Sidan 5 av 9 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 85

Ämne: KTM 1190 Adventure R vs Triumph Tiger Explorer

  1. #41
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Det här med hk är ju lite kul att läsa. En allround/äventyrshoj behöver knappast 150 hk.
    Vill man ha mycket Power på bakhjulet, dvs mer än 100 hk så skall man nog välja en annan typ av hoj.
    Vill man åka offroad så räcker en 990 mer än väl. Man vågar ändå inte utnyttja all kraft på gruset såvida man inte är proffs eller extremt duktig. Jag har ägt en 990 och kan väl säga att det var det roligaste jag kört på två hjul.
    Åker mest asfalt.Åka offroad gör jag gärna med en riktig offroadhoj.990 är kanon.Den jag har och alla andra stora bufflar sk,äventyrshojar gillar jag just för körställningen.Så det är en touringhoj för mig.Och det ska vara mycket tryck i maskin.Nackdelen är väl att det blåser så mycket om det går fort.Undra varför alla testförare i olika tidningar ler med hela fejset när dom kört 1190,går ju som fan är kommentarerna var man än läser och hör av ägare,alltså KUL.Alla kan ju inte tycka lika.Vill inte ha nån gammal custom under 1000cc om dom så kastade den efter mig.
    Senast redigerat av engström67 den 2014-04-08 klockan 00:42.

  2. #42
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Heliga kraft som är i motorn,hästkrafter varde ditt namn.Tillkom ditt vridmoment, ske din acceleration, såsom vid rödljus så ock på bana. och vår dagliga kick giv oss i dag,å förlåt oss våra hastighetsöverträdelser,såsom vi förlåter dom vi kör om. Å inled oss icke i hastighetskontroller, utan fräls oss i från radarn.Ty vägen är din, farten och härligheten tills tanken är tom AMEN.

    Gammalt. men du fick mig att tänka på den Engström.
    Jan

  3. #43
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Heliga kraft som är i motorn,hästkrafter varde ditt namn.Tillkom ditt vridmoment, ske din acceleration, såsom vid rödljus så ock på bana. och vår dagliga kick giv oss i dag,å förlåt oss våra hastighetsöverträdelser,såsom vi förlåter dom vi kör om. Å inled oss icke i hastighetskontroller, utan fräls oss i från radarn.Ty vägen är din, farten och härligheten tills tanken är tom AMEN.

    Gammalt. men du fick mig att tänka på den Engström.
    Ok Tävlar aldrig mot nån och på nån bana.Retar sällan nån i trafiken.Utan gillar kraft som är kul att ha och brukar den när det behövs på rätt sätt.Kan inte förstå att folk retar sig på att man gillar motorer,gärna med lite power.Du gillar Bmw och jag gillar allt med lite krut i även om jag inte utnyttjar det jämt.Skulle ju självklart ha värsta sporthojen ifall jag satt lika bra och den funkade lika bra på alla underlag.Snälla Yamaha stoppa i R1,ans motor i Superteneren..Kan Duccati och Ktm så kan väl Ni.Lite OT Se bara på snöskotrarna.Lånade en Yamaha Viper med 130hk och lekte med i Lofsdalen,men jag förstår dom som köper till ett turbokit för 25 tusen och får 185 hk,blir mycket trevligare.Skulle lätt göra samma sak.Körde max i 100 men är just kraften man vill ha.
    Senast redigerat av engström67 den 2014-04-08 klockan 10:30.

  4. #44
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Sällan uppfinnaren använder ordet "lagom". Däcken klarar sällan motorn, chassit knyter sig Z när spårväxlingarna blir snabba. Så ser jag på det.
    Jan

  5. #45
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Sällan uppfinnaren använder ordet "lagom". Däcken klarar sällan motorn, chassit knyter sig Z när spårväxlingarna blir snabba. Så ser jag på det.
    Finns ju däck som tål hård körning och är ju färskvara,bara att byta ut när dom är slut.Finns stabila chassien mä.15mm wirsborör är väl inte mycket att komma mä.

  6. #46
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Finns ju däck som tål hård körning och är ju färskvara,bara att byta ut när dom är slut.Finns stabila chassien mä.15mm wirsborör är väl inte mycket att komma mä.
    Ducce är mina ögon ramens mästare. Smala rör i fackverk. Enormt lätt å stabilt.
    Jan

  7. #47
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ducce är mina ögon ramens mästare. Smala rör i fackverk. Enormt lätt å stabilt.
    Kan bara hålla med i det fallet,men finns ju andra klenare maskiner

  8. #48
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Det här med hk kan vi lika gärna lägga ner.Det kan vi tugga om hur länge som helst för jag ger mig ALDRIG.Var och en väljer sin egen maskin.Jag vill ha mycket motor,andra vill ha lite motor.OCH är väl deras val och stör mig inte.Respekterar allas val.

  9. #49
    Medlem Tiger ofs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Bergslagen och Stockholm
    Inlägg
    35
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Dom kallas Äventyrsmaskiner. Betyder att man inte behöver vända där asfalten tar slut.
    Ja, och det är det dom närmast är.
    I min tidigare mc karriär kommer jag ihåg, att vanliga gathojar kunde vara äventyrare...
    An adventure is incompetente without the Explorer

  10. #50
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    [QUOTE=Tiger of;92052]Ja, och det är det dom närmast är.
    I min tidigare mc karriär kommer jag ihåg, att vanliga gathojar kunde vara äventyrare...[/QU

    Gathojar går bättre än ägaren tror på grusvägen
    Jan

Liknande ämnen

  1. Triumph explorer xc
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2014-03-12, 19:36
  2. Triumph 1200 Explorer
    Av namn i forum Touring
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2013-05-03, 14:52
  3. Triumph Tiger Explorer 1200
    Av Mats Liifv i forum Touring
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2012-06-25, 15:25
  4. triumph explorer vs honda crosstourer
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 00:01
  5. Triumph Adventure 770!
    Av BIG1 i forum Offroad
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-07, 17:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •