Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 45 av 45

Ämne: Köpråd!

  1. #41
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av whiskeythrottle Visa inlägg
    Jag läser och ser vad folk skriver, både fakta och åsikter. Och jag svarar efter det, inga förhastade hypoteser eller beslut. Jag ser inte ner på offroadfolk och deras hojjar, eller deras kunskaper. Men snackar vi cross så ÄR detta ett sämre forumdel för att diskutera cross/enduro jämfört med forumet jag rekommenderade som är enbart just det tråden handlar om. Sånt kan vi träffas över en öl å snacka öga mot öga så lovar jag du kommer förstå vad jag menar. Jag informerar det jag vet, inte sånt jag tror. Vet man inte håller man truten å hänvisar till de som kan.

    Däremot verkar det som att vissa har svårt att acceptera att det finns folk som kan mer än de själva. Jag hänger på hojen.nu, enduromx.com, harleyforum.com, sporthoj.com. Jag vet vart jag vänder mig när jag har en fråga på harleyn eller crossen å det är inte hojen.nu eller sporthoj.com. Känner många som kan meka och skruva och massa teknik om hojjar, men som inte kan åka över ett litet dike med en motorcykel. Den personen frågar man inte saker som rör körteknik eller val av hoj. Hojen.nu är en blandning av löst folk med olika intressen och bakgrunder. Nästan allt mellan himmel å jord som har 2 hjul.

    Det där om touringhojar och allvädersställ jag sa då....lät säkert nedvärderande men ibland blir jag så trött på folk som inte kan något om ämnet utan bara ska lägga sig i varenda tråd. Vill man åka offroad som i "Long Way Round" med en mc och packning som väger mer än en Harley så får man väl göra det. Men det är inget jag vill rekommendera till nybörjaren som vill åka skogstigar, traktorstigar m.m. Jag berättar ju för trådstartaren var han få ännu bättre tips å råd än av mig och utav av folk som kan svara på alla hans vidare frågor om cross/enduro 2T/4T.

    Att personer som Hamre tar åt sig visar bara vilken typ av person han är. Sen att det är många som tycker det e lite gubbigt med stor hoj med packväskor eller tex scooter är ju synd, men men alla kan ju inte ju inte alltid vara tuffast när man väljer det som är mest praktiskt. Att kalla folk med mc väst för HA -wannabe är bara riktigt hårda keyboard warriors som gör. Snacka om att inte veta vad man pratar om då. Då har man inte åkt hoj länge. Varför tror ni det finns andra mc klubbar än HA? Ta hojen å stick ut å träffa dessa människor. Dom är glada å älskar motorcyklar som alla andra, om inte gladast av alla bikers?
    Lone Wolf No Club ... står det på min väst.Så ser du den på en Blackbird så kan det ju vara Ankan1 som är ute på nya äventyr.Vad folk sedan tycker om detta skiter jag i så länge jag har roligt.

    Back to topic : Du ska ha en landsvägsbaserad 4-taktare.Försök att undvika grusmopederna.Mycket roligare att svepa fram genom böjarna på asfalterade sträckor.

    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-03-02 klockan 23:12. Anledning: Pga rent kärringagnäll på forumet.

  2. #42
    Medlem franssons avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Smauland
    Inlägg
    146
    Har nog inte varit med om en tråd som spårat ut så in i H...e det är bara att beklaga

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av fransson Visa inlägg
    Har nog inte varit med om en tråd som spårat ut så in i H...e det är bara att beklaga
    Håller med. Kan man inte hålla sig i tråden, så hoppa till någon annan eller skapa en ny.

  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vet inte om den första frågeställaren har fått svar på sina frågor.
    Alternativen var antingen en 2-takt eller en 4-takt.
    Har du blivit lite klokare?

  5. #45
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vet inte om den första frågeställaren har fått svar på sina frågor.
    Alternativen var antingen en 2-takt eller en 4-takt.
    Har du blivit lite klokare?
    Det har blivigt en del ogräs här, det kan nog alla intyga! bedömt 10 inlägg är ämnesrelaterat. jag ställer om denna frågan i höst istället när det blir dax att införskaffa grusmaskinen!

    Tackar för alla svar och osvar
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

Liknande ämnen

  1. Köpråd XT660x
    Av brittaspjut i forum Street
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-08-19, 18:38
  2. Köpråd Daytona / CBR
    Av reidefors82 i forum Street
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-03-19, 15:31
  3. Köpråd ?
    Av lassebe i forum Touring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-01-26, 10:03
  4. Köpråd ER-6n
    Av Tjita1 i forum Street
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2013-04-29, 16:27
  5. Köpråd 80 cc KTM
    Av KTMFt i forum Offroad
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 00:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •