Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 3111213
Resultat 121 till 130 av 130

Ämne: Tranresan 2013

  1. #121
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    var sugen på en första tur till denna spontana träff men ...neh orkar inte en första långtur i minusgrader
    hoppas ni som åkte får en fin dag

  2. #122
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hemma igen efter en ngt ovanlig Tranresa. Håkan46, Olle Å, och jag kom per bil. wbr var den ende som kom på 2 hjul. Alltså, vi blev fyra som träffades. Tranorna lyste i sin gråa prakt här och där men bäst syntes alla svanar och flest var gässen.

    Anledningen till bilåkandet var -9 grader för Håkan och 32 mil att köra. Olle och jag med ryggar som inte ville vara med men Olle började ändå dagen med 15 mil i minusgrader.

    Efter Trandansen tog vi en tur till Väring för att shoppa loss, Olle blev med ny halskrage. Vi avslutade med att käka pippi i mitt kök.

    Ser nu fram emot att Chappy annonserar att han har en Smörgås som dragplåster.

    Tack för sällskapet gubbar!
    Ove

  3. #123
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hemma igen efter en ngt ovanlig Tranresa. Håkan46, Olle Å, och jag kom per bil. wbr var den ende som kom på 2 hjul. Alltså, vi blev fyra som träffades. Tranorna lyste i sin gråa prakt här och där men bäst syntes alla svanar och flest var gässen.

    Anledningen till bilåkandet var -9 grader för Håkan och 32 mil att köra. Olle och jag med ryggar som inte ville vara med men Olle började ändå dagen med 15 mil i minusgrader.

    Efter Trandansen tog vi en tur till Väring för att shoppa loss, Olle blev med ny halskrage. Vi avslutade med att käka pippi i mitt kök.

    Ser nu fram emot att Chappy annonserar att han har en Smörgås som dragplåster.

    Tack för sällskapet gubbar!
    Tack själv Ove, som bjöd på pippisar med dans samt pippi med pasta.

  4. #124
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Tack Ove, Olle och Wbr för den trevliga samvaron. En händelserik dag.
    Min vana trogen så blev det en sväng extra norrut på hemvägen, över Närkes Kil och Rockhammar. Det slutade på över 60 mil totalt. Som sagt det var ju varmt i bilen. Start 06.30, hemma ca 19.00
    Hade såklart hellre åkt hoj men -9 grader i morse och en del snö och slask på vägarna gjorde att det fick bli bil denna gång.
    Imponerande mycket folk hos MC-Kompaniet i Väring idag. Perfekt dag för diverse provkörningar etc..
    Mvh Håkan

  5. #125
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Räknade till 2.000 men oj va fel det blev. Det var bara 1.930 st. - fick väl men några skådare också. Kul att ses men jag lämnar gärna över som diktator för Tranresan för jag har dålig tumme med vädergudarna och även med fåglarna.
    Ove

  6. #126
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Låter som ni hade en trevlig dags samvaro med fjäderfä både för öga och gom. Kom igen nu Ove tredje gången gillt nästa år ska du se.

  7. #127
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
    Låter som ni hade en trevlig dags samvaro med fjäderfä både för öga och gom. Kom igen nu Ove tredje gången gillt nästa år ska du se.
    Skulle i så fall bli 8;e, eller så. Jo det var trevligt, men kallt så förbajjat. Förkyld innan och det blev inte bättre men det är smällar man får ta.
    Ove

  8. #128
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Tack Håkan46, Olle Å och kocken Ove som såg till att vi överlevde och fick värme. Trevligt att träffas.
    Efter våra bravader i går, trandans, fika, MC-Kompaniet i Väring och mat hos Olle, nattade jag i Lidköping på vandrarhemmet, riktigt bra.
    Vid starten därifrån i dag var det -1 men det blev snabbt +grader. det blev ytterligare en rundtur i dag på vägen hem via Trollhättan, där Missing People Sweden i dag gick skallgång efter en försvunnen person. Det var tillräckligt med folk så jag kryssade runt på kanalöns alla småvägar i stället, har aldrig varit där på ön förut.

    Nästa inlägg blir jubileum 100 hehe.
    Senast redigerat av wbr den 2013-04-07 klockan 22:34.

  9. #129
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    kan kanske vara en del av förklaringen


    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  10. #130
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    September? Det innebär att tranorna kommer att vara stannfåglar för dom kommer ju inte att flytta till södern om vägen är avstängd. Blir kris nästa år om alla tranor redan är på plats.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Tranresan 2018
    Av Ove i forum Off topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-04-02, 19:50
  2. TRANRESAN 2016
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2016-04-04, 22:25
  3. Tranresan 2015
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2015-04-14, 16:41
  4. Tranresan 2014
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2014-04-05, 22:36
  5. Tranresan
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 97
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 18:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •