Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 31

Ämne: Mc resa österrike, Italien, Schweiz

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Jag skulle personligen tagit nattfärja Trelleborg-rostock för att sedan köra ner till Litomerice/Prag för ett par övernattningar.Sedan skulle jag dra vidare ner till Cesky Krumlov för 1 el 2 dagar.Därefter ner till Werfen och kollat sevärdheter några dagar.Från Werfen är det sedan närma till att köra GrossGlockner passet för att sen dra ner till Italien och kollat in bl a Venedig.Efter detta skulle jag ta Tyskland hem.Tyskland är mycket mer än enbart transportsträcka,och här finns fina vägar att ta sig norrut på.Det krävs dock att man måste ha en del rena transportsträckor,om man inte har väldigt mycket tid på sig vill säga.

  2. #22
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Jag skulle inte kört via Polen plomberna lossnar:-)
    Håller med dig om att det finns massor av bra och roliga vägar i Tyskland, det är mer än en transportsträcka.

    Bron till Danmark Sen Rödby Puttgarten eller Gedser Rostock. Fördelen Rödby Puttgarten är att färjorna går oftare, då är man inte styrd av klockan om något händer.

  3. #23
    Östra och västra Tyskland är vackert om man följer småvägarna. För mig tog det från Helsingborg med moped(topfart 42 km/timmen) 3 dagar att köra moped ner till Grossglockner.

    Polen har fina vägar nuförtiden. Dock gör den ständigt pågående vägförbättringarna och den intensiva trafiken att det tar tid att resa där. Man får kika på kartan, göra en tidsbedömning och sen gångra det med 1,5

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Jag åkte i föra året genom Polen till Tjeckien och Slovakien. Natt färja från Ystad till Swinoujscie och sedan rakt söderut. Måste bara konstatera att Polen har mycket bra vägar (oftast nybyggda för EU pengar) Vägnätet i Polen har faktiskt på många ställe mycket högre standard än svenska vägar.
    När Ni åker på MC i Sverige nästa gång - kolla gärna hur har kvalitet på svenska vägar försämrats bara på sista 10 år. Vi skickar mycket pengar till EU för att andra länder (bla. till Polen) kan bygga nya vägar m.m.

    P.S. Polen är inte länge ett u-land inom öst-blocket.

  5. #25
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    I min blogg kan man läsa om resor till Österrike, såväl 2010 som 2011.

    Går även att läsa om surrning av hojen, som varit uppe i en annan tråd. Här var det dock surrning på tåg och ett misstag av mig som ställde till det en aning....
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #26
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    Jag åkte i föra året genom Polen till Tjeckien och Slovakien. Natt färja från Ystad till Swinoujscie och sedan rakt söderut. Måste bara konstatera att Polen har mycket bra vägar (oftast nybyggda för EU pengar) Vägnätet i Polen har faktiskt på många ställe mycket högre standard än svenska vägar.
    När Ni åker på MC i Sverige nästa gång - kolla gärna hur har kvalitet på svenska vägar försämrats bara på sista 10 år. Vi skickar mycket pengar till EU för att andra länder (bla. till Polen) kan bygga nya vägar m.m.

    P.S. Polen är inte länge ett u-land inom öst-blocket.
    Polen är ett trevligt land att turista i, vänliga människor. Ja de stora vägarna är bra mindre vägar nej. Körde med bil i Polen i somras längs Östersjökusten, fint.

    Håller med dig om att Polen inte är ett U-land.

    För mycket trafik på vägarna för att jag ska få behållning av mc körning där.
    Kan tänka mig att avsluta en Mc resa i Swinoujscie med en Spabehandling massage på något av badhotellen där.

  7. #27
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    En 500ing om dagen inkl allt om du campar och lagar maten själv!
    Never ever look back you're not going in that direction!

  8. #28
    Hondamannen
    Gäst
    Det lutar åt att min nästa mcresa går till Italien. Har ni tips på ställen man kan besöka? Gissar att det blir två veckor.
    Är det lätt att hitta campingplatser i Italien eller får man leta ihjäl sig för att hitta dem?

    Österrike, är det mest regionen kring Heiligenblut som har alp pass och är allmänt bergigt?
    Senast redigerat av Hondamannen den 2013-09-29 klockan 23:06.

  9. #29
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Allt är beroende på om du vill köra hoj i alpen eller bada i medelhavet ?
    Jan

  10. #30
    Hondamannen
    Gäst
    Bägge två :-)

Liknande ämnen

  1. Mc resa till Italien
    Av Kalle15 i forum Touring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-10, 19:58
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-12-24, 15:57
  3. Östterike, Schweiz;Norge
    Av Hondamannen i forum Touring
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-01-01, 13:40
  4. Österrike 2011
    Av Mats Liifv i forum Touring
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-06-28, 22:36
  5. Österrike -09
    Av Mats Liifv i forum Touring
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 14:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •