrott av BW-eri (besserwissermentalitet) så tycker jag fortfarande att forumet har en mycket bra och varierande befolkning.
    Att det finns genre- och "märkessnördar piggar bara upp.
    Och jag sk-er högaktninsfullt i vad folk kör för hoj.
    Jag har t o m assisterat HA-folk och turister med mekhjälp..

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Grupperingar??Ja herregud,hade man möjligheten att ha många fler hojar så hade man ju en av varje.Tycker ju att det är kul med alla maskiner.Om jag är ute och kör med farsan tex så oavsett om han åker på sin Africa twin eller Triumph Trident så är det ju kul sedan beror det väl på var man skall åka.Allt övrigt tugg hör ju hemma på alla sådana här forum där folk tycker olika,vissa vet mer än andra och vissa vet ingenting.Men är ju helt ok,och frivilligt att gå med.Damerna (inte alla) har ju sin syjunta så varför inte.Så länge man inte går på rena personangrepp så är väl allt ok.Har väl blivit kallad BW någon gång och ligger knappast sömnlös för det.Som talat om tidigare anngående en hojen träff,tänk bara minst 25 av dom som håller låda här skulle träffas nångonstans och köra lite hoj,kanske käka nått gott och ta nån pilsner,skulle säkert bli skit kul.
    Senast redigerat av engström67 den 2013-03-10 klockan 11:45.

  5. #15
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Grupperingar o grupperingar, de flesta vill gärna känna någon form av tillhörighet för ett gemensamt intresse. Det som är lite kul här på hojen.nu är bredden på ålder,hojar,åsikter och hjälpsamheten framförallt när råd&frågor dyker upp för femtioelfte gången. Finns nåt för alla oavsett erfarenhet.

  6. #16
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av racer Visa inlägg
    Och vem ger en rättigheten att avgöra om ett påstående är dumt eller inte och höja "tonen" ?
    Man behöver inte ta allt så petnoga och seriöst. Här säger vi vad vi tycker och det händer inte särskilt ofta att nån säger åt andra om man tyckt rätt eller fel (om ens en enda gång). Hojen.nu är ett coolt och relaxat ställe bara...

    Jag kan tänka mig att kolla på något fullständigt ointressant bara det är en cool resa dit och finns lite skönt folk att snacka med när jag kommer dit
    Senast redigerat av Jourtjänst den 2013-03-10 klockan 21:01.

  7. #17
    Ankan1
    Gäst
    Såg detta på BBC World News ...


  8. #18
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Som talat om tidigare anngående en hojen träff,tänk bara minst 25 av dom som håller låda här skulle träffas nångonstans och köra lite hoj,kanske käka nått gott och ta nån pilsner,skulle säkert bli skit kul.
    Det låter ju som ett riktigt bra ide! Har säkert förekommit tidigare, men jag hade gillat en sådan träff..

    Skall bara sätta ihop hojen först..å ta körkortet..SEN blir det åka av :-)

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Det låter ju som ett riktigt bra ide! Har säkert förekommit tidigare, men jag hade gillat en sådan träff..

    Skall bara sätta ihop hojen först..å ta körkortet..SEN blir det åka av :-)
    Bara att skynda på att skruva. Den första är redan annonserad: Tranresan. Den har just det konceptet. Sen brukar det komma flera träffar efterhand, men som mest brukar det bli cirka 10 pers.
    Senast redigerat av Ove den 2013-03-11 klockan 18:18.
    Ove

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Funderat på det där med träffar och dålig uppslutning sen jag skrev förra inlägget.

    Kom fram till efter att även rannsakat mitt eget sätt att fungera. Går man och väntar på personlig inbjudan som det var förr - Det knackar på dörren och där står en kamrat och bockar artigt och säger " Får Ove komma ut och leka??" Mamman nickar och säger javisst bara ni kör försiktigt, hjälper till att dra ner hjälmen ordentligt över öronen och rättar till halsduken.

    Nej det går inte till så, vi har blivit stora nu och får hålla koll själva om det händer något som verkar intressant. Tråd i ett forum: Träff vid Gustavsbergs WC-museum(OBS! påhittat). Skiter väl i WC men det kommer ett gäng med andra knuttar, någon jag känner och andra som jag gärna vill träffa, oavsett vad dom sitter på. Svarar " O ja va kul! Jag kommer - och så gör man det, då har man en träff och vad som sedan händer är kanske att man käkar en bit och far omkring i nejden innan det bär hem med några nya kontakter.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Forum för Trike
    Av voivoi i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-10-06, 10:21
  2. Vilka andra forum
    Av V Saarela i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2014-01-20, 20:12
  3. Grupperingar och missnöje från customåkare
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-07-20, 01:32
  4. Forum iPhone app?
    Av adara i forum Om hojen.nu
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-03-11, 13:31
  5. Trögt forum.
    Av Jan-Olov i forum Om hojen.nu
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 12:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •