Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 45 av 45

Ämne: Vilka reseplaner?

  1. #41
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Vore pengar inte ett hinder för mig så skulle jag åka till Manx GP på Isle of Man som hålls i slutet av Augusti varje år. Den jag reste med 2013 ville ha 16800 sek för 18 dagars resa med 13 övernattningar på hotell i huvudstaden Douglas.
    Dessutom tillkom ju pengar för mat och bensin och jag räknade med 1000 sek per dag när jag kunde köra med min hoj plus maten jag åt.
    Ska man gå på riktigt fin restaurang eller pub så kan det dra iväg över 250 sek.
    Vet man var så går det naturligtvis att äta billigare.






    Jisses vad dyrt.1000kr dagen/mat,bensin.???

  2. #42
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Jag räknade med 1000 sek per dag inte att det kostade så mycket. Men när ett mål mat på en pub eller restaurang går på upp emot 250 sek så är det bäst att ha en generös buffert för eventuella extrautgifter. Isle of Man har blivit en del av skatteparadiset som Guernsey Jersey tillhör och därmed så har priserna på det mesta stigit på ön.





    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    [QUOTE=MEHall;99177]Jag räknade med 1000 sek per dag inte att det kostade så mycket. Men när ett mål mat på en pub eller restaurang går på upp emot 250 sek så är det bäst att ha en generös buffert för eventuella extrautgifter. Isle of Man har blivit en del av skatteparadiset som Guernsey Jersey tillhör och därmed så har priserna på det mesta stigit på ön.

    Vi har ju brukat räkna med att en norgeresa kostar 1000 :- om dagen. Det brukar räcka till bensin, mat, boende i hytter, färjor och lite annat. Eftersom den norska kronan blivit billigare i år, så kan man ju kosta på sig en extra dag.

  4. #44
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    [QUOTE=Olle Å;99191]
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Jag räknade med 1000 sek per dag inte att det kostade så mycket. Men när ett mål mat på en pub eller restaurang går på upp emot 250 sek så är det bäst att ha en generös buffert för eventuella extrautgifter. Isle of Man har blivit en del av skatteparadiset som Guernsey Jersey tillhör och därmed så har priserna på det mesta stigit på ön.

    Vi har ju brukat räkna med att en norgeresa kostar 1000 :- om dagen. Det brukar räcka till bensin, mat, boende i hytter, färjor och lite annat. Eftersom den norska kronan blivit billigare i år, så kan man ju kosta på sig en extra dag.
    En bra mall Olle. Kaffe å bakanpölse är dyrt men gott.
    Jan

  5. #45
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    [QUOTE=Olle Å;99191]
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Jag räknade med 1000 sek per dag inte att det kostade så mycket. Men när ett mål mat på en pub eller restaurang går på upp emot 250 sek så är det bäst att ha en generös buffert för eventuella extrautgifter. Isle of Man har blivit en del av skatteparadiset som Guernsey Jersey tillhör och därmed så har priserna på det mesta stigit på ön.

    Vi har ju brukat räkna med att en norgeresa kostar 1000 :- om dagen. Det brukar räcka till bensin, mat, boende i hytter, färjor och lite annat. Eftersom den norska kronan blivit billigare i år, så kan man ju kosta på sig en extra dag.
    Ja kanske det.Äter aldrig på matställen i Norge.Tjusningen är ju att koka nån medhavd soppa eller äta ur nån konservburk med makrill eller nått.Jag vill åka hoj och många små lätta måltider är nyttigare.Visst kan jag kosta på mig nån Pizza ibland,eller en baconkorv vid tankning.Det räcker.Lägger hellre pengar på nått roligt.Och hytterna kostar ju mellan 180-500kr delat på minst 2.

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka tar mc-kort nu??
    Av mammamu i forum MC-kort
    Svar: 1798
    Senaste inlägg: 2016-06-13, 20:04
  3. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  4. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •