Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 31

Ämne: Bästa sätt att rengöra krom?

  1. #1
    Medlem Romeos avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    87

    Bästa sätt att rengöra krom?

    Jag har som bekant en C1800 med en massa krom och lite till. Jag har lite småfläckar som inte går bort om jag tvättar hojen hur noga jag än är.. Så jag köpte autosol, men då sa en granne till mig, en HD ägare att det värsta jag kan göra för chromet är att använda autosol. Nu har jag flyttat och tänkte aldrig på vad jag istället skulle ha..

    Så, tips? Hur rengör ni era kromsläden? Och vatten/tvål/vax fungerar inte på dessa småfläckar (Se ser ut lite mörka ut och lite rund/oval formade)..
    Från 152kg till vältränad på några månader. Följ min resa i fitnessvärlden. http://myway2fitness.se

  2. #2
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Romeo Visa inlägg
    Jag har som bekant en C1800 med en massa krom och lite till. Jag har lite småfläckar som inte går bort om jag tvättar hojen hur noga jag än är.. Så jag köpte autosol, men då sa en granne till mig, en HD ägare att det värsta jag kan göra för chromet är att använda autosol. Nu har jag flyttat och tänkte aldrig på vad jag istället skulle ha..

    Så, tips? Hur rengör ni era kromsläden? Och vatten/tvål/vax fungerar inte på dessa småfläckar (Se ser ut lite mörka ut och lite rund/oval formade)..
    Ska ju funka,men svinto går bra annars bara det är löddrigt

  3. #3
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Smile

    Tur man kör äventyrshoj. Slipper tänka på sånt trams.
    Jan

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tur man kör äventyrshoj. Slipper tänka på sånt trams.
    Helt rätt.
    Jan-Olov

  5. #5
    Medlem Romeos avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    87
    Ja men Gud vilken tur för er! Tack för de otroligt givande rådet i min tråd, jag känner nu, att era intellektuella inlägg fick mig precis att överväga om jag inte ska köpa en annan hoj, för att slippa tänka på sånt trams.

    Och för er andra, som tyvärr måste tänka på detta Gudsfördömda trams, hur gör ni?
    Från 152kg till vältränad på några månader. Följ min resa i fitnessvärlden. http://myway2fitness.se

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Romeo Visa inlägg
    Ja men Gud vilken tur för er! Tack för de otroligt givande rådet i min tråd, jag känner nu, att era intellektuella inlägg fick mig precis att överväga om jag inte ska köpa en annan hoj, för att slippa tänka på sånt trams.

    Och för er andra, som tyvärr måste tänka på detta Gudsfördömda trams, hur gör ni?
    Vi byter ju naturligtvis hoj, men vi väger ju inte lika mycket.
    Lycka till med forsatt slimning, så kan även du köra en äventyrshoj med behållning.

    Som sagt Svinto rengör det mesta, funkar ganska bra på lite grövre smuts, men Autosol har en liten polerande effekt samtidigt som den rengör.
    Senast redigerat av Olle Å den 2013-01-26 klockan 15:26.

  7. #7
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Romeo Visa inlägg
    Ja men Gud vilken tur för er! Tack för de otroligt givande rådet i min tråd, jag känner nu, att era intellektuella inlägg fick mig precis att överväga om jag inte ska köpa en annan hoj, för att slippa tänka på sånt trams.

    Och för er andra, som tyvärr måste tänka på detta Gudsfördömda trams, hur gör ni?
    inget att bry sig om Romeo,gamla snåla gubbar som är för stela för att putsa nä men testa det.Prova gärna på nått ställe som inte syns ifall det skulle repa,men det gör inte svinto.Självklart ska det vara puts på grejerna oavsett modell,förutom gammalt skrot då

  8. #8
    Medlem Romeos avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    87
    Tack för svar :=)
    Från 152kg till vältränad på några månader. Följ min resa i fitnessvärlden. http://myway2fitness.se

  9. #9
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Tyvärr finns det på detta forumet en del "surgubbar" som bara ser en sorts motorcyklar och de som föredrar något annat är idioter som inte sett "ljuset".Tråkigt att det ska vara så mycket tråkiga och ibland oförskämnda åsikter om både motorcyklarna och deras förare här.
    Men till din fråga så kan det vara så att någon har gnidit för mycket eller så har "cromen" släppt lite på just det stället som är skadat så det helt enkelt inte går att putsa upp,kvaliteten är alltid inte den bästa på tillbehören.Vi brukar använda autosol och putsduk det fungerar om kromen inte är skadad.

  10. #10
    Medlem Romeos avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    87
    Ja jag förstår inte vitsen med att ens kommentera vare sig det är på skämt eller inte, något som inte tillför någonting. Detta är orsaken till varför jag lämnade hojen.nu ett tag.

    I alla fall, har fått lite tips nu tack! Autosol, svinto och "nevr-dull". Ska definitivt provas all above! Tack igen.
    Från 152kg till vältränad på några månader. Följ min resa i fitnessvärlden. http://myway2fitness.se

Liknande ämnen

  1. Underhålla skinnställ på bästa sätt?
    Av simonwellander i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-24, 11:03
  2. Nya sätt att sno hojar
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-20, 22:11
  3. Rengöra skitiga fälgar
    Av MEHall i forum Mekhörnan
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-04-20, 20:32
  4. rengöra avgasrör
    Av smulan i forum Custom
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-11-03, 23:07
  5. Hur montera kedjelås på bästa sätt?
    Av Vallejos i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 11:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •