Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Dominator (slanghärva)

  1. #1
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062

    Dominator (slanghärva)

    Hej! har ett litet problem.Håller på att skruva ihop min Dominator och har en djungel av slangar,typ vevhusventilation,vacumslangar som jag ej kommer ihåg vad dom satt jag vet skulle ha märkt upp det men men.Söker någon skiss på det men hittar ej nått,kanske någon klurig här kan hjälpa mig

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Hej! har ett litet problem.Håller på att skruva ihop min Dominator och har en djungel av slangar,typ vevhusventilation,vacumslangar som jag ej kommer ihåg vad dom satt jag vet skulle ha märkt upp det men men.Söker någon skiss på det men hittar ej nått,kanske någon klurig här kan hjälpa mig
    I verstadshandboken finns det ju skisser på slangarna. Om någon som har en bok kan scanna en bild på den sidan till dig, så är problemet löst.
    Jag hade samma problem, men slängde slangarna och någon burk, Men jag är ingen pedant.
    Simply the best.

  3. #3
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    I verstadshandboken finns det ju skisser på slangarna. Om någon som har en bok kan scanna en bild på den sidan till dig, så är problemet löst.
    Jag hade samma problem, men slängde slangarna och någon burk, Men jag är ingen pedant.
    Simply the best.
    Jag slänger gärna bort lite slangar vad kan man slänga bort då? inget som behövs för besiktningen?.Sitter ju någon vacumpump av nått slag på v sida av cylindern.Kanske man kan plocka bort det mesta

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jag slänger gärna bort lite slangar vad kan man slänga bort då? inget som behövs för besiktningen?.Sitter ju någon vacumpump av nått slag på v sida av cylindern.Kanske man kan plocka bort det mesta
    Det var ganska länge sedan. Jag hade en 96:a motor i en 93:a. Vet inte om grejerna behövs. Pluggade igen någon slang med en plåtskruv. Burken tog jag bort. Vevhusventilationsslangen fick ju vara kvar.
    Jag hade skrämt upp min Dominator lite grann. Mycket öppnare ljuddämpare, ( 1 st ), KN-filter,
    större munstycke i förgasaren. Den blev mycket starkare i mellanregistret. Drevade upp en kugg fram och den blev trevligare på grusväg och även på asfalten där det krävdes mycket växlingar.
    Det i mitt tycke ett standardfel på den hojen var att framstänkskärmen är ca 10 cm för kort. Kör man på skitig väg så slängs det upp stänk på både strålkastaren och även upp på visiret.
    Jag bytte till en crosskärm.

  5. #5
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Kanske är helt ute och cyklar nu då jag har en Yamaha och inte en Honda, men de kan ju dela teknik tänkte jag. På min hoj satt det en burk med slangar till, som efter vad jag förstår hade nåt med att förhindra baktändning att göra. I princip var det en slang från vardera cylinder med en burk emellan, som funkade typ som en ljuddämpare. Kan det vara en sån? För i så fall är den i mitt tycke både ful och onödig. =)
    For those about to rock - We salute you!

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det var ganska länge sedan. Jag hade en 96:a motor i en 93:a. Vet inte om grejerna behövs. Pluggade igen någon slang med en plåtskruv. Burken tog jag bort. Vevhusventilationsslangen fick ju vara kvar.
    Jag hade skrämt upp min Dominator lite grann. Mycket öppnare ljuddämpare, ( 1 st ), KN-filter,
    större munstycke i förgasaren. Den blev mycket starkare i mellanregistret. Drevade upp en kugg fram och den blev trevligare på grusväg och även på asfalten där det krävdes mycket växlingar.
    Det i mitt tycke ett standardfel på den hojen var att framstänkskärmen är ca 10 cm för kort. Kör man på skitig väg så slängs det upp stänk på både strålkastaren och även upp på visiret.
    Jag bytte till en crosskärm.
    Crosskärm har jag med satt dit . Trimning får vara,har värre grejer till det .

  7. #7
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144

    Slangarna

    Tjenare
    Jag har precis skruvat ihop mina slangar och en massa annat
    Tag kort med mobilen innan du skruvar isär så har du facit i luren
    Har du mejl så kan jag skicka bilder på hur min sitter ihop

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Tjenare
    Jag har precis skruvat ihop mina slangar och en massa annat
    Tag kort med mobilen innan du skruvar isär så har du facit i luren
    Har du mejl så kan jag skicka bilder på hur min sitter ihop
    Tjänare Conny. Trevligt med ytterligare en Värmlänning som hör av sig. jag kan en del om Dominatorn. Kanske kan ha något råd om du behöver.

  9. #9
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Tack men har fått till det så det är bara att tuta och köra

Liknande ämnen

  1. Honda Dominator NX 650
    Av Väse Conny i forum Offroad
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 22:04
  2. Honda Dominator
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 97
    Senaste inlägg: 2013-12-24, 16:34
  3. Tändstift Dominator
    Av Väse Conny i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-12-10, 20:40
  4. Dominator kamkedja
    Av Väse Conny i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-08-27, 23:43
  5. Dominator vs Transalp
    Av rolfmm i forum Street
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 11:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •