Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 38

Ämne: Nedvärdering mot andra "hojåkartyper"?

  1. #11
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Håller med, är själv en allätare och tittar på alla hojar (och allt annat med hjul på). Det viktigaste är å ha det roligt och då måste man köra vad man vill. Det är ju mångfalden som gör hojägandet intressant....
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  2. #12
    Tycker väl att de som kör custom är extra utsatta för diverse påhopp. Speciellt om de är 50 plus och äntligen fått råd med SIN drömhoj då amorteringarna på huset är avklarade och barnen flyttat hemifrån. Förmodligen beror det på den allmänna åldersnojan vi har i detta land där "äldre" ska ägna sig åt att påta i trädgården och baka bullar åt barnbarnen innan dom dör vid 50.
    Som 45 och allt närmare 50 kan jag dock säga en sak. Det blir bara bättre ju äldre man blir. Prestigen avtar med åren, livet blir enklare och inte så förbannat allvarligt och man tar inte sig själv så seriöst längre. Ett bra bevis på detta är väl att fullvuxna karlar vågar klä sig i läder och fransar och susa ut på vägarna på en HD och bjuda på skratten de framkallar hos folk. MC är ju trots allt ett lekfordon utan en egentlig samhällsnyttig funktion mer än som glädjekälla för många.

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av rolfmm Visa inlägg
    Håller med, är själv en allätare och tittar på alla hojar (och allt annat med hjul på). Det viktigaste är å ha det roligt och då måste man köra vad man vill. Det är ju mångfalden som gör hojägandet intressant....



    Mycket väl talat!
    Bättre göra något kul idag!än att vänta till i morgon

    Min hojsida http://viragomannen.bloggo.nu/category/start

  4. #14
    Medlem Foress avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    skåne
    Inlägg
    48
    Själv gillar jag oxå alla typer av hoj, har precis tagit kortet i höstas och har några kompisar som kör HD som är mycket trevliga men undrade när jag skulle köpa en "riktig" hoj. Så du har nog rätt där med de olika "lägren" tyvärr...
    Men alla är vi olika och tur är väl det

  5. #15
    Men vadå....smågnabba om vilken hoj, typ av hoj och att allt annat är bara skit hör ju till

    Sen att en del inte har förmågan att göra det med glimten i ögat är ju deras förlust.....

  6. #16
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Jag har nytaget körkort sedan i augusti och kör nu en mellanklass-BMW, jag tänkte att jag ville börja med något som inte är för extremt åt något håll (konstigt nog egentligen för att gilla lagom skulle knappast kompisarna säga är mitt signum). Jag har kört den trehjuliga Piaggion i två år innan jag tog lappen, så jag har testat på scooter också. Grushoj körde jag på utbildningen och vid uppkörningen. Men jag måste säga att jag är nyfiken och gärna vill testa alla sorter.

    En annan sida av detta är hur folk hälsar. Jag har märkt att här i Skåne hälsar de flesta oavsett hoj men sedan finns det en och annan som inte rör handen eller ens ett finger när jag kommer. Särskilt vanligt var detta när jag körde piaggion, då kanske det var var 20:e som hälsade. Nu är det de flesta som sagt - utom när jag kommer till Stockholm. Där hälsar nästan ingen. Undrar lite vad det beror på?

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av Fores Visa inlägg
    ....och har några kompisar som kör HD som är mycket trevliga men undrade när jag skulle köpa en "riktig" hoj. Så du har nog rätt där med de olika "lägren" tyvärr...
    Men alla är vi olika och tur är väl det
    Ointressant vilken hoj man kör, olika typer olika intressen..
    För egen del undrar jag bara vem som tidigare ägt min Goldwing..
    T o m HA-folket i v:a Sverige hälsar på mig??

  8. #18
    Det är bara tur att folk tycker olika, hur roligt hade det varit om alla hade kört samma hoj i samma färg ? :S
    alltid kul att se på andras hojar vissa i ren avensjuka och andra i mer eller mindre skratt.. vilken hoj man väljer eller kan spela mindre roll, vitsen e att du tycker en är rolig/fräck/elak/mysig/bekväm och om andra tvunget ska påpeka något negativt kan de slänga sig i väggen, MOGNAD OCH RESPEKT GOTT FOLK
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Lite gliringar får man tåla speciellt då man kör Gl 1800,men det bjuder jag gärna på.Jag vet ju själv att det är den optimala hojen för mig och tanten när man ska på touring.Tror dom flesta har den hoj dom gillar bäst och som passar bäst för vad dom ska använda den till.Så länge man ger gliringar med glimten i ögat är det ok,men där finns ett fåtal som på fullt allvar kommer med urdumma kommentarer.Sen är väl Vingen en hoj man antingen hatar eller gillar och då får man vara beredd på kommentarer.För min del får andra tycka att den är ful,är en buss,en soffa m.m för vi är lika nöjd med vår hoj oavsett vad andra tycker.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Motsatsen till enfald är mångfald och just mångfald är väl vad som finns här på Hojen. Här finns moppar, = 50 cc, till Boss Hoss. Här finns rena noviser som ställer frågor som bara sådana kan, men som förtjänar riktiga svar från dom som är mera rutinerade för att dom också ska ha lust att bli det.
    Det finns putsnissar och deras absoluta motsats - lort är vackert. Alla är vi olika och det är bara bra. Att lite gliringar förekommer är bra och livar upp men det finns naturligtvis gränser även där, Grova personangrepp och mobbing är inte acceptabelt. Lev och låt leva och ha så kul det går.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 12:34
  2. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 14:05
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-10-24, 11:46
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-14, 17:24
  5. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 16:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •