Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 58

Ämne: Camping med komfort?

  1. #31
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Är det klart väder kan man ju alltid släpa sovsäcken med sig till någon mysig löv- eller gräshög och sovaunder bar himmel. Har gjort det några gånger då jag varit på upptäktsfärd med min gamla roddbåt. Har dock alltid haft tältet med som en nödlösning om vädret mitt i allt skulle växla.

  2. #32
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Det finns eller i alla fall fanns för nu hittar jag inte dom längre på Stadiums hemsida en luftmadrass från Everest som byggde på samma princip som Exped, isolerad och inbyggd pump för typ 250kr. Det är kanske fel säsong, eller så har dom plockat bort dom. Säkert inte samma kvalitet som ett Exped, men tältar man inte på vintern så kanske det funkar.

    Mitt Therm-a-rest gick sönder i somras efter många år, så jag tänkte kolla på ett sådant till sommaren, då jag är lite för snål för ett Exped
    Tack för tipset, ska hålla utkik efter dom.

  3. #33
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Är det klart väder kan man ju alltid släpa sovsäcken med sig till någon mysig löv- eller gräshög och sovaunder bar himmel. Har gjort det några gånger då jag varit på upptäktsfärd med min gamla roddbåt. Har dock alltid haft tältet med som en nödlösning om vädret mitt i allt skulle växla.
    Haha, funkar säkert för en del.

  4. #34
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Oden68 Visa inlägg
    Haha, funkar säkert för en del.
    Fungerar bra. Dock får man ta risken att få sällskap i kojsen av ormar, fästingar, myror eller andra mysiga småkryp. Hände en gång att jag i mörkret kojsade i en myrstack (pissmyrer).
    Senast redigerat av Mymlan den 2013-01-20 klockan 21:12.

  5. #35
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124
    Haha, jag har förvisso sovit ganska skönt och länge i en trappuppgång för ett antal år sedan, funkade fint det med!
    Vaknade av att en granne Stog och skrek på mig, då är myror snällare.

  6. #36
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Oden68 Visa inlägg
    Haha, jag har förvisso sovit ganska skönt och länge i en trappuppgång för ett antal år sedan, funkade fint det med!
    Vaknade av att en granne Stog och skrek på mig, då är myror snällare.
    Snälla vet jag inte. Fick ett ganska abrupt uppvaknande, en pissmyra gör inget. Men inte så värst trevligt att ha hela sovsäcken full. Fast hade jag vart myra hade jag nog också nypit tillom någon kojsade på mitt tak

  7. #37
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Snälla vet jag inte. Fick ett ganska abrupt uppvaknande, en pissmyra gör inget. Men inte så värst trevligt att ha hela sovsäcken full. Fast hade jag vart myra hade jag nog också nypit tillom någon kojsade på mitt tak
    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=Wr8xGaYa90g

  8. #38
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Fungerar bra. Dock får man ta risken att få sällskap i kojsen av ormar, fästingar, myror eller andra mysiga småkryp. Hände en gång att jag i mörkret kojsade i en myrstack (pissmyrer).
    Lyckades med det också en gång, hade gått lite för långt på en vandrig med kompis så vi var väldigt, väldigt trötta. Spännde upp ett vindskydd mitt i natten och fick sova kanske 20 minuter innan det blev total panik
    Don't grow up, it's a trap!

  9. #39
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Snälla vet jag inte. Fick ett ganska abrupt uppvaknande, en pissmyra gör inget. Men inte så värst trevligt att ha hela sovsäcken full. Fast hade jag vart myra hade jag nog också nypit tillom någon kojsade på mitt tak
    Det är att uppleva naturen på riktigt. Själv har jag delat sovsäck med en geting och visste om den först när jag hörde surret och kände den fara omkring på kroppen. Liiite svettigt när jag försökte öppna dragkedjan för att få ut odjuret utan att klämma den vilket naturligtvis inte gick. Fick ett par stick av gadden i armhålan innan jag lyckades att bli av med den.

    Men det var inte hemskare än när jag fick dela tält med en americanfootballspelare på 120 kilo muskler som drömde mardrömmar och slog omkring sig i sovpåsen. Jisses!!
    Ove

  10. #40
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Det är att uppleva naturen på riktigt. Själv har jag delat sovsäck med en geting och visste om den först när jag hörde surret och kände den fara omkring på kroppen. Liiite svettigt när jag försökte öppna dragkedjan för att få ut odjuret utan att klämma den vilket naturligtvis inte gick. Fick ett par stick av gadden i armhålan innan jag lyckades att bli av med den.

    Men det var inte hemskare än när jag fick dela tält med en americanfootballspelare på 120 kilo muskler som drömde mardrömmar och slog omkring sig i sovpåsen. Jisses!!
    He he heh! Kom plötsligt ihåg en sak som hände när jag var 15 år. Hade fått nytt tält i julklapp och bestämde mig för att inviga det någon gång i juni samma år, så jag tältade i utkanten av tomten vid morsans och farsans sommarställe. Vaknade som tur var vid kl 4 och kunde inte somna om, så jag lämnade tältet som det var och gick in i stugan för att äta frukost. Ca 50 min senare knallade björnen förbi i närheten av tältet. Jag och farsan som satt vid köksfönstret och tittade trodde inte våra ögon. Hemska tanke om jag hade fortsatt att sova och fått sällskap i tältet av Baloo (som vi valde att kalla den för)
    Senast redigerat av Mymlan den 2013-01-20 klockan 23:59.

Liknande ämnen

  1. Komfort sadel
    Av Shaun i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-03-28, 00:47
  2. Camping/-stugor att hyra?
    Av pentti01 i forum Touring
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-03-17, 22:58
  3. Komfort för ryggen - Välja hoj
    Av miklagard i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 17:18
  4. Camping-liv
    Av Guzzi-Leif i forum Off topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 10:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •