Sidan 5 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 61

Ämne: Ljud eller oljud

  1. #41
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av racer Visa inlägg
    Nja jag tänker ju mer då på stadstrafik o filkörning en lansvägskörning då det är som du säger, i stan sitter folk o sms,ar o pratar i telefon, händer rätt ofta att jag drar in kopplingen o gasar till i filkörning innan jag paserar en bil och det fungerar bra, där fungerar det inte om du så hade superstrålkastare med dig...då måste man VÄSNAS
    Helljus funkar i stadskörning alltid någon bror duktig som ser dig
    En annan lösning den funkar bäst utanför stan är snabb fart, de gånger jag har kört riktigt fort på tex. Motorväg då flyttar sig bilarna

    Hävdar fortfarande att ljud är för min egen del, jag vill ha ett bra härligt ljud i min mc.

    Vill ha sol och värme nu...

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Att åka runt och leva helvete är ett ganska bra sätt att skaffa sig nya ovänner, att det skulle ge en trafiksäkerhetshöjande effekt är bara trams, ett sätt att rättfärdiga sin "felaktiga" ljudnivå.

    Om ni vill synas prova med att byta ut den svarta klädseln till något mer iögonfallande, jag rekomenderar blåa kläder.
    Hjälmen kan ny byta ut, köp en vit eller silver, inte svart...

    Jag skulle även rekomendera att ni företrädesvis väljer att köpa en vit motorcykel nästa gång, gärna med lite blå dekor, som ni sedan sätter på lite flouruserande tape .

    Jag har haft en sån fj1200, och tro mig man syns bra i trafiken med dom förutsättningarna.
    (trots att jag hade fel färg på kläderna.)

    Jag har fortfarande hjälm i Silver/vit och det gör faan så mycket mer nytta än vad något avgas ljud kan någonsin uppnå.
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    Om man bortser från beröring så har vi två sätt att väcka uppmärksamhet 1: synen 2: hörseln

    är det då inte ganska dum att ta bort den ena ? för att man i förväg bestämt att det inte fungerar....tänk om det fungerar en ända gång och räddar ett liv...var inte det bra då.. för min del får gärna halva sverige vara sur på mig för den sakens skull.

  4. #44
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Jag som kör mest på landsbygden å småvägar vill inte väcka folk som slumrar i hängmattan, betesdjuren lyfter inte mulen från gräset. Tystnad är en bristvara.
    Jan

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av racer Visa inlägg
    Om man bortser från beröring så har vi två sätt att väcka uppmärksamhet 1: synen 2: hörseln

    är det då inte ganska dum att ta bort den ena ? för att man i förväg bestämt att det inte fungerar....tänk om det fungerar en ända gång och räddar ett liv...var inte det bra då.. för min del får gärna halva sverige vara sur på mig för den sakens skull.
    Resonemanget ger dig i alla fall inte rätt att fara omkring och göra negativ reklam för hojåkare. Folk blir bara ändå mer förbannade, vilket i förlängningen ger dåligt humör och kanske skäl till att " ge igen ", som då kanske drabbar en helt oskyldig. UNDRAR OM DU FATTAR HUR JÄKLA FÖRBANNADE EN DEL BLIR ÖVER DET JÄKLA OLJUDET EN DEL FÖR

  6. #46
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Resonemanget ger dig i alla fall inte rätt att fara omkring och göra negativ reklam för hojåkare. Folk blir bara ändå mer förbannade, vilket i förlängningen ger dåligt humör och kanske skäl till att " ge igen ", som då kanske drabbar en helt oskyldig. UNDRAR OM DU FATTAR HUR JÄKLA FÖRBANNADE EN DEL BLIR ÖVER DET JÄKLA OLJUDET EN DEL FÖR
    Du tycker att det är bättre om så ett ända liv går att rädda inte är värt att många är förbannade då tydligen....man har ju hör det åtskilliga gånger...jag såg han aldrig....nä tänk om han kaske hade hörts i stället skulle inte det varit bra?

  7. #47
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Citat Ursprungligen postat av racer Visa inlägg
    Du tycker att det är bättre om så ett ända liv går att rädda inte är värt att många är förbannade då tydligen....man har ju hör det åtskilliga gånger...jag såg han aldrig....nä tänk om han kaske hade hörts i stället skulle inte det varit bra?
    Men hur tänkte du att din "varningssignal" ska nå fram, gör om och gör rätt. rikta dina rör framåt så kanske du uppnår något positivt, eller ännu bättre rikta dom mot dig själv.

    Om vi vill att våra mottrafikanter ska respektera oss och ge oss "lite" av "deras" yta och tid, så kan det vara bra med att börja med att visa dom lite hänsyn, den där #gubbjäveln# som hyttar åt dig när du gasar med öppna rör på din favoritväg , kommer om någon timme när han är klar med häcken och gräsmattan att sätta sig i bilen för att skjutsa sin fru till blomsterhandlaren och Ica affären nere på byn.
    Och idag så råkar slumpen se till att jag kommer samma väg 4 timmar senare,då jag kommer mot hans utfart så skiter han i att visa mig hänsyn, respekt, hänsyn (som du gjorde). och kör rakt ut framför mig..... ja varför ....varför ska han visa en mc respekt när bevisligen inte mc-ister visar honom den respekten han förtjänar....

    Lägg ner... allt kan vändas så det passar sina argument.
    Ansvar, Hänsyn, Omdömme .....
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  8. #48
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Men hur tänkte du att din "varningssignal" ska nå fram, gör om och gör rätt. rikta dina rör framåt så kanske du uppnår något positivt, eller ännu bättre rikta dom mot dig själv.

    Om vi vill att våra mottrafikanter ska respektera oss och ge oss "lite" av "deras" yta och tid, så kan det vara bra med att börja med att visa dom lite hänsyn, den där #gubbjäveln# som hyttar åt dig när du gasar med öppna rör på din favoritväg , kommer om någon timme när han är klar med häcken och gräsmattan att sätta sig i bilen för att skjutsa sin fru till blomsterhandlaren och Ica affären nere på byn.
    Och idag så råkar slumpen se till att jag kommer samma väg 4 timmar senare,då jag kommer mot hans utfart så skiter han i att visa mig hänsyn, respekt, hänsyn (som du gjorde). och kör rakt ut framför mig..... ja varför ....varför ska han visa en mc respekt när bevisligen inte mc-ister visar honom den respekten han förtjänar....

    Lägg ner... allt kan vändas så det passar sina argument.
    Ansvar, Hänsyn, Omdömme .....
    Ja, så kan de bli
    Jan

  9. #49
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av racer Visa inlägg
    Då får du plocka ur insatserna för den låter för lite
    Som jag skrev i inlägget - avgasljud hjälper inte, tror inte i vissa fall ens om man riktar dom framåt. Det enda är att massa ljud som man själv styr triggar egot så att man blir sååå stor och stark och tuff och vissa kanske behöver det i brist på riktig självkänsla. I vilket fall, att det skulle rädda liv är bara rent nonsens.
    Ove

  10. #50
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Namns teori va intresant ( död mc förare är tyst mc förare)
    Jan

Liknande ämnen

  1. Honda VF 750 F -83 oljud från toppen
    Av phille0 i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-08-10, 20:30
  2. Ljud
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2016-07-10, 22:59
  3. Härlig ljud
    Av Olle Å i forum Off topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-06-14, 16:53
  4. Kymco Zing 125 oljud
    Av Allan K i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-08-09, 14:40
  5. ljus och ljud
    Av Nilsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 11:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •