Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 35

Ämne: Bra/trevliga MC-vägar i Sverige

  1. #11
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Är medveten om att avsaknaden av fjädring är lite av en nackdel, men inte så mycket som folk kan tro. Har åkt bra skadade vägar utan större bekymmer. Dum och stönig som man är. =)
    Det jag menar är mest att man ofta upptäcker en vägsträcka i bilen som med MC inte alls uppfattas lika fin, av olika anledningar...
    Är lite sugen på att byta ut Camaron mot en MC av mer lansvägsvänlig typ, så standarden på vägen inte är lika kinkig.
    For those about to rock - We salute you!

  2. #12
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124

    Bra/trevliga MC-vägar i Sverige

    Favoritturen är som dalslänning brudfjällsvägen (Sveriges krokigaste väg) ToR sen vidare genom långed och vänster på väg 172, efter drygt 100 m svänger jag in höger på "gatan" och håller mot Bengtsfors sedan vidare mot lennartsfors, Årjäng och sen mot bengtsfors igen och hem.

    Ljuvliga asfaltsvägar hela vägen!

    2 mil norrut i säffle brukar jag köra ut mot värmlandsnäs, samma där, grymt skön väg frånsett sista kilometrarna innan cafét.

  3. #13
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Oden68 Visa inlägg
    Favoritturen är som dalslänning brudfjällsvägen (Sveriges krokigaste väg) ToR sen vidare genom långed och vänster på väg 172, efter drygt 100 m svänger jag in höger på "gatan" och håller mot Bengtsfors sedan vidare mot lennartsfors, Årjäng och sen mot bengtsfors igen och hem.

    Ljuvliga asfaltsvägar hela vägen!

    2 mil norrut i säffle brukar jag köra ut mot värmlandsnäs, samma där, grymt skön väg frånsett sista kilometrarna innan cafét.
    Massvis med goa vägar i Dalsland, Ed till Nössemark krokigt å vackert utmed sjön Stora Le. Så får man åka båt oxå.
    Jan

  4. #14
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124

    Bra/trevliga MC-vägar i Sverige

    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Massvis med goa vägar i Dalsland, Ed till Nössemark krokigt å vackert utmed sjön Stora Le. Så får man åka båt oxå.
    Ed-nössemark körde jag ifjol, riktigt kul men riktigt dålig asfalt större delen. Rykten säger att den snart är nyasfalterad! Ev. skulle dom räta den något också men man får väl åka lite fortare i stället.

  5. #15
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Oden68 Visa inlägg
    Ed-nössemark körde jag ifjol, riktigt kul men riktigt dålig asfalt större delen. Rykten säger att den snart är nyasfalterad! Ev. skulle dom räta den något också men man får väl åka lite fortare i stället.
    Ny asfalt blir bra, men snälla inte räta
    Jan

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av Oden68 Visa inlägg
    Favoritturen är som dalslänning brudfjällsvägen (Sveriges krokigaste väg) ToR sen vidare genom långed och vänster på väg 172, efter drygt 100 m svänger jag in höger på "gatan" och håller mot Bengtsfors sedan vidare mot lennartsfors, Årjäng och sen mot bengtsfors igen och hem.

    Ljuvliga asfaltsvägar hela vägen!

    2 mil norrut i säffle brukar jag köra ut mot värmlandsnäs, samma där, grymt skön väg frånsett sista kilometrarna innan cafét.
    Brudfjällsvägen? Vilken är det. Tror jag åkt på den men hittar den inte på kartan nu.

  7. #17
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124

    Bra/trevliga MC-vägar i Sverige

    Den går till håveruds akvedukt, sök på det och utgå från den och kör mot dals långed.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    Brudfjällsvägen? Vilken är det. Tror jag åkt på den men hittar den inte på kartan nu.
    Mellan Håverud och Tissleskog går den. Kröker gott och följer den kuperade terrängen så det blir även lite upp och ner. Sveriges krokigaste? Tror jag inte, men fin.
    Ove

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Oden68 Visa inlägg
    Den går till håveruds akvedukt, sök på det och utgå från den och kör mot dals långed.
    Om du kommer söderifrån så kör den vägen tills du kommer ut på Dals Långedsvägen och ta till höger mot Åmål. kör någon mil och kör förbi Fengersfors och mot Bengtsforsvägen norrut. När du komit ut på den vägen kör vänster mot Bengtsfors. Efter någon mil, en ca 1 km lång uppförsbacke, tag vänster mot Fengersfors igen. Sedan vägen tillbaka till Håverud. Brudfjällsvägen är så knixig att du tror att du kommit till en helt ny väg igen för det är mycket svårt att komma ihåg alla backar och böjar på den.
    Helst skall du ha en hoj som tål ordentliga nerlägg och lite bättre fjädring än en sporthoj.
    Brudfjällsvägen är nog den häftigaste asfaltslingan jag känner till i min omgivning.
    Vill du i stället ha en flera mil lång grusväg, så kör norr om Årjäng mot Arvika och vid Södra Ström och kör mot Lenungshammar. Samma sak däe . Vänd och köe tillbaka för du kan inte komma ihåg vägen så det blir en helt nu väg. Den har använts av Svenska Rallyt tidigare.
    Alternativt kan du köra söderut från Lenungshammar. Då kan du villa bort dig på allsköns grusvägar. Du hamnar då i Glaskogen och eftersom de flesta vägar saknar vägskyltning är en bra karta eller GPS nödvändig. Det är många turister som kört vilse där och blivit sittande.
    Räven har ju åkt med mig på dessa vägar och vet ju vad det handlar om.
    Skulle du vilja ha guidning, så hör av dig.

  10. #20
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Brudfjället är som ni skriver underbar liten väg (tyvärr för kort). Men vägen är smal krokig å backig vilket gör att det är mycket begränsad sikt. Somliga kör som dom köpt vägen, mest bilar men även mc. Haft några jobbiga möten där med vänstertrafikanter.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Trevliga MC handlare ...
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-04-12, 19:20
  2. Resetips för trevliga platser i vår/sommar ( vandring )
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Touring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-05-02, 10:26
  3. Trevliga turer i Skåne
    Av Jourtjänst i forum Touring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-08-12, 10:06
  4. Trevliga Fikaställen Östergötland
    Av fremas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-19, 12:05
  5. Bra MC vägar!
    Av PatrikAdolfsson i forum Touring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 19:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •