Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Min viktresa - Från 152 kg

  1. #1
    Medlem Romeos avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    87

    Min viktresa - Från 152 kg

    Jag har alltid drömt om att köra hoj, och framför allt äga en och få känna på hur det är.. Jag åkte bakom någon sportnisse när jag bodde i Libanon vid 5-6 års ålder och jag kommer ihåg farten, vinden. Jag älskade det!

    Men eftersom det händer så fruktansvärt mycket olyckor i mitt land (tacka vet jag för kraven i Sverige), så var mina föräldrar alltid rädda så jag fick inte ens en moppe trots att jag hade sparat pengar.

    En dag, för 2 år sen så skulle jag få åka med en kompis på hans Honda hornet. Problemet var att jag vägde 152kg. Jag kunde inte få upp mig hur vi än försökte. Till slut fick han köra nära en hög kant så jag kom upp rätt så högt. Problem nr 2 var att för mig kändes det som när en bil är baktung pg.a ett släp. Det kändes som att han bara behövde en vindpust bakom oss så skulle framhjulet åka upp i luften.

    Men vikten var inte MC relaterad. Alltså det var inte det som fick mig att börja ändra mig.

    Jag ska försöka kortfattat försöka berätta hur lat jag blev!

    All min mat mumsades vid datorn. Jag åt inte mycket, betydligt mindre än min pinnsmala lillebror. Men jag åt massvis (3-4kg) choklad i veckan. Varje dag köpte jag med mig marabou choklad, 1 kg godis lite titt som tätt och 2-3 ggr i veckan var det chips och dip.
    Från villan till postlådan är det 25-27 meter. Jag tog bilen dit.... Samma sak till soptunnan som var 5 meter närmare huset än postlådan.

    Detta var min vardag. Jag gick inte ens ut med mina hundar! Jag gick ut, släppte dem (5000kvm tomt) och de fick springa, jag, satt på trappan och väntade och hejade på dem när de lekte! Det var min vardag, dag in och dag ut.

    Jag är bland annat fotograf, så en dag i Sep 2011 var jag i Bali och fotograferade en modell. Hon tog kameran och fotograferade mig. Jag kommer ihåg, än idag, känslan när hon skulle fotografera mig. Jag kände mig STARK! Vältränad! BIFFIGA ARMAR! Snygg som få! Jag spände mig och kände hur jag snart skulle kunna ha sönder berg om det så krävdes. Och så tog hon bilderna!

    I november skulle jag börja redigera alla bilder och mina bilder kom fram. Här är bilden som hon fotograferade där jag var Don Juan, Baywatch hunken, The one!


    När jag såg den här bilden blev jag paff! Jag blev illamående! Men hur kunde jag inte se det? Det handlar om inget annat än: Förnekelse! i Sverige fick jag beställa kläder från Dressman XL, i Libanon åkte jag 4 timmar till en stad som hade en affär vid namn "1-12xl" eller dylikt. Där inne fanns det 4xl tröjor som passade mig och 4xl shorts! TOPPEN! Men inte ens det fick mig att känna mig TJOCK!

    men den bilden! För jag kommer ihåg känslan! Den bilden fick mig att bli så paff, att jag några minuter senare hade öppnat en svart sopsäck, och lagt i allt jag hade hemma. Nyttigt som onyttigt. ALLT åkte i säcken och gavsbort.

    Jag åkte och handlade nyttigheter, sallader etc och började gå promenader med hundarna, korta, 1-2 km. Jag läste om LCHF och tyckte det lät intressant så jag provade på det. Nov-dec, strikt LCHF (under 10g kolhydrater / dag). Jag gick ner 36 kg! Sedan började jag gymma och allt var perfekt! Problemet var bara det att jag gymmade så hårt (Förändringen var ju SÅ STOR!) att jag skdade mig. Mars -11 till Nov 2012 fick jag inte röra mig (föll nämligen ihop på gymmet av smärta på grund av alla inflamationer jag skaffat mig etc).

    I nov 2012 började jag lite lätt igen och idag tränar jag 6-7 dagar iv eckan, men en muskelgrupp i taget.

    Så här såg jag ut igår, 1:a februari 2012


    För att berätta om lite skillnader: Jag var så vek, 2011 när jag började på gymmet att jag knappt kunde i lyfta upp 10kgs hantlarna när jag körde bröst. Idag tar jag 60kg.

    Började på 40kg i bänk, idag tar jag 150. Det har alltså blivit en utveckling, jag började på noll precis som alla andra. Det jag vill försöka dela med mig här är att man ska våga satsa! För det lönar sig!

    Här kan jag visa ett exempel på vad lite träning gör. I November provade jag på en ny sorts armhävning (kunde knappt göra 10 vanliga då, detta är ju lite svårare men jag gav mig fan på att prova).

    Detta var också efter ett mediokert pass:

    http://www.youtube.com/watch?v=uX2zw7wpvnY

    Detta är idag, efter ett riktigt tungt pass där jag verkligen var slut.
    http://www.youtube.com/watch?v=PNRU4...ature=youtu.be

    Jag var alltså en tjock lat djävel... Idag tränar jag, är aktiv även om jag fortfarande har fläsk så mår jag så mycket bättre! Och det bästa av allt är att jag nu kan gå upp på vilken motorcykel som helst utan problem! Så gör som mig om du känner dig tjock! Sluta ta hissen, ta den långa vägen istället för genvägen. Små ändringar i livet kan göra så mycket! Tack för mig! Och vill ni läsa mer om mig och min utveckling så hittar ni hemsidan i min signatur!

    Romeo
    Från 152kg till vältränad på några månader. Följ min resa i fitnessvärlden. http://myway2fitness.se

  2. #2
    Ankan1
    Gäst
    Alla beslut som att sluta röka, snusa, gå ner i vikt osv kräver någon form av personligt avgörande som många gånger avgörs av individens karaktär ifråga om att fullfölja dessa.Och där har du tydligen lyckats.Själv har jag en ovanligt bra energiförbränning som är en bra hjälp till att slippa övervikt.

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Härligt Romeo, så otroligt glad jag blir av din humoristiska berättelse! Du är riktigt duktig, bra jobbat.
    Jag har också vänner från Libanon, jag minns hur kallsvettig jag blev när de var på semester hemma och det bröt ut krig där, det var några år sen men jag var orolig för deras skull. De fick ta sig med nåt lastfartyg till Cypern och därifrån försöka flyga hem. Och lastfartyget hade inte mat och vatten så det räckte till alla som togs upp. Även Fares Fares och hans bror var hemma just precis då. Och sen kom en film på bio om en liten pojke i Libanon.

    Du har humor, jag känner igen mig i det där att man tycker man ser smal ut och får se bilden av en, man ser inte alls ut som den inre bilden av sig. Jag har dock turen att se smalare ut än jag väger, allt är jämnt fördelat så ingen tror mig när jag säger att jag väger 91 kg. Klädesexpediter, om de ska hjälpa mig och ta fram kläder så kommer de alltid med på tok för små storlekar…


  4. #4
    Medlem Foress avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    skåne
    Inlägg
    48
    imponerad! jävligt imponerad av dig!

    Det är precis som du säger om den inre självbilden även för mig.
    Alltid tyck jag ser någorlunda bra ut men frun fotade mig på hojen, och då såg jag hur jag verkligen ser ut. Var nära 100 kg men har gått ner till 93 nu, bara med lite matjustering.
    Har inte tagit tag i träning än men känner att jag måste.
    Skall nu bara få tummen ur och inte vara så jävla lat.

    Hade du folk kring dig som tränade redan eller tog du dig till ett gym bara sådär?

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kinna, Mark, V-Götaland
    Inlägg
    25
    Hej Romeo. Härlig berättelse. Precis som du berättar så kan förändringen endast komma från dig. Självbilden ser inte riktigt ut som kameran.
    Fråga : Satsar du nu på en motorcykel eller har du en redan ?
    Lycka till i framtiden
    Peter

  6. #6
    Medlem Romeos avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Härligt Romeo, så otroligt glad jag blir av din humoristiska berättelse! Du är riktigt duktig, bra jobbat.
    Jag har också vänner från Libanon, jag minns hur kallsvettig jag blev när de var på semester hemma och det bröt ut krig där, det var några år sen men jag var orolig för deras skull. De fick ta sig med nåt lastfartyg till Cypern och därifrån försöka flyga hem. Och lastfartyget hade inte mat och vatten så det räckte till alla som togs upp. Även Fares Fares och hans bror var hemma just precis då. Och sen kom en film på bio om en liten pojke i Libanon.

    Du har humor, jag känner igen mig i det där att man tycker man ser smal ut och får se bilden av en, man ser inte alls ut som den inre bilden av sig. Jag har dock turen att se smalare ut än jag väger, allt är jämnt fördelat så ingen tror mig när jag säger att jag väger 91 kg. Klädesexpediter, om de ska hjälpa mig och ta fram kläder så kommer de alltid med på tok för små storlekar…


    Haha tack Nina! Ja lite humor måste man ju ha och inte ta sig själv på alldeles för stort allvar Den gången folk fick evakueras via cypern, 2006 var jag också nere. Det var hemskt. Men sånt man får ta helt enkelt, vi blev ju evakuerade och har kvar livet, det är det viktigaste. Jaså! Va roligt, jag har det dilemmat att det största de har i affärerna är ändå för litet för mig
    Från 152kg till vältränad på några månader. Följ min resa i fitnessvärlden. http://myway2fitness.se

  7. #7
    Medlem Romeos avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av Fores Visa inlägg
    imponerad! jävligt imponerad av dig!

    Det är precis som du säger om den inre självbilden även för mig.
    Alltid tyck jag ser någorlunda bra ut men frun fotade mig på hojen, och då såg jag hur jag verkligen ser ut. Var nära 100 kg men har gått ner till 93 nu, bara med lite matjustering.
    Har inte tagit tag i träning än men känner att jag måste.
    Skall nu bara få tummen ur och inte vara så jävla lat.

    Hade du folk kring dig som tränade redan eller tog du dig till ett gym bara sådär?
    Ja den inre självbilden är ju så grymt viktig! Gött med att gå ner med matjustering! Det är ju sånt som är så underbart. Att små små saker gör stora skillnader. Det bästa är ju efteråt. Hur man kan ha stått ut med att se sig själv is pegeln.. Sjukt!

    Jag gick själv till gymmet.. Började första veckan med att köra 10-15 minuter på gångbandet/cykeln så jag kunde få upp flåset och sedan började jag med styrketräning. Det är viktigt att förstå att styrketräning är det bästa när man vill gå ner i vikt. För ju mer muskler desto starkare fettförbränning! Tycker du ska bara ta dig i kragen och gå.. Första dagarna, som med allt annat är jobbiga.. MEN SEN!!
    Senast redigerat av Romeo den 2013-02-02 klockan 18:27.
    Från 152kg till vältränad på några månader. Följ min resa i fitnessvärlden. http://myway2fitness.se

  8. #8
    Medlem Romeos avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av pm_57 Visa inlägg
    Hej Romeo. Härlig berättelse. Precis som du berättar så kan förändringen endast komma från dig. Självbilden ser inte riktigt ut som kameran.
    Fråga : Satsar du nu på en motorcykel eller har du en redan ?
    Lycka till i framtiden
    Peter
    Tack så mycket!

    Jag har en! Köpte en C1800 som första hoj Duger rätt bra haha =)
    Från 152kg till vältränad på några månader. Följ min resa i fitnessvärlden. http://myway2fitness.se

  9. #9
    Hondamannen
    Gäst
    Romeo, har du lackat om din hoj? Var inte din vinröd från början eller har du använt dig av photoshop?

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Alla beslut som att sluta röka, snusa, gå ner i vikt osv kräver någon form av personligt avgörande som många gånger avgörs av individens karaktär ifråga om att fullfölja dessa.Och där har du tydligen lyckats.Själv har jag en ovanligt bra energiförbränning som är en bra hjälp till att slippa övervikt.
    Är på en liknande resa.
    Efter en både psykiskt och fysiskt påfrestande operation blev det raka spåret uppåt - på vågen..
    Doktorn antydde på 1:e efterkontrollen att en vänligare attityd mot vågen skulle ge mig bättre överlevnadschans..
    Som om jag inte visste det!
    SÅ nu går det nedåt, 0.5- 1kg vecka, med bara mindre, men väl valda, justeringar av livsstil och rörelsemängd..
    (152 var nog ändå rätt långt ifrån...)

Liknande ämnen

  1. Var kommer dom från?
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2014-11-26, 19:37
  2. Ny från Ljusdal
    Av Grönsaksträffen i forum Ny på forumet
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 20:50
  3. Hej fran Kroatien!
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 11:12
  4. Hej från Sörmland
    Av Cetonia i forum Ny på forumet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 19:22
  5. Hej från Stockholm!
    Av Fredd i forum Ny på forumet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 17:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •