Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 58 av 58

Ämne: Camping med komfort?

  1. #51
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Livet ska va gott att leva
    Följ med till Norge i sommar, så skall vi kolla på mera hytter. Du får oxå dela en.

  2. #52
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124

    Camping med komfort?

    Gubbe har jag inte hunnit bli ännu, ser mest möjligheten att kunna vara borta lite längre för pengarna.
    Vi tältade när vi var i Norge och den största fördelen med att tälta är att man själv väljer stället att bo på.
    En oslagbar känsla att gå upp på morgonen och brassa lite käk uppe i fjällen runt geiranger med en helt galen utsikt, då smakar frukosten mumma!

  3. #53
    Medlem LAHAs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Ort
    Teckomatorp
    Inlägg
    17
    Det finns de som bara har med sig en lättviktspressening 2x3 m där ena ändan binds i hojen och andra ändan förankras lämpligen i marken, lite väl spartanskt kan man tycka men ger nästan samma luft som "under bar himmel"
    Efter att i somras ha kört över 40 mil i hällregn första dagen på våran norrlandstur så var jag väldigt nöjd med att vi bokat övernattning på Hällefors Herrgård, det tog 2 dagar att få kläderna torra!
    En vecka och över 300 mil, men det medtagna tältet lämnade aldrig sin påse

  4. #54
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av LAHA Visa inlägg
    Det finns de som bara har med sig en lättviktspressening 2x3 m där ena ändan binds i hojen och andra ändan förankras lämpligen i marken, lite väl spartanskt kan man tycka men ger nästan samma luft som "under bar himmel"
    Efter att i somras ha kört över 40 mil i hällregn första dagen på våran norrlandstur så var jag väldigt nöjd med att vi bokat övernattning på Hällefors Herrgård, det tog 2 dagar att få kläderna torra!
    En vecka och över 300 mil, men det medtagna tältet lämnade aldrig sin påse
    Instämmer! Tältet ger bättre skydd mot insekter, regn som kommer från andra håll än uppifrån och ger möjligen lite "privatliv". Med ett enkelt regnskydd, om man vill vindskydd, så har man frisk luft och slipper kondens som det lätt blir i tälten. Kanske att jag skulle velat ha en till presenning som marktäckare.

    Binda upp presenningen i hojen skulle jag nog inte göra. Hellre ett träd eller låta den gå via en pinne och binda lågt på hojen. Skulle inte vilja vakna av att ett par hundra kilo motorcykel vill dela kudde mitt i mörka natten när det börjat blåsa på.
    Ove

  5. #55
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124

    Camping med komfort?

    Verkar råda väldigt delade åsikter om hur man ska bo på semestern.
    Men det var någon klok individ som skrev någonstans att ju längre man är hemifrån dessdå mindre måste man göra hemma...
    Låter vettigt så för min del blir det tält!

  6. #56
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    en mc camp som de har i Danmark vore trevligt !
    http://www.mctc.dk/?id=958

    Någon här som brukar dra dit eller varit där ?

  7. #57
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Oden68 Visa inlägg
    Verkar råda väldigt delade åsikter om hur man ska bo på semestern.
    Men det var någon klok individ som skrev någonstans att ju längre man är hemifrån dessdå mindre måste man göra hemma...
    Låter vettigt så för min del blir det tält!
    Nja, det blev väl egentligen hur man kan bo på semestern. Den enklast nattvilan jag hört om var en kille som parkerade hojen och lade sig ovanpå med packningen som kudde. Dumt nog hade han ställt sig vid en rosenrabatt så det blev ett taggigt uppvaknande när han ramlade av.

    Gör som du känner passar dig själv. Är du tveksam om du behöver ha med en pryl så lämna den hemma. Spara gamla kalsingar, sockor och skjortor som du tänker slänga och tag med dom och kasta efterhand så minskar packningen och du slipper tvätta.
    Ove

  8. #58
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124

    Camping med komfort?

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nja, det blev väl egentligen hur man kan bo på semestern. Den enklast nattvilan jag hört om var en kille som parkerade hojen och lade sig ovanpå med packningen som kudde. Dumt nog hade han ställt sig vid en rosenrabatt så det blev ett taggigt uppvaknande när han ramlade av.

    Gör som du känner passar dig själv. Är du tveksam om du behöver ha med en pryl så lämna den hemma. Spara gamla kalsingar, sockor och skjortor som du tänker slänga och tag med dom och kasta efterhand så minskar packningen och du slipper tvätta.
    Låter som en bra idé, har inte tältat så mycket så det blir en erfarenhet att lägga till samlingen.

Liknande ämnen

  1. Komfort sadel
    Av Shaun i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-03-28, 00:47
  2. Camping/-stugor att hyra?
    Av pentti01 i forum Touring
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-03-17, 22:58
  3. Komfort för ryggen - Välja hoj
    Av miklagard i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 17:18
  4. Camping-liv
    Av Guzzi-Leif i forum Off topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 10:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •