Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 678
Resultat 71 till 75 av 75

Ämne: Väldigt prisskillnad på Suzuki VZ 800 Mauruder.

  1. #71
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Du hade ju redan testat med en annan cdi, men kolla för säkerhets skull även att tändningen backar när du varvar, enkelt gjort med en stroboskoplampa. Har haft några motorer med trasiga tändmoduler/cdi:er....

  2. #72
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Freddo: återigen tack för tipset. Redan lagt ut frågan där under Maintanance & Bike Care Section. Hänger du på det forumet också ?

    Borken: Jag är helt rudis på hur motorer funkar egentligen. Bra på att skruva isär och sätta ihop men kan inte dra så mycket slutsatser. Antar att du menar att tändningen ska komma lite senare vid högre varv. Hur kan jag se det med strob ? Vart ska jag kolla ? Förvisso vet säkert grabbarna på verkstan detta men jag blev lite nyfiken.

  3. #73
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Twenty2 Visa inlägg
    Antar att du menar att tändningen ska komma lite senare vid högre varv.
    Nej. Lågtändning = sen tändning vid start och högtändning = tidig tändning vid högre varv.

    Vet inte hur man ställer in på MC- motorer men på bil finns/fanns det märken på balanshjulet som man lyste på vid justering.

    Numera inget problem för att omställning sker med automatik men förr, när man fick ställa om tändningen med en liten spak på styret, kunde man få en flygtur om man försökte kicka igång men tändningen fel.
    Ove

  4. #74
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Hänger är väl att överdriva något. Jag har varit där för att kolla in lite ombyggnationer. Tänkte ändra lite detaljer, fast jag har konstaterat att allt är svindyrt att köpa till.

    Planen var annars att byta fotpinnar/reglage, handtag, speglar och avgassystem. Sedan hade jag funderingar på en motorbåge. Men det är lite strulig att se vad som passar och hur det ser ut irl. Så en hojträff skulle vara kul om man kan få det att passa i kalendern.

    /Freddo

  5. #75
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Som Ove nämnde så tänder motorn tidigare på högre varv. Om man lyser på svänghjulet med en strobolampa så ser man tydligt om märket backar vid högre varv, ligger den still så är din cdi/tändmodul trasig eller delvis trasig.

Liknande ämnen

  1. Just nu blev jag väldigt sugen på:
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2016-05-05, 00:48
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-08-03, 09:51
  3. Varför denna prisskillnad ?
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2014-02-09, 16:52
  4. Väldigt snedslitna däck!
    Av swischmc i forum Mekhörnan
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2013-06-07, 09:19
  5. Väldigt slö hoj och kallt avgasrör, gsx750f
    Av livewire i forum Mekhörnan
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-07, 10:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •