Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Motion

  1. #1
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062

    Motion

    Trevlig helg alla. Själv vart det 7km löpning,gång i snön,svettigt värre men skönt att göra det 4 gånger i veckan Nu blir det lite skruva med hojarna.

  2. #2
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    håller med dig,blev 80km långfärdsskridskor förra helgen, den här ska jag försöka hinna skruva färdigt tre hojar, en hel del eljobb att se fram emot

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Jag försöker köra lite motionscykel och hantlar på vintern, och lite riktig cykel på sommaren. Inte så mycket som jag skulle behöva dock..

  4. #4
    Ankan1
    Gäst
    Jag försöker vila så mycket det bara går så jag orkar med hojen när vädret vänder.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Dans till Bengt Hennings igår kväll, 4 timmar. Toppen. Långpromenad i skoterspår, på en sjö i närheten, tar på krafterna. Annars är det skidåkning i längdspår som gäller.
    Mera dagsljus gör att välbefinnandet ökar. Man får vara nöjd att dom flesta större vägar är snöfria nu, men det kan ju ändras snabbt.
    //Håkan

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Jag försöker vila så mycket det bara går så jag orkar med hojen när vädret vänder.
    Tränad och i god kondition gör ju att man slipper känna sig som en svettig säck potatis när man äntrar hojen till våren .Kommer ihåg hur det var när man låg på 96kg och kände sig slö.Man är mycket smidigare nu med 78kg,speciellt vid aktiv körning

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Tränad och i god kondition gör ju att man slipper känna sig som en svettig säck potatis när man äntrar hojen till våren .Kommer ihåg hur det var när man låg på 96kg och kände sig slö.Man är mycket smidigare nu med 78kg,speciellt vid aktiv körning
    Visst känner man av lite ökad vikt. För flera år sedan var jag väldigt aktiv som ryttare och höll ca 75kg. Gjorde ett långt uppehåll och gick strax upp till 85 kg. fick tillbaka suget igen och fick gå ner till 75 igen. De där 10 kilona märktes väldigt väl när man började igen.
    Det är ju samma med att åka hojen aktivt. Märkte det i somras då vi hade några överviktiga med i samma grupp på en 25 mil lång grustur. Det blev många stopp för att invänta några runda gubbar.

  8. #8
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det blev många stopp för att invänta några runda gubbar.
    Men säkert goa gubbar också

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Men säkert goa gubbar också
    Jo visst var de det, men vikten kan vara lite i vägen för aktiv körning på grusväg, men de faller ju mjukt.

  10. #10
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jo visst var de det, men vikten kan vara lite i vägen för aktiv körning på grusväg, men de faller ju mjukt.
    Nej inte mjukt. Tungt.

    Jag har för övrigt dragit ner lite på motionen men fått upp ögonen för något nytt: Fordonsputs. Köpte lite rengöringsmedel och helt plötsligt låg jag där och gnuggade varenda skrymsle på bilen ren så nu ser den ny ut. Känns som den går bättre med. Blev så taggad så nu står hojen på tur, tar härmed offentligt tillbaka alla gliringar till engström angående hans putsdille. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •