Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Köptips: DL650 eller Triumph 800xc

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av johan314 Visa inlägg
    hehe...jag syftade mest på motorstorlek, alltså cc-mässigt Först var jag inne på att skaffa mig en cbf150
    Nej för sjutton undvik allt under 600 om du ska toura runt med den. Med det du ska ha hojen till skulle jag föreslå absolut minst 700 cc och helst 1000 cc eller mer. Hanterligheten är ganska lika oavsett motorstorlek men komforten på de oundvikliga transportsträckorna är betydligt bättre.

  2. #12
    Medlem Tiger ofs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Bergslagen och Stockholm
    Inlägg
    35
    Jag har haft tre Triumph treor, två av dom Tigrar, inga "kvalitetsproblem" ngn av dom.

    Har ju inte provat 800xc, men har inte hört ngt negativt om den heller.
    Prova, eller köp direkt en Triumph, så gjorde jag med mina
    Senast redigerat av Tiger of den 2013-03-09 klockan 21:50. Anledning: skrivfel
    An adventure is incompetente without the Explorer

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    14
    tack alla för era åsikter, verkligen mkt uppskattat! jag glömde nog sätta en budget på det hela, max 100k kr är jag beredd att lägga ut men hittar jag en dl650 för 50-60k (typ 2010) tror jag att jag går på den, iaf första året...

    sen är min tanke att åka ner till tyskland och importera en större antingen 1200gs, tiger explorer, ktm 990 el. super tenere. kollade runt på vilka import-regler som gäller och det verkar inte vara så krångligt (att transportera hojen verkar vara billigaste sättet än att köra hit den). tror man måste ta hit en "stor" hoj om det ska vara värt besväret...någon annan som importerat hoj?

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av johan314 Visa inlägg
    tack alla för era åsikter, verkligen mkt uppskattat! jag glömde nog sätta en budget på det hela, max 100k kr är jag beredd att lägga ut men hittar jag en dl650 för 50-60k (typ 2010) tror jag att jag går på den, iaf första året...

    sen är min tanke att åka ner till tyskland och importera en större antingen 1200gs, tiger explorer, ktm 990 el. super tenere. kollade runt på vilka import-regler som gäller och det verkar inte vara så krångligt (att transportera hojen verkar vara billigaste sättet än att köra hit den). tror man måste ta hit en "stor" hoj om det ska vara värt besväret...någon annan som importerat hoj?
    Blir det billigare att köpa i tyskland än att handla här?vart samma pris förut när jag kollade på skoj.Men jag vill ju ha nytt så då handlar jag här och får riktig garanti

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Jag har också kollat priser både i England och Tyskland. Det verkar inte vara värt besväret, och dessutom tillkommer det viss osäkerhet rörande skick och historia etc.
    Jag har ju en DL 650 och är mycket nöjd med den, den trevligaste hoj jag haft faktiskt. Har även haft en Versys 650, mycket trevlig den med, (bytte pga avsaknad av ABS). Däremellan hade jag en Suzuki GSF 1250 SA 2009 (Sporttouring)som jag köpte som ny. Tröttnade då jag tyckte att den var för tung för mig, nu letar jag lättare och smidigare hojar.
    I somras provkörde jag nya Versys 1000. Den har Traction Control, ABS, Mappningar Sport/Normal. Förmodligen den billigaste (och bästa) idag, på marknaden, med dessa tre funktioner. Helt klart den absolut bästa, trevligaste/flexiblaste hoj jag kört, kan rekommenderas varmt finns tyvärr inga beggade på marknaden ännu.
    //Håkan

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Blir det billigare att köpa i tyskland än att handla här?vart samma pris förut när jag kollade på skoj.Men jag vill ju ha nytt så då handlar jag här och får riktig garanti
    jorå, speciellt nu när euron är låg. titta på mobile.de så kan du jämföra med tex. blocket-priser. köper man från bil/mc-handlare tror jag inte det blir några problem eftersom garantin gäller även här i sverige. äldre modeller kan däremot strula kanske :S

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av johan314 Visa inlägg
    jorå, speciellt nu när euron är låg. titta på mobile.de så kan du jämföra med tex. blocket-priser. köper man från bil/mc-handlare tror jag inte det blir några problem eftersom garantin gäller även här i sverige. äldre modeller kan däremot strula kanske :S
    Ok kanske är så men jag ska ha nytt och vet vad som kan hända om nått går sönder och man vänder sig till en svensk handlare.

  8. #18
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Här kan man läsa om import av hojar. Infon är några år gammal, men säkert finns ett och annat att lära...
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Ny tiger 800XC eller utrusta gammal XT600??
    Av lasrberglund i forum Touring
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-10-25, 18:32
  2. Honda, Triumph, Yama eller vad
    Av jrutgers i forum Touring
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2013-09-11, 22:34
  3. uppkörning med en DL650 -05:a ?
    Av johan314 i forum MC-kort
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-06-04, 16:20
  4. Triumph Tiger 800XC - Orginalväskor eller eftermarknads?
    Av lasrberglund i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 22:10
  5. Honda eller Triumph?
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-30, 09:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •