Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 38

Ämne: Nedvärdering mot andra "hojåkartyper"?

  1. #21
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Lite gliringar får man tåla
    Absolut. Man ska undvika att vara otrevlig förståss, men även att vara allt för lättkränkt. Får dagligen höra från mina enduroorienterade vänner att min hoj är ett odugligt bojsänke, och de sportiga typerna anser att stånkan på sin höjd kan fungera som ett hjälpmedel vid akuta prostatabesvär. Jag är dock trygg i min hojidentitet och kan lojt skrocka bort deras obildade vanföreställningar. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  2. #22
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Mitt tycke i det hela är ju att alla Motorcyklar är ju kul på sitt sätt och som ovan nämde så är ju Gl 1800 en överlägsen touringmaskin.Och hälsar,det gör jag när jag kan eller har lust ,men inte på vesporinget fel på dom och kan vara roliga att köra,men ingen motorcykel i mina ögon.
    Senast redigerat av engström67 den 2013-03-02 klockan 01:40.

  3. #23
    I det verkliga livet så är det nog inga större problem, där är det oftast med glimten i ögat man häcklar en annans val av mc. På forum däremot så blir det lätt allvar. Att hälsa är säkert bra och trevligt men jag tillhör kategorin som hälsar då jag känner för det. För den sakens skull behöver man inte vara dryg eller otrevlig eller ha aversioner mot andras val av mc. Förstår egentligen inte kravet på detta ständiga viftande så fort man möter en mc. Bättre då att gå fram och snacka med andra mc åkare då man tar en rast.

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av 50+spättan Visa inlägg
    Ack ja!!!!
    Så mycket kommentarer man kan få höra...
    Är 50+ tant , kör en ´´kromad gyn-stol´´( enligt vissa)
    kan inte köra sporthojar ,för gud gav mig fel kropp
    skulle blivit en riktig amazonkvinna, istället blev jag en liiiten tant med taxben...
    som har problem att nå ner på dom flesta hojar...

    Något som kan roa mig är att folk kan stå och stirra t.ex. när man varit
    och handlat, eller när man kör från jobbet,
    tycker mest det är komiskt,

    Håller med den som skrev att man bryr sig mindre med åren,
    Dagen kommer för oss alla då vår stund på jorden tar slut,
    under tiden tänker jag ha så roligt som möjligt.

    Tycker för övrigt att det är kul med alla typer av hojar,

    Kram på er alla
    Man skall inte lita på vad man ser. För många år sedan såg jag en äldre dam utanför ett varuhus i Rotebro, som bärande på ett par kassar klev in i en gammal Amazon. Startade bilen som skramlade och lät illa. Kom ut på vägen och lämnade några fina kolmaskar på asfalten med sin tydligen vråltrimmade bil.
    Man får inte underskatta äldre damers framfart. En dam körde på en KNIXkurs med en Honda Goldwing. Hon körde gladligen ifrån storpratande gubbar på glidare. Själv var hon ganska försynt.

  5. #25
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Man skall inte lita på vad man ser. För många år sedan såg jag en äldre dam utanför ett varuhus i Rotebro, som bärande på ett par kassar klev in i en gammal Amazon. Startade bilen som skramlade och lät illa. Kom ut på vägen och lämnade några fina kolmaskar på asfalten med sin tydligen vråltrimmade bil.
    Man får inte underskatta äldre damers framfart. En dam körde på en KNIXkurs med en Honda Goldwing. Hon körde gladligen ifrån storpratande gubbar på glidare. Själv var hon ganska försynt.
    Ha ha ha, me like! Rätta takter det där, ungefär så jag skulle göra också.

  6. #26
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Kawasaki Norge drivs av en liten tjej som ofta får frågan "Är din pappa inne?"..........
    Senast redigerat av rolfmm den 2013-03-03 klockan 01:59.
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  7. #27
    Medlem LinusEs avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Skåne / Harlösa
    Inlägg
    185
    Villken jävla moraltråd...

    Klart där är läger och ska så vara bara för att de står mc på pappret är de inte lika med att alla hoj åkare tycker de e bra ?
    Bara för att jag har bilkort o kört racing o älska snabba o racinginspererande bilar så behöver jag inte gilla
    Gammalt järnskrot från us lika dant med hojar.

    Jag personligen älska hojar man kan köra aktivt men kan dock förstå folk som kör glidadar men vill absolut inte ha en själv
    För det och såklart ska de då bli lite "tugg" om det, det är ju halva scharmen med hojåkandet...
    Linus E
    -------------------
    Besök görna min äventyrssida där jag löpande läger upp
    mina förberedelser, resor stora som små o ideer kring de mesta...
    www.facebook.com/AdventureLinus

  8. #28
    Mc-Bosse
    Gäst
    De med tunga scootrar då? T ex Suzuki Burgman, är de också välkomna eller går gränsen för vad en mc är innan moderna och bekväma cvtdrivna hojar?

  9. #29
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    De med tunga scootrar då? T ex Suzuki Burgman, är de också välkomna eller går gränsen för vad en mc är innan moderna och bekväma cvtdrivna hojar?
    Jag tycker dagens skotrar ser ok ut. Lite större hjul å mera motor. När det gäller trehjuliga skapelser som körs på bilkörkort blir jag fundersam
    Jan

  10. #30
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jag personligen skiter i vilket för jag är en ensamseglare när det gäller mc. Köra i grupp är inte alls min melodi. Om ekonomin tillåter det så funderar jag på en stor scooter till våren/sommaren för de är ju så bekväma!

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 12:34
  2. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 14:05
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-10-24, 11:46
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-14, 17:24
  5. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 16:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •