Sidan 12 av 13 FörstaFörsta ... 210111213 SistaSista
Resultat 111 till 120 av 130

Ämne: Tranresan 2013

  1. #111
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ökat till 1570 tranor igår och vädret är fint. Med bra termik och lite vind kan det öka fort nu.

    Vad göra efter tranorna? Vi har ju brukat dra över till Kinnekulle för att äta av deras lunchbuffé men nu har det dykt upp ett alternativ: Rea på allt i butiken hos MC- Kompaniet i Väring. Vill man dit så blir det lite framåtebax men båda ställlena, men jag tror att det finns en bra pizzeria i Axvall.

    Jag brukar ringa till Kinnekulle och boka bord från Trandansen när jag vet hur många som vill komma med så det ordnar sig där.
    Ove

  2. #112
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Väring låter intressant. Skulle behöva några prylar. Matställen finns ju nästan överallt.

  3. #113
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ökat till 1570 tranor igår och vädret är fint. Med bra termik och lite vind kan det öka fort nu.
    ...
    Jag brukar ringa till Kinnekulle och boka bord från Trandansen när jag vet hur många som vill komma med så det ordnar sig där.
    Jag kommer, åker hemifrån vid ca. 07. Besök i Väring kanske inte fel.
    Du hittar säkert något bra matställe om inte Kinnekulle. Fin utsikt från kullen.

  4. #114
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Jag kommer. Jag tar bilen, för kallt på morgonen för mig på hoj, - 6 grader klockan 6 i morse.
    Kommer även jag att åka förbi Väring på hemvägen.
    //Håkan

  5. #115
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jag kommer inte, för kallt för mig, har ju över 25 mil. Får se om det blir varmare nästa helg. Trist att jag missar träffa er.
    Jan

  6. #116
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Är det i morgon som gäller? I så fall - var och vilken tid? Jag tog hem hojen idag och är så sugen på en tur. Var ute och körde 10 mil idag, temperatur 6 grader, fem lager kläder på överkroppen och tre på benen. Coolmax underst, allvädersställ överst, bomull mitt emellan. Började dock frysa efter sju-åtta mil, men mest om fötterna.

  7. #117
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Just avslutat en 8milatur i mörkret. Tempen -1. Över 75km/tim var det ej behagligt. Lär bli många minus innan morgonen gryr och full dag innan det blir plusgrader .
    Avstår i helgen och upptagen nästa.
    När dansar Snorkråkan, Hugsvalan o Smörgåsen?
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  8. #118
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Är det i morgon som gäller? I så fall - var och vilken tid? Jag tog hem hojen idag och är så sugen på en tur. Var ute och körde 10 mil idag, temperatur 6 grader, fem lager kläder på överkroppen och tre på benen. Coolmax underst, allvädersställ överst, bomull mitt emellan. Började dock frysa efter sju-åtta mil, men mest om fötterna.
    Hembygdsgården utanför muren vid Bjurums kyrka kl. 10.00. Väl mött och kör försiktigt! Jag har inte varit ute och kollat vägarna i år.
    Ove

  9. #119
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Är det i morgon som gäller? I så fall - var och vilken tid? Jag tog hem hojen idag och är så sugen på en tur. Var ute och körde 10 mil idag, temperatur 6 grader, fem lager kläder på överkroppen och tre på benen. Coolmax underst, allvädersställ överst, bomull mitt emellan. Började dock frysa efter sju-åtta mil, men mest om fötterna.
    Japp lördag 6/4 kl.10 har jag läst lååångt tidigare i tråden.
    Vid Trandansen, N58.27635 E13.48874.
    Fik intill på N58.26916 E13.49345.
    Vi ses / Kjell

  10. #120
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Jag måste konstatera att det är för långt att åka i detta kyliga väder, det är endast 5 grader utlovat i morgon. 300 kilometer enkel väg blir lite för mastigt i sådanda förhållanden. Så tyvärr kommer jag att hålla mig hemma och ta en tur till Malmö i stället.

Liknande ämnen

  1. Tranresan 2018
    Av Ove i forum Off topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-04-02, 19:50
  2. TRANRESAN 2016
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2016-04-04, 22:25
  3. Tranresan 2015
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2015-04-14, 16:41
  4. Tranresan 2014
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2014-04-05, 22:36
  5. Tranresan
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 97
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 18:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •