Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Motorcyklister kör långsammare

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Motorcyklister kör långsammare

    Motorcyklister kör långsammare än övrig trafik, enligt Trafikverkets egen statistik.

    » Läs mer om detta här

  2. #2
    Ankan1
    Gäst
    Nja, kör nog betydligt fortare än vad denna undersökning försöker ge sken av.Men jag tackar och kan väl fortsätta att elda på efter detta med ett ökat förtroende från omgivningen att ... så fort gick det nog inte även om det såg konstigt ut.LOL.

    (Köpte ett kolsvart visir idag så nu ser det coolare ut också även om sikten försämrades aningen vid mörker).

  3. #3
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    Motorcyklister kör långsammare

    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Nja, kör nog betydligt fortare än vad denna undersökning försöker ge sken av.Men jag tackar och kan väl fortsätta att elda på efter detta med ett ökat förtroende från omgivningen att ... så fort gick det nog inte även om det såg konstigt ut.LOL.

    (Köpte ett kolsvart visir idag så nu ser det coolare ut också även om sikten försämrades aningen vid mörker).
    Aningen? :smile:

  4. #4
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Jag tror att det stämmer. Har kört med customslädar ibland och dom vet ta mej fan inte var gasen sitter!!!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  5. #5
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Jag tror att det stämmer. Har kört med customslädar ibland och dom vet ta mej fan inte var gasen sitter!!!
    Kan bara hålla med,åkte i en grupp blyslädar och det gick i 70 på 90 väg hela tiden.Det var sista gången.Man lär väl förf...n hålla minst det som står på skylten,hatar detta.

  6. #6
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Även jag håller med,man kör ju bara och gäspar när de är med.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Peter Visa inlägg
    Även jag håller med,man kör ju bara och gäspar när de är med.
    Alla kör inte lika fort, och när jag tänker efter gör jag det inte själv heller. Ibland gillar jag att makligt puttra runt, men så flyger något i kroppen(knoppen?) när vägen slingrar iväg på något särskillt sätt och då blir det ett helt annat tempo. Om jag då åker tillsammans = efter någon som kör långsammare blir det lite jojoeffekt som inte stör mig, men kompisen kan bli störd.

    Har man alltför stor skillnad på förväntat tempo kanske det är bättre att bestämma träffpunkter än att envist hålla ihop och bli irriterad.
    Ove

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Alla kör inte lika fort, och när jag tänker efter gör jag det inte själv heller. Ibland gillar jag att makligt puttra runt, men så flyger något i kroppen(knoppen?) när vägen slingrar iväg på något särskillt sätt och då blir det ett helt annat tempo. Om jag då åker tillsammans = efter någon som kör långsammare blir det lite jojoeffekt som inte stör mig, men kompisen kan bli störd.

    Har man alltför stor skillnad på förväntat tempo kanske det är bättre att bestämma träffpunkter än att envist hålla ihop och bli irriterad.
    Jag fick fort lära mig att den som vill köra fort i en grupp skall ligga sist, just för att den där jojo eller gummibands effektens skull.
    Jan-Olov

  9. #9
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Det är min förtjänst att mc har så låg snittfart. I somras körde vi en sträcka på 25 mil, tog 10 timmar så snitthastigheten var 25km/h.

    (de 10 timmarna innefattar även lite fastkörning i lera och smultronplockning, men det anser jag tillhöra normal körning)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  10. #10
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Alla kör inte lika fort, och när jag tänker efter gör jag det inte själv heller. Ibland gillar jag att makligt puttra runt, men så flyger något i kroppen(knoppen?) när vägen slingrar iväg på något särskillt sätt och då blir det ett helt annat tempo. Om jag då åker tillsammans = efter någon som kör långsammare blir det lite jojoeffekt som inte stör mig, men kompisen kan bli störd.

    Har man alltför stor skillnad på förväntat tempo kanske det är bättre att bestämma träffpunkter än att envist hålla ihop och bli irriterad.
    Nä så är det ju.Men alla får väl puttra runt i sitt lungna tempo om dom vill för mig bara dom inte hindrar andra som vill hålla gällande hastighet.Det värsta som finns,helst när man sitter i tradaren och kör och försöker hålla den fart man får och sedan kommer man kapp någon dagdrömmare som åker för sakta,det funkar ej.Stressade chaufförer sägs det ofta,nää så behöver det inte vara men att ligga i 60-70 när man får köra 80 det håller inte,tidsmässigt.Lite ot.Men åker jag hoj så är det aldrig ett problem går ju alltid att köra om så det visslar om det
    Senast redigerat av engström67 den 2013-01-31 klockan 09:02.

Liknande ämnen

  1. Är vi som motorcyklister mer positiva eller ...
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-07-30, 09:49
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 21:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •