Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 39

Ämne: Mc försäkring

  1. #21
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Jag är en fattig sate som inte har någon lust att göda försäkringsbolagen i onödan, valde Bilsport & mc då de hade både bra priser och en föredömligt enkel sida där man kan kolla försäkringspriserna på olika hojmodeller. Betalar 1316:- halvförsäkring/helår, 50år, prostatamoppe (H-D Sportster -02).
    Fjädring är överskattat..

  2. #22
    Hondamannen
    Gäst
    Vs, kolla med Svdea vad det kostar att försäkra dina hojar där. Min premie sjönk med 20 % när jag gick Bilsport till Svedea.


    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Jag har mina hojar på bilsport o mc, förutom CBR:en.

    Ett litet tips: Tecknade en bilförsäkring med assistans på Moderna och fick då gratis assistans för hojarna i bilsport.

  3. #23
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Vs, kolla med Svdea vad det kostar att försäkra dina hojar där. Min premie sjönk med 20 % när jag gick Bilsport till Svedea.
    Kanke är så för vissa.Mina hojar har kostat lika svedia/bilsport

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Vs, kolla med Svdea vad det kostar att försäkra dina hojar där. Min premie sjönk med 20 % när jag gick Bilsport till Svedea.
    CBR:en ligger hos Svedea. Dom är generellt lite billigare.
    Att jag hänger kvar på bilsport beror på att jag betalar fullt för den dyraste och har sen halva priset på resten. Ja, osså hade jag ju assistansen gratis iom att jag tecknat assistans på bilen hos Moderna.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Har frågat FOLKSAM hur mycket kostar försäkring på min MC. hos de. (har även andra försäkringar hos FOLKSAM). Svaret: ca 18.000,-/år. Jag var tvunget att fråga två gånger till - om de kanske har "flyttat på" kommatecken i siffran. Men nej - det var korrekt. Min MC kostar hos SVEDEA ca 1.700,-/år

  6. #26
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    Har frågat FOLKSAM hur mycket kostar försäkring på min MC. hos de. (har även andra försäkringar hos FOLKSAM). Svaret: ca 18.000,-/år. Jag var tvunget att fråga två gånger till - om de kanske har "flyttat på" kommatecken i siffran. Men nej - det var korrekt. Min MC kostar hos SVEDEA ca 1.700,-/år
    1200 GS kostar 1525 hos Svedea
    Jan

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Jag får ge drygt 7000 för en ny R1200GS på If (märkesförsäkring) och ungefär det dubbla på Bilsport&MC. Är under 25, vilket ju drar upp det lite.

    Som lite komedi i det hela, när jag ringde If och frågade vad dom skulle ha för att försäkra en Super Tenere (inte märkesförsäkring) på mig så satte jag i halsen. 78000 (SJUTTIOÅTTATUSEN) spänn!! What?!
    Bilsport&MC tar iaf lika mycket för alla äventyrshojarna, inklusive Super Tenere.

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Försäkringen styrs mycket av bla. ålder (billigare vid 40+; 50+ och 60+) och typ av hojen. Nu pratar vi "vanliga" MC försäkringar - sen finns försäkringsbolag som markerar tydligt med höga priser att de vill inte försäkra oss vanliga MC åkare (tex. FOLKSAM).
    Jag kommer att flytta alla mina andra försäkringar från FOLKSAM till andra bolag.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Man kan kvadda cykel några gånger varje år och då kommer man ändå inte upp till 78.000,- iaf.
    Senast redigerat av jtr den 2013-02-19 klockan 15:16.

  10. #30
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Tjita1 Visa inlägg
    Jag får ge drygt 7000 för en ny R1200GS på If (märkesförsäkring) och ungefär det dubbla på Bilsport&MC. Är under 25, vilket ju drar upp det lite.

    Som lite komedi i det hela, när jag ringde If och frågade vad dom skulle ha för att försäkra en Super Tenere (inte märkesförsäkring) på mig så satte jag i halsen. 78000 (SJUTTIOÅTTATUSEN) spänn!! What?!
    Bilsport&MC tar iaf lika mycket för alla äventyrshojarna, inklusive Super Tenere.
    78000med andra ord så vill dom inte försäkra den.Jag betalade 2100kr hel/hel för min supertenere 1200 som jag hade

Liknande ämnen

  1. Vad kostar er försäkring?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 15:07
  2. Försäkring
    Av honda500 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-09, 11:21
  3. försäkring
    Av engström67 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-29, 21:39
  4. Lösa ut försäkring
    Av Linnex i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 20:12
  5. Försäkring och försäljning?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 06:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •