Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: SMC på Albacete, Spanien

  1. #1
    Medlem swischmcs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    infödd 08, dvs förortsbo :)
    Inlägg
    74

    SMC på Albacete, Spanien

    SMC fyller 50 år 2013 och startar året med en kurs på Albacetebana i Spanien.

    Avrostning på hög nivå redan i februari! När hojsäsongen startar är du uppvärmd och klar. Ingen fundering på vad som är fram och bak på hojen eller hur gjorde man nu för att svänga?

    Det blir en vanlig BKK (broms och kurv-kurs) med steg 1-4. Bandagar mån, tis, tors, fre. Onsdag är ledig för valfria aktiviteter. Fördelen med detta upplägg är att deltagare och instruktörer lär känna varandra vilket ger dig större utvecklingsmöjligeter, kursen blir utformad efter dina behov.

    Priset är 16 500 och då ingår flyg, hotell, transfer, 4 dagars kurs, frukost alla dagar, lunch och fika under kursdagarna samt transport t.o.r Sverige-Spanien för motorcyklarna på lastbil.

    Läs mer på www2.svmc.se/school/anmalan/416
    Du måste vara SMC-medlem.
    Så, snabba på och anmäl dig till årets första hojhändelse!

    Jag är inte ansvarig för kursen eller med i någon planeringsgrupp. Anledningen till min "reklam" här på Hojen.nu är att det saknas några deltagare för att kursen ska bli av. Kanske finns det någon här som är intresserad? Kom igen och var med om något utöver det vanliga!

    Vi ses i Spanien!
    //Lena Landerholm

  2. #2
    Medlem swischmcs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    infödd 08, dvs förortsbo :)
    Inlägg
    74
    Eftersom ingen annan kommenterar...

    Bara 19 platser kvar!!!

    SMC har ändrat första inbetalningen till 4000kr. Lite lättare att lägga ut så här i juletider.
    Sista anmälningsdagen är 27 december, för att SMC ska hinna boka flygbiljetter.
    Så skynda, fynda!

    Vi måste bli några fler för att kursen ska bli av. (och jag vill så gärna starta säsongen några månader innan det är barmark i Sverige)

    //Lena Landerholm

  3. #3
    Medlem swischmcs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    infödd 08, dvs förortsbo :)
    Inlägg
    74
    Kursen blev tyvärr inställd pga för få deltagare. Synd på en sån kurs som kunde givit mycket för varje deltagare och dessutom var prisvärd.

  4. #4
    Trist, fast det var ju direkt ingen skräll heller. Kostar ju en hel del pengar att åka och så många spontana drömmare.

    ....sett att du åtminstone dragit ditt strå till stacken vad gäller ragga deltagare. För SMC eller av egoistiska skäl låter vara osagt(förmodligen både ock)

  5. #5
    Medlem swischmcs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    infödd 08, dvs förortsbo :)
    Inlägg
    74
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    ....sett att du åtminstone dragit ditt strå till stacken vad gäller ragga deltagare. För SMC eller av egoistiska skäl låter vara osagt(förmodligen både ock)
    Nja, bara av egoistiska skäl. Jag ville så gärna få köra hoj i februari. Smc´s kurser är erkänt "sämre på kraschfester" än andra banarrangörer och jag gillar att köra med säkerhetsmarginal. För mig har tanken på att köra hoj i februari varit som ett lyckopiller under hösten. Det är därför jag raggat på alla forum jag är reggad på. Tyvärr har det inte hjälpt.

  6. #6
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av swischmc Visa inlägg
    Nja, bara av egoistiska skäl. Jag ville så gärna få köra hoj i februari. Smc´s kurser är erkänt "sämre på kraschfester" än andra banarrangörer och jag gillar att köra med säkerhetsmarginal. För mig har tanken på att köra hoj i februari varit som ett lyckopiller under hösten. Det är därför jag raggat på alla forum jag är reggad på. Tyvärr har det inte hjälpt.
    Krashfest och krashfest, det är väl upp till dig att hålla dig på hjulen och köra med marginal vid ALL bankörning oavsett arrangör.
    KTM 950SM

  7. #7
    Medlem swischmcs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    infödd 08, dvs förortsbo :)
    Inlägg
    74
    Citat Ursprungligen postat av Jonas76 Visa inlägg
    Krashfest och krashfest, det är väl upp till dig att hålla dig på hjulen och köra med marginal vid ALL bankörning oavsett arrangör.
    Ledsen för sent svar, mitt internet la av i går... fördelen med att bo på landet...

    Ordet kraschfest kanske är ett dåligt val, men det är min erfarenhet av att köra med andra arrangörer än smc.
    När det börja gå för fort på smc´s arrangemang försöker man ta fram övningar för att få ned hastigheten. Dels för deltagarnas skull, men också för att försäkringsbolagen inte vill försäkra deltagarna om det visar sig att det kraschas hej vilt när man påstår att man har trafiksäkerhetsutbildning. Kanske attraherar dessa påståenden ett annan klientel, de som inte bara köra bana för varvtidernas skull.

    Mina upplevelser från andra arrangörer är att det inte kommenteras när folk bryter mot angivna regler och att man inte heller ifrågasätter när samma person kraschar flera gånger under samma dag. För oss som håller den svarta sidan ned (jo, jag har lyckats med det alla bandagar/kurser jag gått - det är mitt ansvar, precis som du skriver) blir det avbrott i körningen varje gång skamkärran åker ut. Ibland måste ambulans kallas till platsen och då blir uppehållet ännu längre av förklarliga skäl.

    Om du tror att detta har med min avatar att göra, så är det från en touringresa i Finland när generatorn brann. Även touring är spännande!

  8. #8
    Självklart kraschas det mer på andra arrangemang. Det är väl ett annat klientel som söker sig till dom också, hårdare körning, mindre utbilning, bakfylla.(jo, jag har varit på såna banhelger)
    SMC har ett "samhällsansvar" och fort skulle kurserna läggas ner om tendensen skulle gå åt fel håll.

  9. #9
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Jag har varit och kört ett antal gånger på ducceklubbens körningar och det har aldrig varit nåt problem där. Man visar STOR respekt för varandra på banan och pratar med varandra ifall att nån tycker att en omkörning inte var ok o.s.v!
    KTM 950SM

  10. #10
    Medlem swischmcs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    infödd 08, dvs förortsbo :)
    Inlägg
    74
    Citat Ursprungligen postat av Jonas76 Visa inlägg
    Jag har varit och kört ett antal gånger på ducceklubbens körningar och det har aldrig varit nåt problem där. Man visar STOR respekt för varandra på banan och pratar med varandra ifall att nån tycker att en omkörning inte var ok o.s.v!
    Kanske är folk mer benägna att köra snyggt när det handlar om likasinnade, tex ducceklubben. Jag har bara kört med fristående arrangörer (och smc) och där har det varit som jag beskrivit ovan.

    Kul att du hittat ett sätt att köra bana som passar dig!

Liknande ämnen

  1. Transportera din MC till Spanien
    Av Jan Partanen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-22, 21:45
  2. importera mc från Spanien
    Av Modoit i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-04-03, 21:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •