Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 40 av 40

Ämne: mc-ställ

  1. #31
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Jag erkänner; jag är avundsjuk, om jag hade råd skulle jag defenitivt köpa de bästa kläderna jag kunde (behöver inte vara dyrast).
    Jag tror mycket på att de dyrare kläderna fungerar o sitter bättre på kroppen.
    Att de ofta kommer med mycke längre garantier är ju ett plus !
    Men om jag personligen ska lägga ut 15-20 tusen på min Mc-hobby, blir det på en till hoj eller en bättre/intressantare hoj.
    Och som det är nu så måste jag erkänna; min "outfit" stämmer bra med min Rat bike
    He he håller med dig.Din maskin är frän och då ska man ha någon frän klädsel med.Jag menar åka HD i skinnställ och sportkruka går ju bort.Då ska man ha coolare kläder,som passar.Så helt klart så väljer jag även klädsel och utr efter hoj.

  2. #32
    Medlem paddyspubs avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    18
    Ska ta körkort, köpa mc och alla prylar nu under våren. Är student och har ett jobb på sidan... Självklart har inte jag möjlighet att köpa de dyraste grejerna utan går på var som verkar vara okej både i kvalitet och för plånboken.

    Lutar åt en NTV 650 senare i vår och körkortet förhoppningsvis innan juni. Är dock nöjd med ett ställ för 1800 som iaf känns okej när jag tar på det.

  3. #33
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Nu när vi är överens om att det finns hyfsade, om inte bäst ställ i olika prislägen ,kan vi då få lite tips om vilka "skitställ" vi ska undvika? Misstag,oavsett prisklass.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  4. #34
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Dom som inte vill lämna minst 5 års garanti på sina mckläder ska man nog undvika
    Jan

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Nu när vi är överens om att det finns hyfsade, om inte bäst ställ i olika prislägen ,kan vi då få lite tips om vilka "skitställ" vi ska undvika? Misstag,oavsett prisklass.
    Undvik allt från nätfirman Sharkspeed. Dålig service med otroliga leveranstider och mycket bök då man vill byta storlek. Cordura tyget som dom har i kläderna och som framställs som äkta på hemsidan är egentligen så kallad Asia Cordura som är en billigvariant och alltså inte äkta från företaget cordura som är ett fabrikat. Blixtlås av otroligt dålig kvalité. På min jacka gick de sönder efter en månad. Skydden som följer med är i princip urklippta från liggunderlag. Alltså väldigt billigt men ändå för dyrt för kvalitén man får.

  6. #36
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Funderade lite på deras hjälm v210B. Billig Bluetoth . Samma sak där? någon som testat???
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  7. #37
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Undvik allt från nätfirman Sharkspeed. Dålig service med otroliga leveranstider och mycket bök då man vill byta storlek. Cordura tyget som dom har i kläderna och som framställs som äkta på hemsidan är egentligen så kallad Asia Cordura som är en billigvariant och alltså inte äkta från företaget cordura som är ett fabrikat. Blixtlås av otroligt dålig kvalité. På min jacka gick de sönder efter en månad. Skydden som följer med är i princip urklippta från liggunderlag. Alltså väldigt billigt men ändå för dyrt för kvalitén man får.
    Är väl smällar man får ta när det ska vara billigt

  8. #38
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Funderade lite på deras hjälm v210B. Billig Bluetoth . Samma sak där? någon som testat???
    Skulle ju knappast rekomendera

  9. #39
    Medlem LAHAs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Ort
    Teckomatorp
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Funderade lite på deras hjälm v210B. Billig Bluetoth . Samma sak där? någon som testat???
    Håller med föregående, riktig skithjälm och hörlur bara på en sida.....

  10. #40
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Man brukar få vad man betalar för....
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Sökes: MC-ställ Dam
    Av Krokmark i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-02-24, 11:14
  2. MC-ställ för långa personer?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-11-23, 21:17
  3. Tvättråd MC-ställ
    Av ellie i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 21:59
  4. Torka vått ställ
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 00:47
  5. mc-ställ med inbyggd airbag
    Av Mc-Bosse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-20, 21:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •