Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Nordkap

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5

    Nordkap

    Jag är väldigt sugen på en liten tripp till Nordkap... Östkust sidan upp, Norge och västkusten ner. Till och från Malmö....

    Är det någon som har tips på sevärdheter? bra ställen att campa eller kanske något trevligt bed ad brekfast?

    Kanske någon som vill hänga med???

  2. #2
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Martin454 Visa inlägg
    Jag är väldigt sugen på en liten tripp till Nordkap... Östkust sidan upp, Norge och västkusten ner. Till och från Malmö....

    Är det någon som har tips på sevärdheter? bra ställen att campa eller kanske något trevligt bed ad brekfast?

    Kanske någon som vill hänga med???
    Har åkt i Norge i 10år men aldrig så långt norrut.Har varit på väg ett par gånger men blivit ändringar,får väl se i år då.Kanske sällskap,varför inte

  3. #3
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Martin454 Visa inlägg
    Jag är väldigt sugen på en liten tripp till Nordkap... Östkust sidan upp, Norge och västkusten ner. Till och från Malmö....

    Är det någon som har tips på sevärdheter? bra ställen att campa eller kanske något trevligt bed ad brekfast?

    Kanske någon som vill hänga med???
    Jag kommer från Narvik så en tur till hemtrakterna vore kul. Har dock planerat Europa i sommar, men kanske hinner jag ändra mig.

  4. #4
    Martin: ta hellre "transportsträcka" ena vägen. Du är gode less om du ska ta öst ena vägen och väst tillbaka i Norge, för att inte tala om tiden det kommer att ta.

    Spara ena sidan till framtiden så du får en orsak att åka tillbaka, dvs du tar Nordkap först och nästa gång du åker upp satsar du på östra sidan från Nordkap sett.(Vardö, Vadsö samt systerudden till Nordkap, Nordkyn osv)

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Undvik E4:an från Uppsala och norrut. Den har byggts om i etapper och är nu helt intetsägande. Åk i inlandet istället.
    //Håkan

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Undvik E4:an från Uppsala och norrut. Den har byggts om i etapper och är nu helt intetsägande. Åk i inlandet istället.
    //Håkan
    Brukar ibland vara rena crossbanan efter inlandsvägen norr. Eller, duger nog inte ens som crossbana med lite otur.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Kanske det. Men hellre det än tråkiga E4. Beror en del vad man sitter på för hoj. Min V-strom går förhållandevis bra på lite bucklig asfalt. Dessutom söder och norr om Arvidsjaur är vägarna allmänt bra.
    Trevligt samhälle dessutom (avflyttade som 8-åring) Lite OT kanske.

    Bra tråd, det känns bra att någon börjar se framåt mot vad som eventuellt komma skall...

    //Håkan
    Senast redigerat av Håkan46 den 2013-01-19 klockan 11:54.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Kanske det. Men hellre det än tråkiga E4. Beror en del vad man sitter på för hoj. Min V-strom går förhållandevis bra på lite bucklig asfalt. Dessutom söder och norr om Arvidsjaur är vägarna allmänt bra.
    Trevligt samhälle dessutom (avflyttade som 8-åring) Lite OT kanske.

    Bra tråd, det känns bra att någon börjar se framåt mot vad som eventuellt komma skall...

    //Håkan
    Nja, det är ju inte direkt buckliga vägarna som är problemet, utan stenarna som dom strör ut och som är ibland stora som golfbollar. Lägger man på ett rejält lager så funkar det inte ens att köra med en endurohoj utan att ha tungan rätt i mun.

    E4:an från S-holm norrut kör jag ganska många gånger per år och jag kan inte minnas att det varit några större ingrepp på vägen, dvs att man gör som i inlandet, gräver upp, drar på semester, kommer lagom tillbaka för att kika på eländet, för att sen dra på älgjakt. Näh, oftast gör man ena sidan och är det ett större ingrepp, då gör man en liten omväg.

    Vi är ju alla olika, själv tycker jag det är ganska sjyst att följa E4:an. Det händer ju lite saker hela tiden(trafik, bensinstationer, människor). Inlandsvägen blir man ganska trött på efter ett tag.....skog, skog och sen lite till skog

  9. #9
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Jag kan inte förstå varför "alla" är rädda för att köra motorväg? Då kommer man snabbt fram, inga jävla husbilar och husvagnar eller lastbilar ivägen! Man kan ju ligga och köra runt 140 i alla fall utan att riskera lappen!
    Håller me Saarela det finns mycket att se även längs motorvägar!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  10. #10
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Jag kan inte förstå varför "alla" är rädda för att köra motorväg? Då kommer man snabbt fram, inga jävla husbilar och husvagnar eller lastbilar ivägen! Man kan ju ligga och köra runt 140 i alla fall utan att riskera lappen!
    Håller me Saarela det finns mycket att se även längs motorvägar!
    Håller med dig,motorvägar är bra i sådana fall när man ska långt,då man kan ligga på lite.Men själv ska jag åka inlandet upp om jag ska till nordkap,e4,an kräks jag på,sitter och harvar där så mycket

Liknande ämnen

  1. Nordkap 2013
    Av Grevenstid i forum Träffar & Körningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 23:41
  2. NORDKAP
    Av Olle Å i forum Träffar & Körningar
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-03-13, 10:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •