Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Upp-piffning på hojen till sommarn.

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Håller med Ankan här. Det är alldeles för många som brukar mer kraft än vad nöden kräver. En sån simpel grej som en värmepistol som man tillverkar en tratt till för att få mer koncentrerad värmestråle på, kan vara mycket bra till en del muttrar och annat som fastnat. Går även utmärkt att göra lödningar med. Som, sagt kylan ställer högre krav på
    Värmepistol och tratt?? det har jag aldrig tänkt på.Måste testa vid tillfälle.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Värmepistol och tratt?? det har jag aldrig tänkt på.Måste testa vid tillfälle.
    Tänk bara på att skydda det bakomliggande från värmestrålen,annars,

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Stockholm, Vällingby
    Inlägg
    34
    Rekomendation på material till tratten som inte kostar apa?
    Mistänker att papp av tjockare slag fungerar men att plats blir lite sladdrigt?

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Joachim Visa inlägg
    Rekomendation på material till tratten som inte kostar apa?
    Mistänker att papp av tjockare slag fungerar men att plats blir lite sladdrigt?
    antar att det ska vara plåt helst

  5. #15
    Jag hade förvisso bara ett rör att linda, men hade massor av väv kvar! så en förpackning bör räcka tror jag!

    De där ankan skrev om att linda i avgasernas färdriktning har jag faktinsk inte tänkt på, men låter smart, tror jag ska fundera på att göra om de på mitt.. går rätt snabbt
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Joachim Visa inlägg
    Rekomendation på material till tratten som inte kostar apa?
    Mistänker att papp av tjockare slag fungerar men att plats blir lite sladdrigt?
    Inte att tänka på för väemepistolen ger nog 6-700 grader. Lämpligt material till en tratt är en klippt konservburk som läggs runt och sätts fast med slangklämma. Bör sticka ut åminstone 6-7 cm framför pisolen som ett rör. Klipp in ca 4 cm med ungefär 1,5 cm mellan. Vik in de klippta remsorna om lott mot mitten och lämna ett hål på ca en cm, så har du en tratt.
    Jag har en ställbar Bosch pistol på max 2000 w. var försiktig för det blir varmt.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Allaandranamnvarupptagna Visa inlägg
    Jag hade förvisso bara ett rör att linda, men hade massor av väv kvar! så en förpackning bör räcka tror jag!

    De där ankan skrev om att linda i avgasernas färdriktning har jag faktinsk inte tänkt på, men låter smart, tror jag ska fundera på att göra om de på mitt.. går rätt snabbt
    Om vi säger så här. Med tanke på hur smuts samlas så skall du nog börja linda vid ljuddämparen och gå mot motorn. Annars så får du kanter som smutsen samlas på, om du lindar med överlapp.

  8. #18
    Jan-Olov

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om vi säger så här. Med tanke på hur smuts samlas så skall du nog börja linda vid ljuddämparen och gå mot motorn. Annars så får du kanter som smutsen samlas på, om du lindar med överlapp.
    Det är precis så jag gjort, blev osäker så kollade upp de, får lixom en skruv efekt på väven och det är lindat korekt ( som takpannor ) så all skit inte får fäste.. ser ut som jag tänkte till endå!
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    43
    Till min radfyra tror jag det 2 paket ifrån biltema, men då fick jag också över.

    Gör bara inte som jag gjorde.
    Satt i soffan i vardagsrummet och lindade.
    Förutom att det kliade som fan, (satt i kallingarna) så fick jag lite skäll ifrån frugan också.
    MEN slutresultatet blev bra.

Liknande ämnen

  1. Köpt nåt till hojen än?
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2019-02-27, 13:50
  2. Ruta till hojen, till vettigt pris.
    Av nadako i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-30, 06:27
  3. Tar du hojen till jobbet?
    Av Roadking i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-05-02, 18:49
  4. Kamera till hojen - del 2
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 03:02
  5. Kamera till hojen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 12:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •