Sidan 2 av 9 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 85

Ämne: KTM 1190 Adventure R vs Triumph Tiger Explorer

  1. #11
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    alla dom här stora offroadarna har ju fått ett ryckte om sig att vara klumpiga i skogen,men dom hör ju hemma där lika mycket som alla suvvar som går efter vägarna,speciellt på Östermalm,ska föreställa Jeepar men värdelösa utanför vägen
    Precis, hade önskat att Yamaha valt en annan väg. Samtidigt får man acceptera att hojtillverkarna bygger hojar som de kan dra in kulor på och skiter högaktningsfullt i vad just jag tycker. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  2. #12
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Precis, hade önskat att Yamaha valt en annan väg. Samtidigt får man acceptera att hojtillverkarna bygger hojar som de kan dra in kulor på och skiter högaktningsfullt i vad just jag tycker. =)
    Är väl därför som det finns lättare maskiner som tex 660 för ändamålet,om inte dom stora duger för superteneren är ju inte sämre än någon annan,förutom ktm 990,men den är ju sämre efter vägen.Och som sagt,dom stora går utmärkt på grus,eller är det crossbana du ska åka.Du kan ju höra med Elving Solli vad han tycker om yamahan

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tycker en del blandar önskningar med olika hojar hej vilt.
    En Varadero eller Supertenere eller största KTM är ju knaonhojar på grusvägar, så blanda inte in dem i skogskörning. Nu menar jag ju inte att smyga fram på småstigar, utan mera aktiv körning. Det finns ju lättare hojar för det.
    Offroadbeteckningen på en del hojar är ju åt helskotta fel. Vet inte vad tillverkaren menar. Är det då man lämnat asfalten????
    Vi tycker ju att offroad är vid sidan av allt vad väg heter.

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tycker en del blandar önskningar med olika hojar hej vilt.
    En Varadero eller Supertenere eller största KTM är ju knaonhojar på grusvägar, så blanda inte in dem i skogskörning. Nu menar jag ju inte att smyga fram på småstigar, utan mera aktiv körning. Det finns ju lättare hojar för det.
    Offroadbeteckningen på en del hojar är ju åt helskotta fel. Vet inte vad tillverkaren menar. Är det då man lämnat asfalten????
    Vi tycker ju att offroad är vid sidan av allt vad väg heter.
    Precis som jag tänker.En annan lustig sak..intresset är ju enormt på dessa stora hojar och säljer bra,och dom andvänds rejält av många och har aldrig hört någon klaga på dom.Verkar vara en viss grupp som inte gillar dom och tycker inte dom funkar utanför asfalten dom kommer troligtvis aldrig köpa en.Många dömer ut dom och har inte ens provkört

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Å andra sidan körde vi 800 på trafikskolan, och jag upplevde väl aldrig direkt att dom var för små.. Men det kanske är sånt man kommer under fund med efter ett tag när man har kört lite?

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    890mm sitthöjd på KTM:en, är inte det rätt högt? Nån som har koll på vilka sänkmöjligheter som finns på denna?

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Tjita1 Visa inlägg
    890mm sitthöjd på KTM:en, är inte det rätt högt? Nån som har koll på vilka sänkmöjligheter som finns på denna?
    Fram är det ingen problem att sänka,bara släppa upp gaffelbenen lite,bak lär man väl väl byta nå länkar,brukar finnas annars en baggis att tillverka själv

  8. #18
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tycker en del blandar önskningar med olika hojar hej vilt.
    En Varadero eller Supertenere eller största KTM är ju knaonhojar på grusvägar, så blanda inte in dem i skogskörning. Nu menar jag ju inte att smyga fram på småstigar, utan mera aktiv körning. Det finns ju lättare hojar för det.
    Offroadbeteckningen på en del hojar är ju åt helskotta fel. Vet inte vad tillverkaren menar. Är det då man lämnat asfalten????
    Vi tycker ju att offroad är vid sidan av allt vad väg heter.
    KTM's 990 funkar till inspirerad skogskörning, nya 1190 vet jag inte. Det finns en massa körning som ligger mellan finåkning på grusväg och hårdkörning på crossbana, och även om man gillar skogsåka kan man ibland vilja ta lite längre turer eller helt enkelt ha mer pulver utan att behöva åka hem och byta hoj. BMW 800GS, Triumph Tiger 800 XC och KTM 990 är hojar som klarar både skog och hyfsat komfortabel långkörning, min 660 GÅR att köra långt med men inte direkt komfortabelt... Vad en del, fast inte tillräckligt många, önskade sig av ST när den var på G var mer sånt här och mindre sånt här. Nog tjafsat om detta, OT.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  9. #19
    Medlem Tiger ofs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Bergslagen och Stockholm
    Inlägg
    35
    Det var ju BMW GS som satte ribban, och den blev deras bästsäljare.
    Inte undra att alla andra vill det samma
    An adventure is incompetente without the Explorer

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tycker en del blandar önskningar med olika hojar hej vilt.
    En Varadero eller Supertenere eller största KTM är ju knaonhojar på grusvägar, så blanda inte in dem i skogskörning. Nu menar jag ju inte att smyga fram på småstigar, utan mera aktiv körning. Det finns ju lättare hojar för det.
    Offroadbeteckningen på en del hojar är ju åt helskotta fel. Vet inte vad tillverkaren menar. Är det då man lämnat asfalten????
    Vi tycker ju att offroad är vid sidan av allt vad väg heter.

    Amen brother

Liknande ämnen

  1. Triumph explorer xc
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2014-03-12, 19:36
  2. Triumph 1200 Explorer
    Av namn i forum Touring
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2013-05-03, 14:52
  3. Triumph Tiger Explorer 1200
    Av Mats Liifv i forum Touring
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2012-06-25, 15:25
  4. triumph explorer vs honda crosstourer
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 00:01
  5. Triumph Adventure 770!
    Av BIG1 i forum Offroad
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-07, 17:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •