Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Ang. hur långt en hoj rullar

  1. #11
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    [QUOTE=Foosi;74192]vem f*n .. ursäkta grekiskan, kom på det här med 5000 mil ;o) har hört detta snack om hojmotorer också. hur kommer det sig att så många fårskallar köper allt som står i Aftonbladet ... typ !
    btw var går den här magiska gränsen på bilmotorer ? Man måste satt i en slags milbomb i bilmotorer också. vid 20 000 mil så smäller det till och allt är i herrens händer vad som sker
    korkat är vad det är -
    Senast redigerat av Jonas den 2013-03-06 klockan 18:32. Anledning: Tagit bort bild som kan anses stötande och som inte har med ämnet att göra.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    49
    Jag kan inte annat än tacka för svaren, då känns det som att jag har lite mer fakta om hur det faktiskt ligger till.

    Min far kan vara väldigt fast i sina åsikter, så bestämmer han sig för en sak så är det så. Han är dessutom av sorten som helst inte skruvar utan hellre skaffar nånting som är tillräckligt nytt och fräscht för att det ska kännas motiverat att lämna in det på verkstad när det behövs. Det gäller både bil och hoj.

    Inget ont om min far, hade det inte varit för honom hade jag inte suttit med både kort och hoj idag, men i det här fallet blir jag rätt upprörd på honom när han vägrar tro nåt annat.

  3. #13
    Hej
    En v-twin motor på tex en custom hoj är näst intill odödlig om den servas väl dvs,dessa motorer ligger oftast väldigt lågt i varv.......
    Bättre göra något kul idag!än att vänta till i morgon

    Min hojsida http://viragomannen.bloggo.nu/category/start

  4. #14
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    5600 mil, bumsen från -97 och enda som har pajat är hastighetsmätarvajern som gick av. Felfritt MC-ägande = BMW!
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  5. #15
    Det där med 5000 mil är väl lite från förr i tiden....

    (Åren går och nu tar jag bara ur minnet)
    Tidningen Motorrad gjorde ju för nåt år sedan 5000 milatester på hojar. Togs isär efteråt och kontrollerades. Dom flesta klarade testet galant vad gäller motorn, t o m KTM 690 stånkans motor var utan anmärkning efteråt.
    Däremot var det väl ett par BMW:n som hade problem, tror det var S1000R och nån K1200 som dom fick byta motor på.....

  6. #16
    Jåke
    Gäst

    Sv: Ang. hur långt en hoj rullar

    Har ett svagt minne av det där testet...

    Min egen hoj har första stora service med ventiljustering vid 4000 mil. Uppskattat verkstadspris runt 13 kkr, så jag räknar verkligen med att hojar håller längre än 5000... Men det är ju ett bra skäl att motivera nyköp.

    Skickat från min MT15i via Tapatalk 2

  7. #17
    Hondamannen
    Gäst
    Vs, de gör det fortfarande och ibland tom 10 000 mil. Det är bara att ga in pa deras hemsida och lasa om olika modelller. Jag pratar om den tyska hemsidan.





    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Det där med 5000 mil är väl lite från förr i tiden....

    (Åren går och nu tar jag bara ur minnet)
    Tidningen Motorrad gjorde ju för nåt år sedan 5000 milatester på hojar. Togs isär efteråt och kontrollerades. Dom flesta klarade testet galant vad gäller motorn, t o m KTM 690 stånkans motor var utan anmärkning efteråt.
    Däremot var det väl ett par BMW:n som hade problem, tror det var S1000R och nån K1200 som dom fick byta motor på.....

  8. #18
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    enjoy
    Jobbar som en boxermotor
    Jan

  9. #19
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Gamla engelska mc behövde en renovering efter ca 1000 mil när vi ungdommar lekte med dom
    Jan

Liknande ämnen

  1. Svar: 88
    Senaste inlägg: 2020-11-26, 09:45
  2. Det rullar på.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-10, 11:49
  3. Hur långt går en hoj?
    Av rakarör i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-06-13, 09:32
  4. hur långt har min XT gått?
    Av Borken i forum Offroad
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 19:20
  5. Hojen.nu rullar igen!
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 06:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •