Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 31

Ämne: Bästa sätt att rengöra krom?

  1. #11
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Jag har heller inte skrivit något på ett tag just för alla "roliga " kommentarer.Vi kan bara hoppas att det blir bättre så vi alla kan ta del och nytta av varandras erfarenheter.Lycka till med din träning,imponerande resultat.

  2. #12
    Ankan1
    Gäst
    Ähh, bry dig inte om amatör nissarna på sina trimmade skogs mopeder.Dom tror fortfarande att världen ska gå under imorgon och att all asfalt försvinner.Det här är enda tidpunkten på året då de är lite tuffare än vanligt och snart är det vår och de får rast igen.Samma visa varje år.

    Gör ett besök hos en lokal biltillbehörs affär som brukar inneha en mängd produkter till krom som både rengör och bevarar ytan.Viktigt att du inte kromförseglar en allt för smårepad yta som kan visa sig vara väldigt svår att få ordning på senare.

  3. #13
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Förlåt så jävla mycket, skulle bara testa vinterhumöret
    Jan

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Förlåt så jävla mycket, skulle bara testa vinterhumöret
    Humöret är ju på topp för nu är våren nästan nära.

  5. #15
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Bra Olle, snart så
    Jan

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av Romeo Visa inlägg
    Jag har som bekant en C1800 med en massa krom och lite till. Jag har lite småfläckar som inte går bort om jag tvättar hojen hur noga jag än är.. Så jag köpte autosol, men då sa en granne till mig, en HD ägare att det värsta jag kan göra för chromet är att använda autosol. Nu har jag flyttat och tänkte aldrig på vad jag istället skulle ha..

    Så, tips? Hur rengör ni era kromsläden? Och vatten/tvål/vax fungerar inte på dessa småfläckar (Se ser ut lite mörka ut och lite rund/oval formade)..
    Jag köpte kromputs på biltema och tycker mig märka att det funkar bättre än autosol. Men det är en amatörbedömning. Svinto låter ju lite våldsamt....

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Jag köpte kromputs på biltema och tycker mig märka att det funkar bättre än autosol. Men det är en amatörbedömning. Svinto låter ju lite våldsamt....
    Svinto är ok om du blöter den ordentligt först så att det löddrar. Ev kan man försöka blöta upp smutsen först. Ett sätt mot fastbränd smuts är ju att linda fuktiga trasor om röret och sedan använda Svinto.

  8. #18
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Aldrig provat själv, men någon påstod att borste med mässingsborst är snällare än stålull. Mässing är mjukare än kromet så det skadar inte på samma sätt. Ett annat tips är att lägga grejerna i filmjölk över natten och gnugga bort skiten sen, men verkar knepigt att få ner hojen i filtallriken..
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Svinto kan funka,men ta nytt så fort löddret börjar avta och gärna innan samt tryck inte för hårt utan var lätt på handen(Ej foten)Tar du sedan Mp blir det bra glans som gör att smutsen ej fastnar så lätt.Lycka till med putsandet,du lär säkert få hojen blänkande fin innan våren är här.

  10. #20
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Ett tips Romeo.Köp en flaska Motul wash an wax spruta på torka av,superbra rengör lämnar en skyddande blank vax hinna,funkar på allt från plast till chrome.Gör nog själv slut på minst 2 flaskor per säsong

Liknande ämnen

  1. Underhålla skinnställ på bästa sätt?
    Av simonwellander i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-24, 11:03
  2. Nya sätt att sno hojar
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-20, 22:11
  3. Rengöra skitiga fälgar
    Av MEHall i forum Mekhörnan
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-04-20, 20:32
  4. rengöra avgasrör
    Av smulan i forum Custom
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-11-03, 23:07
  5. Hur montera kedjelås på bästa sätt?
    Av Vallejos i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 11:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •