Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 44

Ämne: Värt att investera i kommunikationsutrustning

  1. #31
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Jag kör med blåtandsutrustning på hojen var både GPS och telefon "pratar" med mig och trivs fint med det.
    Jag kör alltid med musik i lurarna och skyller det på ren vana vilket en del anmärker på men samma personer har alltid radion på i bilen vilket är lite äpplen och päron.
    Jag är egenföretagare och missar ogärna ett jobb pga ett missat samtal vilket jag slipper med den utrustningen jag har som gör att jag både hör och blir hörd i motorvägsfart på en stånka.
    Never ever look back you're not going in that direction!

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Skulle väldigt gärna vilja veta om man kan para ihop två blåtandsutrustningar med varann även om de är av olika fabrikat, det tycker jag det talas tyst om. Är det ingen här som gjort det?

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    Skulle väldigt gärna vilja veta om man kan para ihop två blåtandsutrustningar med varann även om de är av olika fabrikat, det tycker jag det talas tyst om. Är det ingen här som gjort det?
    Jag har provat några olika tillverkare. Men hittills har jag inte fått något att fungera från olika tillverkare. Däremot så näf jag har haft Cardo ( scala rider ) solo. G4. Osv har det alltid fungerat oavsett ålder på dom olika enheterna.
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Jag har provat några olika tillverkare. Men hittills har jag inte fått något att fungera från olika tillverkare. Däremot så näf jag har haft Cardo ( scala rider ) solo. G4. Osv har det alltid fungerat oavsett ålder på dom olika enheterna.
    Hej Namn. Det lutar åt att jag köper "Cardo Scala Rider G9 Powerset", får starta jaga bra pris, det är ju två par vi behöver sonen och jag.
    Varje fabrikat har tydligen (genom kodning) sett till att endast egna fabrikatet kan paras ihop. Märkligt förfarande.
    Tänk om det nu dyker upp ett fabrikat som berättar att med denna utrustning kan du para ihop med vilket annat blåtands-set som helst, vilken försäljningsfördel det skulle bli.

  5. #35
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Jag hitta "Walkie Talkie" över blåtand till iPhone som jag tänkte pröva när det väl är dags för tjejen att hoppa upp bak på bönpallen.

    Gratis var den så det känns ju värt att prova.

    /Freddo

  6. #36
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124

    Värt att investera i kommunikationsutrustning

    Problemet med att använda mobilen när man kör är att det bryter ibland när man är ute och kör. Givetvis beroende på vart man bor i landet.
    En annan aspekt är ju priset, dyrt att ringa när man är utomlands.
    Kör man mycket så är det värt pengarna med en riktig intercom, sen kan man ju få röstinstruktioner från gps med intercom vilket också är en stor bonus om man använder det.

    Jag och kompisen körde med mobilerna när vi övningskörde men köpte scalarider efter ett tag och detta är nu 3 år sen och vi ångrar inte köpet. Värt varenda krona!

  7. #37
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Vi köpte en scala rider G4 när jag började övningsköra och det var verkligen toppen, i början var jag lite orolig att vi skulle prata för mkt eller att det skulle bli onödigt surr men det blev det verkligen inte. Utan den har fungerat som ett ypperligt kompliment till själva körningen där det behövs och är det fortfarande i dag när jag nu inte längre övningskör. Men vi använder oss även av alla dessa tecken som hör till själva körningen och det funkar utmärkt.

    Min man och jag känner ju inte riktigt varandras körstil än.. dvs han har en tydligare stil än jag som jag inte lärt mig läsa av än och min är säkert lite oberäknelig eller obefintlig än så länge innan jag blir varmare i kläderna haha. Så jag är verkligen för kommunikation då det tillför en dimesion som wbr skrev i sitt inlägg.

    Alltså: japp det är värt det!

  8. #38
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av Oden68 Visa inlägg
    Problemet med att använda mobilen när man kör är att det bryter ibland när man är ute och kör. Givetvis beroende på vart man bor i landet.
    En annan aspekt är ju priset, dyrt att ringa när man är utomlands.
    Kör man mycket så är det värt pengarna med en riktig intercom, sen kan man ju få röstinstruktioner från gps med intercom vilket också är en stor bonus om man använder det.

    Jag och kompisen körde med mobilerna när vi övningskörde men köpte scalarider efter ett tag och detta är nu 3 år sen och vi ångrar inte köpet. Värt varenda krona!
    Appen jag hittade kör över BlueTooth så det kostar inget, men det funkar naturligtvis bara om man har nån på bönpallen. Huruvida det bryter eller inte vet vi inte än.

    /Freddo

  9. #39
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124

    Värt att investera i kommunikationsutrustning

    Aha, då kan det ju kanske funka men måste man inte trycka in någon knapp eller nåt för att prata?

    En annan bra sak om man väljer att använda intercom är om det är mycket trafik och man har lite bråttom så funkar det grymt bra om den ena hinner köra om så kan den meddela om det är "fritt"...
    Har fått många konstiga blickar under mina omkörningar.

  10. #40
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Nä man behöver inte hålla in nån knapp och hemma i soffan funkade det fint :O) Det är väl mer om man står ut med ett headset i örat.

    Mvh
    Freddo

Liknande ämnen

  1. Kallt, men det var det värt
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-03-31, 07:04
  2. Vart köpa cbr 600 f3?
    Av livewire i forum Street
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-01-17, 22:32
  3. Touring, vart???
    Av Olle Å i forum Touring
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-03-18, 12:20
  4. Vart är värmen???
    Av Cubalibre i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 23:49
  5. Nu vart det kart!
    Av Cubalibre i forum Mekhörnan
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-04-23, 00:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •