Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 85

Ämne: KTM 1190 Adventure R vs Triumph Tiger Explorer

  1. #21
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Blir mer och mer sugen på en Ktm 1190,den vanliga såklart.Vill ej ha en R som är mer en grusmaskin.230kg och 150hk och sedan ett par riktiga däck och sedan har man en kurvmaskin som heter duga,.Får se till 2015 vad som förändras,färg eller nått,annars är det en silver som det kan bli.

    Detta är ju en R men ändå. http://www.youtube.com/watch?v=x6cfqxELv6I

  2. #22
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Blir mer och mer sugen på en Ktm 1190,den vanliga såklart.Vill ej ha en R som är mer en grusmaskin.230kg och 150hk och sedan ett par riktiga däck och sedan har man en kurvmaskin som heter duga,.Får se till 2015 vad som förändras,färg eller nått,annars är det en silver som det kan bli.

    Detta är ju en R men ändå. http://www.youtube.com/watch?v=x6cfqxELv6I
    Huvet på spiken, Hitta däcken ? Förstärkta Pilot Road har varit min favorit. Men tyvärr är dom omöjliga att få tag i mer. Efterföljarna 2-3 pallar inte vridmomentet.
    Jan

  3. #23
    Medlem Tiger ofs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Bergslagen och Stockholm
    Inlägg
    35
    Vem har döpt dessa mc till "Offroad" Jag har inte sett att tillverkaren har gjord det.
    Alla dom stora har över "200 skäl" ( Explorer 258 skäl, KTM mindre ca 230) ;-) att de inte ar ofroad cyklar.
    An adventure is incompetente without the Explorer

  4. #24
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Tiger of Visa inlägg
    Vem har döpt dessa mc till "Offroad" Jag har inte sett att tillverkaren har gjord det.
    Alla dom stora har över "200 skäl" ( Explorer 258 skäl, KTM mindre ca 230) ;-) att de inte ar ofroad cyklar.
    Dom kallas Äventyrsmaskiner. Betyder att man inte behöver vända där asfalten tar slut.
    Jan

  5. #25
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Huvet på spiken, Hitta däcken ? Förstärkta Pilot Road har varit min favorit. Men tyvärr är dom omöjliga att få tag i mer. Efterföljarna 2-3 pallar inte vridmomentet.
    Få se hur 4 ,an är då.Säkert lika.Men skit samma,går dom 1 säsong så får man vara nöjd.Har beställt ett par Anakee Wild..ser tuffa ut och kul att testa.

  6. #26
    Medlem Nysses avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    32
    @engström67
    På vilken hoj tänker du ha Anakee Wild?


    Skickat från en obestämd plats i värden!

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    107
    Provkörde KTMn, utan R idag. Nu har jag inte så mycket till referensramar, men jäklar vilken hoj. Jag trivdes verkligen på den. Största överraskningen var vikten. Det kändes nästan som att hålla i en moped, en moped med väldigt många hästar.

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Jag provkörde KTM 1190 för ett år sedan och blev lite besviken. Jovisst....den gick som tusan, men i övrigt så blev jag föga imponerad. Mycket elektronik och annat , men min 990 Adventure är helt klart trevligare att köra. Den har allt som man kan önska. Kan ju tänka mig vilket strul och hål i plånboken det blir när elektroniken slutar fungera. 1190:n blev ju extremt upphausad , så jag hade väntat mig mer.

  9. #29
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nysse Visa inlägg
    @engström67
    På vilken hoj tänker du ha Anakee Wild?


    Skickat från en obestämd plats i värden!
    Explorern

  10. #30
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Jag provkörde KTM 1190 för ett år sedan och blev lite besviken. Jovisst....den gick som tusan, men i övrigt så blev jag föga imponerad. Mycket elektronik och annat , men min 990 Adventure är helt klart trevligare att köra. Den har allt som man kan önska. Kan ju tänka mig vilket strul och hål i plånboken det blir när elektroniken slutar fungera. 1190:n blev ju extremt upphausad , så jag hade väntat mig mer.
    Ja ja mycket elektronik är det...Bosch,säkert bättre än lucas.Och går som tusan.Det är huvudsaken.Har ej provat nån,men ska och man känner ju direkt om man vill ha en.990,in har jag provat och den hör mer hemma i skogen och där ska jag inte vara.

Liknande ämnen

  1. Triumph explorer xc
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2014-03-12, 19:36
  2. Triumph 1200 Explorer
    Av namn i forum Touring
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2013-05-03, 14:52
  3. Triumph Tiger Explorer 1200
    Av Mats Liifv i forum Touring
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2012-06-25, 15:25
  4. triumph explorer vs honda crosstourer
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 00:01
  5. Triumph Adventure 770!
    Av BIG1 i forum Offroad
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-07, 17:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •