Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 35

Ämne: Bra/trevliga MC-vägar i Sverige

  1. #1
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245

    Bra/trevliga MC-vägar i Sverige

    Gjorde en sökning men hittade ingen direkt tråd om detta. Tänkte ni kunde dela med er av er bästa, vackraste eller bara mest lämpade vägar för att åka MC. Så kan man kika här och kanske välja en annan väg i sommar, för att se nya delar av landet...

    Jag skulle vilja tipsa om vägsträckan mellan Motala-Laxå-Degerfors. Åkte där i somras och vill minnas en fin kurvig väg nära olika vattendrag och lite trafik.
    Om jag inte tar miste (hoppas någon rättar mig isf) kan också tipsa om väg 214 mellan Eskilstuna och Åsköping. Lågtrafikerad vägsträcka som slingrar sig genom naturområden bestående till stort av ekar, fårhagar och fält.
    For those about to rock - We salute you!

  2. #2
    Medlem eljems avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    i mitten av sverige
    Inlägg
    148
    har du vägarna förbi västmanland och skall fortsätta uppåt så är denna rutt ganska trevlig.
    arboga.köping-kolsva-ferna-fagersta-norberg-sala-östervåla och sen vill man mer uppåt eller öst.kusten är bara att välja vidare.
    lycka till ...snart är det bara och åka **** hoj****
    without proof one cannot be trusted;
    without trust one cannot be respected.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jättesvårt! Inte att hitta roliga vägar för MC för dom är så många att det går knappast att hitta de verkliga russinen. Jag hjälper gärna till men då är det lättast om det finns två punkter att dra ett maximalt krokigt rakt streck emellan. Ställ bara frågan med önskemål om bara asfalt eller även grus får ingå.
    Senast redigerat av Ove den 2013-03-03 klockan 09:49.
    Ove

  4. #4
    Medlem pumpe3s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    142
    Lite sköna vägar runt Södertörn (enligt mig iaf);

    http://goo.gl/maps/foNiO

    Sen finns det ju en heldel roliga vägar runt Vagnhärad, Gnesta, Nykvarn som är nära.

  5. #5
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Smile

    Jag har två favolän, småland naturligtvis, men även dalsland har mycket trevliga vägar
    Jan

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag har två favolän, småland naturligtvis, men även dalsland har mycket trevliga vägar
    Har oxå Dalsland som favorit och då jämsides med Värmland. Om nån vill ha tips på kanonfina hojvägar , så hör av er, men inte glidarvägar, utan det gäller grusvägar och mycket knixiga och ibland ganska hoppiga asfaltvägar.

  7. #7
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Kul med era tips! Ser fram emot att botanisera lite i sommar!
    Värmland/Dalsland är lite mina favoriter, dock mest för att jag är hemma här. Men är det likadant i övriga Sverige, att när man hittar en väg som är riktigt riktigt trevlig, så sitter man i bilen och känner inte av groparna. Och när man sedan tar samma väg med hojen är det inte alls lika fantastiskt? Tycker det händer mig för jämnan. =)
    For those about to rock - We salute you!

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Figurehead Visa inlägg
    Kul med era tips! Ser fram emot att botanisera lite i sommar!
    Värmland/Dalsland är lite mina favoriter, dock mest för att jag är hemma här. Men är det likadant i övriga Sverige, att när man hittar en väg som är riktigt riktigt trevlig, så sitter man i bilen och känner inte av groparna. Och när man sedan tar samma väg med hojen är det inte alls lika fantastiskt? Tycker det händer mig för jämnan. =)
    Det är som sagt lite besvärligt att beskriva en fin väg allmänt, för då blir alltid någon kategori av hojåkare besviken. Vi som kör hojar med långslagig fjädringsväg typ Transalp struntar i om det är en massa tjälskador och liknande, det är ju bara att köra på.

  9. #9
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Figurehead Visa inlägg
    Kul med era tips! Ser fram emot att botanisera lite i sommar!
    Värmland/Dalsland är lite mina favoriter, dock mest för att jag är hemma här. Men är det likadant i övriga Sverige, att när man hittar en väg som är riktigt riktigt trevlig, så sitter man i bilen och känner inte av groparna. Och när man sedan tar samma väg med hojen är det inte alls lika fantastiskt? Tycker det händer mig för jämnan. =)
    Fjädring är faktiskt inte så fjantigt
    Jan

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Figurehead Visa inlägg
    Kul med era tips! Ser fram emot att botanisera lite i sommar!
    Värmland/Dalsland är lite mina favoriter, dock mest för att jag är hemma här. Men är det likadant i övriga Sverige, att när man hittar en väg som är riktigt riktigt trevlig, så sitter man i bilen och känner inte av groparna. Och när man sedan tar samma väg med hojen är det inte alls lika fantastiskt? Tycker det händer mig för jämnan. =)
    Problem!Men det du säger är så sant. Vi har alla ganska olika krav på vägstandarden.
    Pratade lite med en gubbe som ändå hade en toringhoj, han klagade uppgivet över hur dåliga vägar det var i ett speciellt område, en ö. Jag hade kört omkring överallt där tidigare samma dag och hade tydligen missat något för min upplevelse var att vägarna var i jättebra skick, men jag har ju också långa fjädrar.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Trevliga MC handlare ...
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-04-12, 19:20
  2. Resetips för trevliga platser i vår/sommar ( vandring )
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Touring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-05-02, 10:26
  3. Trevliga turer i Skåne
    Av Jourtjänst i forum Touring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-08-12, 10:06
  4. Trevliga Fikaställen Östergötland
    Av fremas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-19, 12:05
  5. Bra MC vägar!
    Av PatrikAdolfsson i forum Touring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 19:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •