Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 48

Ämne: Hur finner jag hojkompisar i min ålder?

  1. #31
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Och under tiden så får du äta upp din frukost "finnjäveln" så du blir en stor flicka och kan klara dig själv.
    Behöver du hjälp med detta, fråga mamma och pappa så länge ...

    Djävla pervo! Ja vi kan ju alltid kolla vem som klarar av lågfartsbanan efter mest finlandiavodka. Varför vara tråkig och rejsa, som alla andra?
    Senast redigerat av Mymlan den 2013-01-25 klockan 18:50.

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Djävla pervo! Ja vi kan ju alltid kolla vem som klarar av lågfartsbanan efter mest finlandiavodka. Varför vara tråkig och rejsa, som alla andra?
    Jodu, finnjäveln. En bekräftelse på mitt påstående i sista meningen i inlägg nr 6.
    Ove

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Synd att jag bor i södra Finland i en liten byhåla. Närmare bestämt detta ställe:http://sv.wikipedia.org/wiki/Eken%C3%A4s
    Annars verkar du vara en kul typ
    DU skulle ju fixat skepparexamen istället när du bor där borta!
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  4. #34
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Allaandranamnvarupptagna Visa inlägg
    DU skulle ju fixat skepparexamen istället när du bor där borta!
    Har faktiskt lekt med den tanken några gånger. Älskar sjön och har ända sedan jag var riktigt liten fått följa med farsan och hans brorsa i deras båt. På den tiden hade de en gammal en, det var egentligen en liten fiskebåt som ägts av en av traktens fiskare. Gammal och lite medfaren var den men det var den vackraste båten i mina ögon. Jag minns fortfarande båtens namn (Cia hette den). Ibland drog vi iväg ut bland holmarna och var borta flera dagar. Det barndomsljudet jag minns skarpast är det låga mullrandet från den gamla motorn, det var det bästa ljudet jag visste
    Tyvärr är den inte i våran ägo mera. Den är såld och finns nu för tiden i Åbo skärgård. Där den skjutsar skärgårdsfolk till och från öarna, samt forslar får ut till sommarbete. Visst skaffade farsan en annan båt efter det, men inget kommer någonsin klå gammle Cia

  5. #35
    Ankan1
    Gäst
    Va nu inte lessen för det "finndjäveln".Jag har hittat en hoj till dig som du kan ställa på dit rum och varje gång du vill ta en runda så kan du bara be mamma elller pappa om en liten peng.Helt ofarligt och lagom fjolligt ...


  6. #36
    Medlem Romeos avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    87
    Jag förstår precis hur du känner dig : Jag är själv 28 och jag kör custom.. Blev informerad om en klubb i min stad, tror alla låg på 60+.. Känns inte riktigt som att man hör hemma.. Och att åka med dem, visst, skoj, men man träffar ju bara andra i deras ålder.. Lika leka bäst va?

    Nästan så jag ångrar att jag inte köpte en sporthoj, just för gemenskapens skull..
    Från 152kg till vältränad på några månader. Följ min resa i fitnessvärlden. http://myway2fitness.se

  7. #37
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Va nu inte lessen för det "finndjäveln".Jag har en hoj.

    Tjusig! När köpte du den?

  8. #38
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Romeo Visa inlägg
    Jag förstår precis hur du känner dig : Jag är själv 28 och jag kör custom.. Blev informerad om en klubb i min stad, tror alla låg på 60+.. Känns inte riktigt som att man hör hemma.. Och att åka med dem, visst, skoj, men man träffar ju bara andra i deras ålder.. Lika leka bäst va?

    Nästan så jag ångrar att jag inte köpte en sporthoj, just för gemenskapens skull..
    MC-klubben här i ekenäs är en salig blandning av folk med olika hojar, men vad hjälper det mig när alla är gubbar över 50 år. Skulle känna mig litegranna utanför som tjugoåring och tjej. Visst är det kul att umgås med sådana som kört längre och jag tror säkert jag skulle ha mycket att lära av dem, men skulle ändå vilja se lite yngre ansikten också

  9. #39
    Medlem Romeos avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    MC-klubben här i ekenäs är en salig blandning av folk med olika hojar, men vad hjälper det mig när alla är gubbar över 50 år. Skulle känna mig litegranna utanför som tjugoåring och tjej. Visst är det kul att umgås med sådana som kört längre och jag tror säkert jag skulle ha mycket att lära av dem, men skulle ändå vilja se lite yngre ansikten också
    Det är ju just det.. Hur mycket gemenskap har man egentligen? Alltså visst kan man tjöta och så, men det känns, som du säger bättre att också ha någon i sin egen ålder. Man delar ofta då på lite fler gemensamma intressen, tankar och oftast värderingar med de i sin egen ålder..

    vad är det för hoj du brukar få låna?
    Från 152kg till vältränad på några månader. Följ min resa i fitnessvärlden. http://myway2fitness.se

  10. #40
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Romeo Visa inlägg
    Det är ju just det.. Hur mycket gemenskap har man egentligen? Alltså visst kan man tjöta och så, men det känns, som du säger bättre att också ha någon i sin egen ålder. Man delar ofta då på lite fler gemensamma intressen, tankar och oftast värderingar med de i sin egen ålder..

    vad är det för hoj du brukar få låna?
    En gammel suzuki gs 500, vet att många skulle kalla det moppe. Men jag tycker det är en helt ok nybörjarhoj
    Senast redigerat av Mymlan den 2013-01-26 klockan 01:28.

Liknande ämnen

  1. Vart finner jag chassinummret?
    Av axel br2 i forum Veteran
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-05-19, 14:35
  2. Var finner man res.delar till yamaha
    Av lasse.e i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 22:23
  3. den som söker han finner
    Av veteranmc i forum Veteran
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 23:18
  4. MC Däck (ålder)
    Av Linnex i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 07:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •