Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 5678 SistaSista
Resultat 61 till 70 av 75

Ämne: Väldigt prisskillnad på Suzuki VZ 800 Mauruder.

  1. #61
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Jo det är ju en risk att någon har pillat på mätaren.
    Hur länge hade förra ägaren haft den ?
    Har du koll på när han servade den senast?
    Är det oklart så skulle jag rekommendera dig att lämna in hojen på en liten genom gång/statuskontroll. Gjorde det när jag köpte min. Och det gav mig ro att sova om nätterna när jag visset att allt var i sin ordning.

  2. #62
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Sandhem
    Inlägg
    33
    Skulle vara kul med en sådan träff =) får se om jag har tid med körkortet i år blir jobba för hella slanten hehe. Hoppas dom hittar felet på din hoj. Inte kul när det krånglar ju.

  3. #63
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    49
    Citat Ursprungligen postat av Twenty2 Visa inlägg
    Jo det är ju en risk att någon har pillat på mätaren.
    Hur länge hade förra ägaren haft den ?
    Har du koll på när han servade den senast?
    Är det oklart så skulle jag rekommendera dig att lämna in hojen på en liten genom gång/statuskontroll. Gjorde det när jag köpte min. Och det gav mig ro att sova om nätterna när jag visset att allt var i sin ordning.
    Förra ägarn har haft den sen 2011 och servade den förra året. Dock kom den inte in i landet förrän 2003...Men jag är inte speciellt orolig, den är förbannat välhållen och går motsvarande bra så jag sover rätt gott.

  4. #64
    steffe
    Gäst
    Oooooo
    Senast redigerat av steffe den 2013-11-24 klockan 11:27.

  5. #65
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Det vore kul meden marauder träff... eller enträff över lag för de som är intresserade.
    Skulle vara riktigt skoj om jag fått ordning på 800an så att man kan "fin åka" lite till en sådan tillställning. Men på verkstan verkar dom mest sitta och klia sig i skallen och inte riktigt veta vad som är knas. Dom hade fått in en intruder800 med samma symptom så nu har dom två hojar som de inte riktigt vet vad dom ska göra med.

  6. #66
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av Twenty2 Visa inlägg
    Det vore kul meden marauder träff... eller enträff över lag för de som är intresserade.
    Skulle vara riktigt skoj om jag fått ordning på 800an så att man kan "fin åka" lite till en sådan tillställning. Men på verkstan verkar dom mest sitta och klia sig i skallen och inte riktigt veta vad som är knas. Dom hade fått in en intruder800 med samma symptom så nu har dom två hojar som de inte riktigt vet vad dom ska göra med.
    Provat att byta bensinfilter?

    När det är förgasare kan det ju dels vara pumpen men ibland blir förgasarna slitna och dränker cylindern vid påslag. Hade en bil en gång som gjorde så. Men pumpen eller filtret är väl det mest troliga. Pumpen är väl bara att mäta upp för dom och filtret kan ju inte vara så svårt att kolla...

    /Freddo

  7. #67
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Tack för tipset Freddo.
    Har lämnat in hojen då jag kännde att jag gjort allt som jag har kunnat och kännt mig bekväm med.
    Bytt och testat: CDI, spänningsreg, tank, bränsleslangar, tändstift, luftfilter, säkringar, huvudsäkringsenhet, bränslepump.
    Förgasarna rengjorda, Insugsgummin utbytta, testat med original avgassystemet. Har säkert gjorts mer som jag inte kommer ihåg.

  8. #68
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Verkar ju som du bytt det mesta, konstigt att problemet fortsätter då. Om du haft otur och fått tag på en dålig reservdel...

    /Freddo

  9. #69
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    går lite i dom tankarna faktiskt.
    SKa förbi verkstan på torsdag och lämpa in min tidigare CDI. Det är den enda delen som sitter kvar som jag har testat med.
    Börjar fundera på om det är något överslag på elsidan när generatorn ger en viss spänning när den går upp på högvarv.
    Har lite teorier men det är inte helt lätt att testa när jag inte har full tillgång till hojen. skulle vilja ställa den i ett mörkt rum med alla ljus från hojen avstängda och se om man kan se någon krypström från något när det är varvpåslag.

    Snackade med verkstan i dag och dom hade fått in en intruder med samma symptom. Så löser det ena sig så kanske den andra kan ge sig snabbare.

  10. #70
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Du kan ju alltid slänga ut frågan här: http://www.suzuki800.com/

    Mvh
    Freddo

Liknande ämnen

  1. Just nu blev jag väldigt sugen på:
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2016-05-05, 00:48
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-08-03, 09:51
  3. Varför denna prisskillnad ?
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2014-02-09, 16:52
  4. Väldigt snedslitna däck!
    Av swischmc i forum Mekhörnan
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2013-06-07, 09:19
  5. Väldigt slö hoj och kallt avgasrör, gsx750f
    Av livewire i forum Mekhörnan
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-07, 10:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •