Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: ARG!

  1. #11
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Usch vad sur jag är just nu. Var ute och gick en sväng när jag ser ett gäng ungdomar stå vid ett vattenbryn och kasta sten. När jag kommer fram till platsen och ser en stackars gräsand simma för livet för att komma undan blir jag rejält arg och ryter till på skarpen. Missförstå mig inte nu, jag älskar ungar. Men nu till min fråga. Har man rätt att säga ifrån om främmande ungar beter sig illa? Exempelvis mot andra levande varelser? Själv ser jag inget fel i det.

    hade själv gjort precis samma sak.

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Absolut inte fel! Du gjorde rätt.

  3. #13
    Medlem eljems avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    i mitten av sverige
    Inlägg
    148
    egentligen så finns det lagar och regler som skyddar både människor och även djur i alla länder ! vad jag vet !! men när polis och åklagare och domstol själva bryter mot dom antigen genom passivitet eller korrumption så blir det anarki och kaos i samhällen. Dessa människor lever på våra skattepengar enbart för att skydda oss, vi som valde dom och inte tvärtom.
    Jag blir bara hånad när jag säger att lagen gäller för alla, tyvärr.
    Jag tycker också att du gorde rätt och du skall fortsätta med din attityd och säga ifrån. Det gör jag också och det lärde jag vidare till mina barn. Rätt skall vara rätt och fel ska man rätta till i den mån man kan.
    mvh
    ben
    without proof one cannot be trusted;
    without trust one cannot be respected.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Presis vad jag trodde ända tills jag började få underliga blickar från folk som bara stog där och såg det hända utan att säga till ;(
    Om det kommer någon och klagar på att du sa ifrån så skriv ut den här tråden och stick i handen på dom!
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •