Sidan 1 av 8 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 75

Ämne: Väldigt prisskillnad på Suzuki VZ 800 Mauruder.

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Sandhem
    Inlägg
    33

    Väldigt prisskillnad på Suzuki VZ 800 Mauruder.

    Hej ska köpa min första mc nu hade jag tängt. Och har kollat runt på Suzuki VZ 800 Mauruder
    För jag tycker det är en snygg model. Men priset vandra väldigt mycket tycker jag. Samma pris
    För alla tycker jag nästan spelar ingen roll hur mycket eller lite dom har rullar i mil.
    Är det vanligt att priserna ser ut så på mc? Är som sakt ny på deta området. Har Hålt på med bilar inna. O då är ju Priset äfter milen kan man ju säja.

    Mvh

  2. #2
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    När jag köpte min första hoj förra året så reagerade jag också på detta, jag tittade på priser mellan 20-35 000 och såg att årsmodellen gjorde priset oavsett hur långt den hade gått. Hade den gått toklångt så var det förvisso billigare men inte så stor skillnad annars, så jag köpte den som hade minst mil på mätaren. En 99’a som hade gått 273mil, kändes som en ny hoj
    Don't grow up, it's a trap!

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Sandhem
    Inlägg
    33
    Ja det är skumpt. Men det fins många finna ute så det är väl bara att välja en fin =)

  4. #4
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av Netmatte Visa inlägg
    Ja det är skumpt. Men det fins många finna ute så det är väl bara att välja en fin =)
    Precis, och välkommen hit. Såg precis att det var din första post.
    Don't grow up, it's a trap!

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Sandhem
    Inlägg
    33
    Tackar =) japps var det. Tänkte är nog en bra ställe att fråga lite på =)

  6. #6
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Jag upplevde samma sak när jag letade hoj på senhösten, tittade efter Kawa VN800 samt VZ800 bl.a. När jag insåg att jag nätt och jämt skulle få råd med en Sportster och började leta en sådan så var det likadant med dem, försökte hitta en som inte var så långt bort, lågt miltal samt hade den utrustning/utseende jag ville ha och till slut så hittade jag den.

    Om en hojmodell är i stort sett oförändrad under ett antal år så köper då jag hellre en äldre lågmilare än betalar mer för en nyare årsmodell, om man dessutom hittar en hoj som har den ev. extrautrustning man vill ha så kostar den oftast inte mer för det och man slipper köpa till dyra prylar i efterhand.
    Fjädring är överskattat..

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Sandhem
    Inlägg
    33
    Jo det är nog sant det du Säjer om åren och så på mcna. Hur värkar det om man köper på firma kan man pruta någont på priserna eller är som väldigt bestämda tror?

  8. #8
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av Netmatte Visa inlägg
    Jo det är nog sant det du Säjer om åren och så på mcna. Hur värkar det om man köper på firma kan man pruta någont på priserna eller är som väldigt bestämda tror?
    Jag prutade från 32 500 till 27 500 hos en handlare, blev själv förvånad över att han gick med på det Men han hade mest bilar så han kanske bara ville bli av med dom hojarna som stod där.
    Don't grow up, it's a trap!

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Sandhem
    Inlägg
    33
    Kan ju vara som du sa för han sålde bilar. Men klart dom vet nog med att en vill ha ner priset. Så jag antar att lite kan man nog allt göra hoppas jag på =)

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Jag prutade från 32 500 till 27 500 hos en handlare, blev själv förvånad över att han gick med på det Men han hade mest bilar så han kanske bara ville bli av med dom hojarna som stod där.
    Jag tänkte byta bort en hoj för ett år sedan och frågade några mchandlare. De verkar ha någon sorts överenskommelse att de skall ha ett påslag för att sälja hojarna. Påslaget är 6-7000 kr.
    Om de får in en äldre hoj i fint skick, så behöver kanske inget göras åt den och då finns det ju prutmån.
    Det är ju därför att privathojarna kan säljas billigare för där finns ju inga kringkostnader. Ej heller några garantier.
    Har för mig att de enda som en mchandlare garanterar på en gammal hoj är att de skall vara trafiksäker. DVS. däck, bromsar och belysning.

Liknande ämnen

  1. Just nu blev jag väldigt sugen på:
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2016-05-05, 00:48
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-08-03, 09:51
  3. Varför denna prisskillnad ?
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2014-02-09, 16:52
  4. Väldigt snedslitna däck!
    Av swischmc i forum Mekhörnan
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2013-06-07, 09:19
  5. Väldigt slö hoj och kallt avgasrör, gsx750f
    Av livewire i forum Mekhörnan
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-07, 10:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •