Sidan 5 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 61

Ämne: "yngre" custom-åkare sökes i sthlm

  1. #41
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag har kontaktat SMC för att få ett svar på frågan om deras otydliga info.
    Du lär inte få nåt bra svar... Ett av hindren är att man numera inte tar reda på själv, utan förväntar sig få all info. Ett annat lika stort är hur de marknadsför sig. De når inte utanför intressesfären och har nästan aldrig gjort. De köper helt enkelt inte hjälp utan ska göra allt själva... Vilket ju gör att man blir hemmablind.

    Det snacket hör dock hemma på annan ort. Vad gäller tråden så bor ju jag tillräckligt nära Sthlm för gemensamma körningar tycker jag själv, dock är det en annan typ av körning så det passar inte riktigt ändå tyvärr.

    /skrivet på jävligt litet tangentbord/

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Du lär inte få nåt bra svar... Ett av hindren är att man numera inte tar reda på själv, utan förväntar sig få all info. Ett annat lika stort är hur de marknadsför sig. De når inte utanför intressesfären och har nästan aldrig gjort. De köper helt enkelt inte hjälp utan ska göra allt själva... Vilket ju gör att man blir hemmablind.

    Det snacket hör dock hemma på annan ort. Vad gäller tråden så bor ju jag tillräckligt nära Sthlm för gemensamma körningar tycker jag själv, dock är det en annan typ av körning så det passar inte riktigt ändå tyvärr.

    /skrivet på jävligt litet tangentbord/
    Ja jäklar Jåke . Du har slagit huvet på spiken.Tyvärr har du rätt. Fick bara hänvisninjg till distriktens hemsida. De verkar idag ganska ointresserade troligen beroende på att de håller på att förbereda Mässan. Påpekade att det vore ett bra tillfälle för att propagera för KNIX, men..........
    En del är anställda och en del engagerade.

  3. #43
    Jåke
    Gäst

    Sv: "yngre" custom-åkare sökes i sthlm

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ja jäklar Jåke . Du har slagit huvet på spiken.
    En följd av att tidigare ha varit engagerad i runt 10 år?

    /skrivet på jävligt litet tangentbord/

  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    24
    mässan är ju faktiskt ett ypperligt sätt att nå ut till nya förare som tagit lappen i höstas och letar efter sin drömhoj. men alla nya förare besöker nog inte mässan, eftersom den är en gång per år och i en stad endast.

    och som pronby sa så är man väl inte jättesugen direkt efter att man fått lappen att spendera
    ytterligare med pengar på någon, då man ändå får köra runt.

    man kanske inom smc borde ha mer samarbete med trafikskolorna?
    att redan där få veta efter avklarad uppkörning att det finns vissa bitar man gjorde bra eller sämre
    och att smc dels kanske har kurser för att utveckla de bitarna.

    och det finns tom kanske de som vet om att de suger på något, men inte vet hur man ska träna upp det
    och tragglar på egen hand...

    ptja. en tanke bara.

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av jaggajao Visa inlägg
    mässan är ju faktiskt ett ypperligt sätt att nå ut till nya förare som tagit lappen i höstas och letar efter sin drömhoj. men alla nya förare besöker nog inte mässan, eftersom den är en gång per år och i en stad endast.

    och som pronby sa så är man väl inte jättesugen direkt efter att man fått lappen att spendera
    ytterligare med pengar på någon, då man ändå får köra runt.

    man kanske inom smc borde ha mer samarbete med trafikskolorna?
    att redan där få veta efter avklarad uppkörning att det finns vissa bitar man gjorde bra eller sämre
    och att smc dels kanske har kurser för att utveckla de bitarna.

    och det finns tom kanske de som vet om att de suger på något, men inte vet hur man ska träna upp det
    och tragglar på egen hand...

    ptja. en tanke bara.
    Kul med mera vettiga tankar. tydligen inte bara jag som funderat i de tankebanorna. Tycker vi skall bombardera SMC om det här, så kanske det blir lite resultat
    Startar en ny tråd om KNIX

  6. #46
    Medlem pumpe3s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    142
    Nu har jag inte helt följt med i vad som skrivits, men SMC gör ju väldigt mycket för oss hojåkare och vi själva borde bidra att sprida budskap om organisationen till dom mindre vetande.

  7. #47
    Medlem Smaulands avatar
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Hejsan.. visserligen blev det en del diskussioner i tråden. Men den fick mig faktiskt att skapa ett konto här.
    Låter som ett ypperligt bra förslag att försöka samla lite "yngre" generation av oss som inte har mycket polare som åker custom. Jag har själv precis flyttat till Stockholm från en småländsk liten ort och när snön är bort så åker jag ner och hämtar upp min lilla 315kg tunga pärla .

    När? Var? Hur? Är jag inte bortrest, död eller desinformerad så dyker jag upp!

    //Daniel
    Kawasaki VN 1500
    Och i trådens anda så ligger jag i åldersspannet med mina 26 vintrar.

  8. #48
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    24
    småland? taget!
    därifrån kommer jag med!

    vi kanske ska ta en helg där vi går lös med borste och skyffel så vi får bort all snö och allt grus från vägarna
    så vi kan börja brumma runt snart!

  9. #49
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    8
    Jag känner igen problematiken! Är själv 34 och kör en modern klassiker, Triumph. Verkar vara ett glapp mellan 20 åringar på sporthoj och gubbar med reflexväst på 50+...

    Bor i Uppsala, men mellan Uppsala och Sthlm finns ju mycket bra vägar så det borde ju gå att få till?!

  10. #50
    Medlem Modoits avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    32
    Tjena,

    Är själv 30+are som äger en custom och bor i Sthlm. Tog kortet för 3 år sedan och köpte min hoj först i vintras. Har inte kört överhuvudtaget i Sthlm sedan jag tog kortet. Följt med grannen till Lissma några ggr men aldrig kört iväg själv.

    Jag kommer pendla till City dagligen (när vädret tillåter) och göra kvällsturer efter jobbet när det passar med familjen. Har pratat med dom på jobbet om att åka. När det blir av får du gärna hänga med.

    Hör av dig så hänger jag på om jag kan.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 12:34
  2. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 14:05
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-14, 17:24
  4. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-09-06, 15:07
  5. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 16:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •