Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Motorcyklister kör långsammare

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Nä så är det ju.Men alla får väl puttra runt i sitt lungna tempo om dom vill för mig bara dom inte hindrar andra som vill hålla gällande hastighet.Det värsta som finns,helst när man sitter i tradaren och kör och försöker hålla den fart man får och sedan kommer man kapp någon dagdrömmare som åker för sakta,det funkar ej.Stressade chaufförer sägs det ofta,nää så behöver det inte vara men att ligga i 60-70 när man får köra 80 det håller inte,tidsmässigt.Lite ot.Men åker jag hoj så är det aldrig ett problem går ju alltid att köra om så det visslar om det
    Puttrar runt gör inte jag på vägar där det förekommer så många tradare, men faktiskt, det är tillåtet att köra sakta men inte att köra för fort. Visst kan det vara retligt, som när jag körde vajervägen Mariestad - Skövde häromdagen och hamnade bakom en taxi(!) som körde 70-75 när det var enkelfil och ökade till 120 på dubbelfil tills det var enkelt igen och det gick i 75 efter att människan bromsat så hela ändan var röd. Håller dom bara jämn fart så är det inget problem för då kan man köra förbi - förr eller senare.
    Ove

  2. #12
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Fast det står ju faktiskt att Motorcyklister kör långsammare i snitt, men att de överstiger hastighetsbegränsningen oftare än bilar... Det tror jag har att göra med den stora andelen customåkare som gärna ligger i 80 på 90-väg osv. Men att de antagligen ligger i högre hastighet på tex. 30, 50 och 60-sträckor...
    For those about to rock - We salute you!

  3. #13
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Om jag ska ge ett seriöst svar så tror jag inte customåkarnas föredömligt makliga tempo är enda förklaringen. Däremot så brukar hojåkare, som figurehead säger, prioritera kurvigare, långsammare vägar i motsats till exempelvis tradare som inte har lyxen att nöjesåka utan hela tiden väljer snabbaste vägen. De flesta hojar man möter på E-märkta vägar är långkörare, fartdårarna brukar välja vägar där det är lättare att skrämma gamla tanter.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

Liknande ämnen

  1. Är vi som motorcyklister mer positiva eller ...
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-07-30, 09:49
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 21:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •