Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Våra hastigheter på vägarna

  1. #21

    Exclamation

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Men när folk som upptäcker en fartkamera bromsar ner till 80 på en 90väg, gör ju att trafikrytmen verkligen störs. Folk verkar inte fatta att det faktiskt går att lita på hastighetsmätarna och att de oftast visar lite för mycket
    Det har jag oxå reagerat på, varför gör folk så ?
    Hastighetsmätaren i panelen ligger knappast över utsatt hastighet på vägen Dvs en glädjemätare så om man kör i tex 70 på mätaren är det mer sannolikt att man kör i 68kmh!

    sen måste man ju köra så pass förfort att kameran ska fotta en...

    Knas de där
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  2. #22
    Jåke
    Gäst

    Sv: Våra hastigheter på vägarna

    Citat Ursprungligen postat av Allaandranamnvarupptagna Visa inlägg
    Det har jag oxå reagerat på, varför gör folk så?
    Det är fler än du som funderar på det...

    /skrivet på jävligt litet tangentbord/
    Senast redigerat av Jåke den 2013-01-30 klockan 09:57.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Jag undrar hur många år till tar det för våra "lagskrivare" att fatta hur det fungerar i praktiken med hastigheter på vara vägar. Tex. - varför får lastbilar köra bara 80km på 90km väg? Varför har man 4-5 olika hastighets skyltar på 200 m lång sträcka? Varför jagar polisen inte även de som är riktiga hinder i trafiken. (folk som kör "90km vajerväg" under flera kilometer i 50-60 km/tim) m.m.

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    Varför jagar polisen inte även de som är riktiga hinder i trafiken. (folk som kör "90km vajerväg" under flera kilometer i 50-60 km/tim) m.m.
    Därför det är Väldigt gamla människor som är ute och kör som värken hör eller ser sig om ute i trafiken, och polisen har inte mage till att stanna en gammal farbror eller dam och läxa upp dem för det är ju inte rätt...
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  5. #25
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Tillhör dom som för det mesta ligger mellan 20-30km över hastighetsbegränsningarna på landsväg när jag kör hoj, men av någon anledning lugnat ner mig betydligt som bilförare. Troligtvis får jag inte samma kick av farten i dagens tysta avvibrerade bilar som jag fick förr då dåliga vägar,fjädring och motorstyrka satte gränserna. Kör därför sällan över hastighetsbegränsningarna,(nåja) med bil. Blir därför jäkligt irriterad på bilförare som kör upp i häcken på mig och blinkar o tom tutar under den korta tid vajerräcket hindrar omkörning. Denna typ av väg är ju gjord för att snabbare trafik ska kunna köra om långsammare trafik utan olycksrisk! Att i mörker eller spårig ishalka hetsa nyblivna eller äldre osäkra förare i trånga filer är ett oskick. Ni kan ju inte veta att det är tuffa jag som bara räcker fuck you åt er när dubbelfilen kommer
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Blir därför jäkligt irriterad på bilförare som kör upp i häcken på mig och blinkar o tom tutar under den korta tid vajerräcket hindrar omkörning. Denna typ av väg är ju gjord för att snabbare trafik ska kunna köra om långsammare trafik utan olycksrisk!
    Instämmer! Tuffingar som tror att dom kan köra men bara är omogna och saknar omdöme är ett plågoris på vägen. Jag kör tillräckligt över för att riskera böter men lik förbannat kommer det såna där glopar och tränger upp i ändan.

    Som väl är har polisen fått upp ögonen för problemet och det kan bli ordentliga böter om man har mindre än en halv sekund mellan fordonen, kanske t.o.m. att körkortet ryker.
    Ove

Liknande ämnen

  1. att vara eller inte vara rasist ! Ej Hoj
    Av Foosi i forum Off topic
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2014-01-10, 18:59
  2. Märkeskläders vara eller icke vara..
    Av Tjita1 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 07:06
  3. ABS - vara eller inte vara?
    Av Motormannen i forum Mekhörnan
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2012-12-22, 00:09
  4. Nya hastigheter
    Av Nilsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 20:20
  5. Svindlande hastigheter!
    Av Molgan i forum Off topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 21:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •