Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Vinter abstinensen!

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av eljem Visa inlägg
    abstinens har vi nog alla som älskar hoj.
    tyvärr så ät det kanske en prövning vi måste ha för att testa våran tolerans och tålamod. jag ser fram emot våren med stort tålamod.
    Hade jag råd skulle jag tänka mig en 4hjuling under vintern men det har jag inte. även bilen strejkar när jag bäst behöver den (hatar bilar)... så jag tar buss och tåg
    vänliga hälsningar
    ben
    Skulle jag med vilja ha.Men tur är så har farsan en can am som jag rastar ibland.Och på tal om bilar,min patrol med 40 000mil på mätarn sviker aldrig.Bara vrida på nyckeln och iväg oavsett väder och väglag

  2. #12
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Jag orkar inte pyssla med rutter på det sättet men bör antagligen göra det. i vintermörkret!

    Detta på tal om ruttmakandet ovan.
    Senast redigerat av Jourtjänst den 2013-01-15 klockan 16:48.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Känner lustigt nog inte av någon abstinens för närvarande, men det kommer när vägarna börjar bli körbara och temperaturen går åt rätt håll.

    Men i Mars - då jäklar!!!!!
    Ove

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Nää inget mc väder nu kan man säga,om man inte är vinter åkare.MEN abstinens vill ha nya hojen i garaget nuuuu.Skulle komma denna månad hatar att vänta mycket som ska göras,men,men

  5. #15
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Har tänkt ofta över detta; OM jag personligen skulle bo i ett land där det är sommartemperatur året om (dvs svensk sommar), skulle jag uppskatta Mc-åkningen lika mycket då? Inte helt omöjligt eftersom jag ser motorcykeln som en livsstil, inte som hobby. Men säker på detta är jag inte ,,,
    Det är ju ändå nått alldeles extra när man får ta de första (varma) svängarna

  6. #16
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Har tänkt ofta över detta; OM jag personligen skulle bo i ett land där det är sommartemperatur året om (dvs svensk sommar), skulle jag uppskatta Mc-åkningen lika mycket då? Inte helt omöjligt eftersom jag ser motorcykeln som en livsstil, inte som hobby. Men säker på detta är jag inte ,,,
    Det är ju ändå nått alldeles extra när man får ta de första (varma) svängarna
    No worries för mig på den punkten - jag skulle gilla allt lika bra om det var sommar hela tiden! Hatar vinter! Kanske beror det på att jag är född 40 mil norr om polcirkeln.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Funderar på att köpa nån liten lätt gatreggad enduro och montera på fulldubbade offroaddäck och låtsas att det är sommar året om..

    Jag hade som värst abstinens i höstas när jag precis hade fått kortet och inte kunde köpa nån hoj. Nu har det dock släppt av lite. Misstänker att det kommer tillbaka när det börjar komma ljumma soliga vårdagar dock..
    Måste.
    Spara.
    Pengar.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Tjita1 Visa inlägg
    Funderar på att köpa nån liten lätt gatreggad enduro och montera på fulldubbade offroaddäck och låtsas att det är sommar året om..

    Jag hade som värst abstinens i höstas när jag precis hade fått kortet och inte kunde köpa nån hoj. Nu har det dock släppt av lite. Misstänker att det kommer tillbaka när det börjar komma ljumma soliga vårdagar dock..
    Måste.
    Spara.
    Pengar.
    Mycket god tanke. men eftersom du bor i Skåne , så är nog inte fulldubbade däck med endurodubb att föredra. Om du funderar ordentligt, så dubba med landsvägsdubb, så kan du även köra om snön är borta.
    Om du verkligen gör slag i saken så kommer du att lära dig att verkligen köra hoj vilken inte många kan efter att bara kört i körskola.

  9. #19
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Mycket god tanke. men eftersom du bor i Skåne , så är nog inte fulldubbade däck med endurodubb att föredra. Om du funderar ordentligt, så dubba med landsvägsdubb, så kan du även köra om snön är borta.
    Om du verkligen gör slag i saken så kommer du att lära dig att verkligen köra hoj vilken inte många kan efter att bara kört i körskola.
    Jag har vanliga dubb på Husqvarnan, inga långa spikar eller annat. Helt vanliga dubb, det funkar klockrent för mig.

  10. #20
    Inte ens uppe i Norrbotten funkar långdubb om man nu kör enbart gata. Vill man köra långdubb så är det småvägar som gäller. Ibland funkar inte ens dom vägarna heller.

Liknande ämnen

  1. Hojkörning i vinter?
    Av Kapten Miki i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2015-02-24, 12:23
  2. Vinter
    Av rolfmm i forum Off topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-11-11, 16:06
  3. Hoppas på vinter!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-25, 06:10
  4. Abstinensen blev för stor!
    Av PatrikAdolfsson i forum Off topic
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 21:08
  5. Riktig vinter!
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 23:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •