Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Ironbutt?

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av racer Visa inlägg
    Varför skall man dokumentera?? gör man en Iron but för sin egna skull eller för att impa på kompisar.
    Jag gjorde en för några år sedan på en hemresa ute i europa och kände ingen behov av att spara kvitton som bevis...jag vet ju att jag gjort det och det räcker för mig och jag behövde komma hem i tid.
    räcker väl att man vet att man klarar det

  2. #12
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Skulle jag nu skulle köra en så kommer jag lämna in kvitto för att jag känner för det, för min egen skull. Vet inte vad man har för kompisar som skulle bli imponerade, inte mina i alla fall. Vill dock poängera att jag verkligen inte har bestämt mig, 160 mil är ganska långt.

    Precis som med alla körningar gör man väl hur man vill, lägger upp fantastiska reseberättelser på nätet för allmän beskådning, registrerar sig på en Ironbutt, berättar om dom här på Hojen eller håller dom för sig själv. Det är väl det som är den fantastiska valfriheten vi har.

    Men det är kul att höra era tankar kring detta, dom är precis som mina egna. Väldigt delade
    Don't grow up, it's a trap!

  3. #13
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av Tjita1 Visa inlägg
    Hm, detta måste man prova nån gång. Men, utan motorcykel blir det svårt, sen ska man kanske inte vara helt grön när man ger sig ut på 19 timmar i sadeln en och samma dag..
    Det är mitt problem, är nog egentligen lite för grön för denna typ av körning. Men vintern gör en lite tokig, kommer kanske på bättre tankar när det blir varmt
    Don't grow up, it's a trap!

  4. #14
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Gjorde min andra godkända Ironbutt sommaren som var,planerar du lite så finns det sovtid över,hade 3 timmars sovpaus och ändå över en timme till godo vid målgång. Kör du över hastighetsgränserna mellan tankningarna så blir du diskad.Säkerheten först,inte lämpligt att köra mc om man är för trött. Jag tankar efter 15-20mils körning. Kommande sommar ska jag köra 200mils Ironbutt. Lycka till och välkommen i gänget.

Liknande ämnen

  1. IronButt 2009
    Av Mats Liifv i forum Touring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 07:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •