Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 57

Ämne: Byggtråd mc-lyft.

  1. #21
    12ton då kan du lyfta hela garaget eller?

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av whiskeythrottle Visa inlägg
    12ton då kan du lyfta hela garaget eller?
    Tänk lite!! Om vi säger att garagedomkraften lyfter 2000 kg i original. Man lägger den mellan golvramen och lyftbordet, förlänger lyftarmen till det dubbla, så lyfter den bara 500 KG, vilket räcker för alla vanliga hojar utom Boss Hoss och liknande. Så funkar min lyft i alla fall.

    Hoppas att du råkade tänka på en pelardomkraft, eftersom du talar om 12 ton.

    Ps. du har fått bilder
    Senast redigerat av Olle Å den 2013-01-31 klockan 17:45.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    43
    Nja original domkraften skall klara 680kg men efter min modifiering så motsvarade det ca 200kg på lyften, vilket är för lite.
    Enkelt problem som löses med en ny pelardomkraft på 2-4t.
    MEN när jag kollade priser på nätet så upptäckte jag Julas erbjudande, och en tryckluftdriven lyft e ju bättre än en med pedal så.......

    Sedan att den lyfter 12t spelar ingen roll förutom att den pallar allt vad den skall.
    Monterade den idag och hade bara tid till en funktions test, men det funkade fint.
    Imorgon skall den belastas så då vet jag mer.

    Ps. Tack för bilderna Olle Å. Ds.

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    43
    Dagens uppdate:
    Domkraften monterades men det blev ingen tid till belastnings test, den får ni vänta på.
    Dagen spenderades med diverse svetsning med bla surrningsöglor samt lite smått på bottenramen.
    Så nu ligger den strippad i garaget, redo för lite färg.


    Senast redigerat av WestcoastHstd den 2013-02-06 klockan 21:17.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    43
    Att se färg torka är kul om man har öl.


    Senast redigerat av WestcoastHstd den 2013-02-06 klockan 21:18.

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    43
    Efter nästan 600 visningar så har en handfull antal medlemmar gjort sig besväret att bidra till tråden.
    Så min slutsats är att antingen är jag och min lösning perfekt och det finns inget mer att säga, förutom "varför kom inte jag på det", eller så det inte fler en oss fem som varit här, men fan så ofta.
    Det finns också en liten chans att ni andra bara inte vet hur man gör ett inlägg.

    Oavsett orsaken så är det jäkligt motiverande att fortsätta men uppdateringar av utvecklingen.


    NOT...........


    Ha en trevlig helg.
    Mvh
    WestcoastHstd

  7. #27
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Tror att många med mig bara är mållösa av beundran, och tycker det har varit roligt att se lyften växa fram och läsa om funderingar och lösningar.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Funderar fortfarande på min gamla ide att med winch och block hissa upp hojen istället .....
    Ove

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Jag blir lite förvånad över reaktionen, jag är säkert en av många som "kikar" in för att se hur det går, full av beundran, men ser ingen anledning att lämna en kommentar då allt "flyter på"
    Jag kan ärligt säga att jag är imponerad ! fortsätt med det du gör, lägg gärna ut som du gjort, steg för steg. det är riktigt trevligt att "titta in" för att se hur projektet går.. och i ditt fall så går det ju riktigt bra.
    /Stefan
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  10. #30
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av WestcoastHstd Visa inlägg
    Efter nästan 600 visningar så har en handfull antal medlemmar gjort sig besväret att bidra till tråden.
    Så min slutsats är att antingen är jag och min lösning perfekt och det finns inget mer att säga, förutom "varför kom inte jag på det", eller så det inte fler en oss fem som varit här, men fan så ofta.
    Det finns också en liten chans att ni andra bara inte vet hur man gör ett inlägg.

    Oavsett orsaken så är det jäkligt motiverande att fortsätta men uppdateringar av utvecklingen.


    NOT...........


    Ha en trevlig helg.
    Mvh
    WestcoastHstd
    Förväntar du dej stående ovationer eller?
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

Liknande ämnen

  1. Enkel lyft för oss som sakanr centralstöd.
    Av Per Lindström i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-03-06, 09:36
  2. Mc-lyft?
    Av matte-meck i forum Mekhörnan
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-08-16, 21:32
  3. Mc-lyft.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-27, 21:31
  4. Kolla lyft.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-11-05, 12:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •