Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 53

Ämne: Grupperingar på mc-forum

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105

    Grupperingar på mc-forum

    Är man som jag väldigt mc intresserad läser man det mesta som finns på nätet inklusive dom forum och bloggar som finns och lite kul är det att se hur folk grupperar sig.
    Sporthoj hänger många yngre känns det som och där är det ju fortare ju häftigare, Harleyforum är det sociala som betyder mest och ju högre motorn låter ju bättre och här på Hojen verkar moral gubbarna finnas som är rädda för rullgrus o buller och gärna åker o fågelskådar.
    Undrar om det finns något forum som är något av allt där alla respekterar varandras olikheter tro ?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av racer Visa inlägg
    Är man som jag väldigt mc intresserad läser man det mesta som finns på nätet inklusive dom forum och bloggar som finns och lite kul är det att se hur folk grupperar sig.
    Sporthoj hänger många yngre känns det som och där är det ju fortare ju häftigare, Harleyforum är det sociala som betyder mest och ju högre motorn låter ju bättre och här på Hojen verkar moral gubbarna finnas som är rädda för rullgrus o buller och gärna åker o fågelskådar.
    Undrar om det finns något forum som är något av allt där alla respekterar varandras olikheter tro ?
    Jo men visst finns det. Hojen .nu!!!!!!!!!!!!!!

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av racer Visa inlägg
    Är man som jag väldigt mc intresserad läser man det mesta som finns på nätet inklusive dom forum och bloggar som finns och lite kul är det att se hur folk grupperar sig.
    Sporthoj hänger många yngre känns det som och där är det ju fortare ju häftigare, Harleyforum är det sociala som betyder mest och ju högre motorn låter ju bättre och här på Hojen verkar moral gubbarna finnas som är rädda för rullgrus o buller och gärna åker o fågelskådar.
    Undrar om det finns något forum som är något av allt där alla respekterar varandras olikheter tro ?
    Hur tänker du nu?

    Sporthoj: Fortare är häftigt - hörs på namnet vad det handlar om.

    Harleyforum: Jovisst, socialt och buller.

    Hojen: Rädda för rullgrus är vi nog inte, men lite respekt för risker som tydligen är större på land än i stad är kanske inte fel. Fågelskådning? Vaddå? Kan lika gärna hända att man kör till motormuseum eller till Gränna för att skåda polkagris. Resan, inte målet är huvudsaken. Och vad beträffar moralen så tror jag vi klarar att vara ganska omoraliska om det vill sig.
    Det där med bullret är ju egentligen bara att visa normal hänsyn vilket en del tycker är helt onödigt.

    Gnäll inte på allt utan häng på och var glad ska du se att det ordnar sig.
    Ove

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av racer Visa inlägg
    Undrar om det finns något forum som är något av allt där alla respekterar varandras olikheter tro ?
    Jo här får du svaret: Hojen.nu.

    Tror inte det är några speciella grupperingar här vad jag märkt (?), de flesta verkar acceptera varann oavsett hojtyp och förare.

    Nja sporthoj, alla är inte purunga där. Finns många jag vet om där som är i min ålder.

  5. #5
    Jåke
    Gäst

    Sv: Grupperingar

    Nej, såklart inte. Det strider mot de flesta människors behov att hävda sin egen röst.
    Det är ganska mycket upp till läsaren att välja vad man vill läsa, och till admin att hålla en "lagom" nivå. Så det gäller att se bortom det första i intryck du nämner, och hitta sånt man kan delta i utan att blanda in sitt eget tyckande så mycket att man glömmer att det är just det; tyckande.
    Senast redigerat av Jåke den 2013-03-09 klockan 21:49.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Grupperingar?? Om nu vi åkare har olika åsikter om det mesta och är ense i vissa, så är det ju inte grupperingar!!!!!!!!!!!!!
    Visst ger vi varandra svar på tal och visst kan väl tonen i en del fall skärpas till lite, men då beror det nog på att någon kommit med lite väl dumt påstående.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Grupperingar?? Om nu vi åkare har olika åsikter om det mesta och är ense i vissa, så är det ju inte grupperingar!!!!!!!!!!!!!
    Visst ger vi varandra svar på tal och visst kan väl tonen i en del fall skärpas till lite, men då beror det nog på att någon kommit med lite väl dumt påstående.
    Och vem ger en rättigheten att avgöra om ett påstående är dumt eller inte och höja "tonen" ?

  8. #8
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    hojeen.nu för borgarståndet..............
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  9. #9
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Citat Ursprungligen postat av racer Visa inlägg
    Och vem ger en rättigheten att avgöra om ett påstående är dumt eller inte och höja "tonen" ?
    Hur kul är ett diskussionsforum utan diskussioner???

    Att få mothug hör väl ändå till?

    Hemligheten är att inte vara så lättkränkt om folk inte håller med dig.

    Sen ÄR det svårt att veta om folk är arga/ sakastiska eller bara fulla i text.
    Våga vägra "Hen"!!

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av racer Visa inlägg
    Och vem ger en rättigheten att avgöra om ett påstående är dumt eller inte och höja "tonen" ?
    Var och en har rätt att uttrycka sin åsikt. Om den är rätt eller fel hör inte hit.
    En gubbe sa ungefär så här en gång i tiden: " jag struntar i din åsikt, men är beredd att gå i döden för din rätt att ha den " Undrar om det var Martin Luther som sa det?
    Tänk vad världen skulle var lugn och fin om detta respekterades!!!!!!!

Liknande ämnen

  1. Forum för Trike
    Av voivoi i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-10-06, 10:21
  2. Vilka andra forum
    Av V Saarela i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2014-01-20, 20:12
  3. Grupperingar och missnöje från customåkare
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-07-20, 01:32
  4. Forum iPhone app?
    Av adara i forum Om hojen.nu
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-03-11, 13:31
  5. Trögt forum.
    Av Jan-Olov i forum Om hojen.nu
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 12:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •