Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 48 av 48

Ämne: Hur finner jag hojkompisar i min ålder?

  1. #41
    Medlem Romeos avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    87
    Har du körkort då? Ja men det duger! Jag köpte min c1800 och visste inte ens hur man startade den :P
    Från 152kg till vältränad på några månader. Följ min resa i fitnessvärlden. http://myway2fitness.se

  2. #42
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Romeo Visa inlägg
    Har du körkort då? Ja men det duger! Jag köpte min c1800 och visste inte ens hur man startade den :P
    Jag har körkort för tung mc, dock det begränsade (mellanklass). Blev klar med det i höstas, så för mig gäller ännu de gamla reglerna. Dvs 2 år med begränsat kort, sedan får jag det obegränsade.

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    49
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Låter kul. Äger dock ingen hoj ännu, måste sälja moppen som står och skräpar först. Blev klar med kortet lagom tills säsongen slutade. Kommer väl vara ganska pank efter hojköpet också. Så inom den närmsta tiden kommer väl göteborgsvisiterna ske med flyg. Men har planer på att börja lägga undan lite pengar nu och då, så att jag kan dra iväg på något kul äventyr någon gång
    Angående motstånd mot svenskan: Det är lite komplicerat. Skulle säga som så att det inte är finlandssvenskar i sig själft de ogillar. Tror det är mera det faktum att svenskan är ett officiellt språk i Finland och att vi har rätt att få service, tjänster och dylikt på vårt eget språk som retar en liten grupp finnar. En grej som diskuteras hett just nu är huruvida finska elever måste läsa svenska eller ej. Men de flesta finskatalande jag känner och har träffat är sjyssta. Visst verkar en del finnar vara lite inbunda och svåra att komma inpå livet, lite som en skyddsmur (sådan är även jag ibland). Men när du väl bryter den muren så finner du en vänskap som håller även när livet tar sina brantaste svängar.
    Att redan börja lägga undan för att dra på äventyr tycker jag låter som en grymt bra idé. Och hör av dig även om du flyger till Götet, alltid kul att träffa nytt folk, så får man i så fall rulla vid nåt annat tillfälle.

    Det du beskriver tycker jag man hört talas om i flera länder där det finns flera officiella språk, och jag kan förstå att man ogillar det. Kan inte det här inbunda vara lite typiskt för nordbor överhuvudtaget? För jag känner igen mig och har vänner som är likadana och ingen av oss har finskt blod. Men vänner som är vänner i vått och torrt är bland det viktigaste man har.

    För övrigt är väl 500cc helt ok att börja med?

  4. #44
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Har faktiskt lekt med den tanken några gånger. Älskar sjön och har ända sedan jag var riktigt liten fått följa med farsan och hans brorsa i deras båt. På den tiden hade de en gammal en, det var egentligen en liten fiskebåt som ägts av en av traktens fiskare.
    Ja du ser, lite koll har jag sjön/havet är riktigt trevligt.. funderar på att köpa en kanot nu till våren, farsan känner någon som har skysta kanoter till kompis pris
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    En gammel suzuki gs 500, vet att många skulle kalla det moppe. Men jag tycker det är en helt ok nybörjarhoj
    Jag har kört en sån, med lite blandade känslor. Som mc beraktad var den riktigt bra och det var bra tryck i dom 500 kubiken men vad jag inte gillade var att det sitter en bullerburk på den. Så fort jag kom åt gasen sa den bRÖÖl och det fortsatte BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖLA() ute på vägen så jag körde inget motorljud, men jag tror att den lät OK.
    Den är som du skriver en bra nybörjarhoj och det betyder för mig att den är bra för vem som helst.
    Ove

  6. #46
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jag har kört en sån, med lite blandade känslor. Som mc beraktad var den riktigt bra och det var bra tryck i dom 500 kubiken men vad jag inte gillade var att det sitter en bullerburk på den. Så fort jag kom åt gasen sa den bRÖÖl och det fortsatte BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖLA() ute på vägen så jag körde inget motorljud, men jag tror att den lät OK.
    Den är som du skriver en bra nybörjarhoj och det betyder för mig att den är bra för vem som helst.
    Jo, det är en ganska snacksalig hoj. Men jag älskar ju också att snacka

  7. #47
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Jo, det är en ganska snacksalig hoj. Men jag älskar ju också att snacka
    Hoppas vid Gud att du har ett annat röstläge än hojen jag körde...
    Ove

  8. #48
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hoppas vid Gud att du har ett annat röstläge än hojen jag körde...
    Hmmm! Jag låter väl som en människa. Hoppas jag

Liknande ämnen

  1. Vart finner jag chassinummret?
    Av axel br2 i forum Veteran
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-05-19, 14:35
  2. Var finner man res.delar till yamaha
    Av lasse.e i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 22:23
  3. den som söker han finner
    Av veteranmc i forum Veteran
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 23:18
  4. MC Däck (ålder)
    Av Linnex i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 07:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •