Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 58

Ämne: Camping med komfort?

  1. #21
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Då jag tidigare lidit av insomni har jag lärt mig att uppskatta en god nattsömn, så camping kommer inte att hända. Finns många mysiga billiga vandrarhem och stugor överallt i landet. Är inte direkt ekonomiskt oberoende, men även på den tiden min ekonomi var riktigt risig skar jag hellre ner på okynneskonsumptionen än släpade med mig en massa bråte när jag skulle ut å åka. Om jag skulle justera trivselfaktorn med öl om jag tältade, som VS, skulle jag gå back i förhållande till vandrarhem. Dessutom skulle jag inte vara i skick att köra dan efter. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    89
    Alla är väl olika, men med rätt grejor så sover jag oftast bättre ute i tält än jag gör i ett instängt rum. Så jag tycker inte man ska likställa camping med sämre nattsömn.

  3. #23
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Hotell på mc semestern annars kan det kvitta! Absolut ingen camping eller vandrarhem!!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  4. #24
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124
    Citat Ursprungligen postat av stefan. Visa inlägg
    Har använt mitt som lägst på en eller ettpar minusgrader, och tyckte det isolerade bra.

    Om det är värt pengarna beror väl på hur man prioriterar komfort.. Jag har tidigare använt "vanliga" liggunderlag (alltså ej uppblåsbara), vilka isolerar bra med inte bjuder på så mycket komfort direkt. Det Exped jag länkade till är 7cm tjockt, det är ett sånt jag har, och det sväljer en hel del ojämnheter i jämförelse. Jag lägger mig också gärna på sidan när jag sover. Med Exped'en fungerar det bra, med ett vanligt fungerar det inte alls eftersom det inte formar sig något efter kroppen.

    Ska du ha uppblåsbart skulle jag inte rekomendera mindre än 7cm tjocklek. Man vill inte blåsa upp det stenhårt, då tappar man ju mycket av fördelen att det formar sig, men har man ett för tunnt och inte blåser upp det lika mycket riskerar man istället att någon punkt trycker/sjunker igenom.

    Visst kostar dem lite, men jag tycker det var värt det. Sen resonerar jag lite såhär också; Jag har inget emot att campa, tvärtom, under förutsättning att jag kan göra det någolunda bekvämt, dvs inte frysa och sova bra. Annars blir allt rätt värdelöst.
    Ok, låter som att det är grejen för mig, var uppe i Karlstad en sväng idag och kollade lite men det var inte så givande som jag trodde.
    Handelsboden har ett som mer passade min plånbok för tillfället eftersom jag behöver 2 st. Länk här http://www.handelsboden.com/liggunde...687-c-220.aspx
    Det är förvisso bara 5 cm tjockt och jag sover också alltid på sidan så det kanske inte räcker till.
    Lutar åt att åka upp och köpa ett sånt och testa, duger inte det till mig så får sambon ta det istället!

  5. #25
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Hotell på mc semestern annars kan det kvitta! Absolut ingen camping eller vandrarhem!!
    Hade jag gärna också gjort men då blir det nog inte lika ofta. Gott att bara kunna dra iväg på en spontansemester utan att det kostar skjortan, allemansrätten är gratis.

  6. #26
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124
    Hittade detta liggunderlaget.
    http://se.wolfcamper.com/deluxe.html
    7 cm och lite billigare än expeds variant, vad tror ni om det?

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Oden68 Visa inlägg
    Hittade detta liggunderlaget.
    http://se.wolfcamper.com/deluxe.html
    7 cm och lite billigare än expeds variant, vad tror ni om det?
    Ser riktigt bra ut. Väger lite men vad spelar det för roll, MC är en bra packåsna.

    Bekvämt? Det bestämmer man ju innan man sätter upp tältet för det beror mer på underlagets form än madrassen. Det bästa för min del var när vi satte upp tältet över en driva med hoprepat starrgräs under tältbotten. Finns inte bättre köpesäng än den tältnatten.
    Ove

  8. #28
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Hej
    Skal til Göteborg. Handelsboden och innhandla telt + liggunderlag. Skal bli kul på eldra dagar att börja telta igjen Som pensjoner har jo man tid att bruka hela sommaren på at åka mc så sparar man jo mycket pengar på å bo i telt framför hotell Jag ser framimot våren nu

    _____________
    Simen

  9. #29
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Hej
    Skal til Göteborg. Handelsboden och innhandla telt + liggunderlag. Skal bli kul på eldra dagar att börja telta igjen Som pensjoner har jo man tid att bruka hela sommaren på at åka mc så sparar man jo mycket pengar på å bo i telt framför hotell Jag ser framimot våren nu

    _____________
    Simen
    Ok, låter härligt!
    Skriv gärna en recension om hur underlaget är här när du provat.

  10. #30
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Det finns eller i alla fall fanns för nu hittar jag inte dom längre på Stadiums hemsida en luftmadrass från Everest som byggde på samma princip som Exped, isolerad och inbyggd pump för typ 250kr. Det är kanske fel säsong, eller så har dom plockat bort dom. Säkert inte samma kvalitet som ett Exped, men tältar man inte på vintern så kanske det funkar.

    Mitt Therm-a-rest gick sönder i somras efter många år, så jag tänkte kolla på ett sådant till sommaren, då jag är lite för snål för ett Exped
    Don't grow up, it's a trap!

Liknande ämnen

  1. Komfort sadel
    Av Shaun i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-03-28, 00:47
  2. Camping/-stugor att hyra?
    Av pentti01 i forum Touring
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-03-17, 22:58
  3. Komfort för ryggen - Välja hoj
    Av miklagard i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 17:18
  4. Camping-liv
    Av Guzzi-Leif i forum Off topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 10:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •