Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Lacka Givi väskor

  1. #1
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351

    Lacka Givi väskor

    Hej
    Är det någon som har erfarenhet av att lacka Givi väskor och toppbox.
    Är nyfiken på hur resultatet blev och hur hållfast lacken sitter kvar.

  2. #2

  3. #3
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Tack
    Enda nackdelen är att jag inte ser bilderna, behöver troligtvis regga mig där för att se dem.

  4. #4
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Cy2 Visa inlägg
    Hej
    Är det någon som har erfarenhet av att lacka Givi väskor och toppbox.
    Är nyfiken på hur resultatet blev och hur hållfast lacken sitter kvar.
    Hej har lackat några toppboxar från givi för att färganpassa till hojen,inga problem.Visst tar man sprayfärg på burk bara och målar då ramlar det bort.Jag skruvade bort locken på mina boxar och sedan mattade ner dom med slipduk sedan på med sk häftgrund för plast och sedan slipgrund för att få bort den knottriga ytan som det brukar vara på giviväskor.Sedan slipa ner det och lacka i den färg man vill ha+klarlack.Blir hur bra som helst och sitter lika bra som övrig färg på hojen.Och givetvis lät jag en billackare göra det så det vart gjort med bra produkter.En fördel som jag hade var ju att jag är kompis med en och jag brukar hjälpt honom med lite av varje så det har inte kostat mig nått.gentjänster du vet.Men 500kr får du nog säkert en att göra det för.Och det tycker jag det är värt för då blir det ju riktigt.
    Senast redigerat av engström67 den 2013-01-11 klockan 20:10.

  5. #5
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Hej har lackat några toppboxar från givi för att färganpassa till hojen,inga problem.Visst tar man sprayfärg på burk bara och målar då ramlar det bort.Jag skruvade bort locken på mina boxar och sedan mattade ner dom med slipduk sedan på med sk häftgrund för plast och sedan slipgrund för att få bort den knottriga ytan som det brukar vara på giviväskor.Sedan slipa ner det och lacka i den färg man vill ha+klarlack.Blir hur bra som helst och sitter lika bra som övrig färg på hojen.Och givetvis lät jag en billackare göra det så det vart gjort med bra produkter.En fördel som jag hade var ju att jag är kompis med en och jag brukar hjälpt honom med lite av varje så det har inte kostat mig nått.gentjänster du vet.Men 500kr får du nog säkert en att göra det för.Och det tycker jag det är värt för då blir det ju riktigt.
    Hej
    Ett bra tips lite som min tankegång har varit, att låta en lackera göra det. Har en i närheten som har gjort vissa jobb åt mig innan. De har blivit bra.
    Min tanke är att få väskorna i samma färg som hojen. Har en idé om att det kan bli bra.
    Funderar på hållarna om de ska vara svart eller få samma färg de också.

  6. #6
    Gör dom svarta så går det att bättra om dom blir skrapade när du hänger på eller tar av.
    Jan-Olov

  7. #7
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Hej
    Du tar upp en punkt som jag har tänkt på, en tanke kan vara att ha baksidan svart.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Cy2 Visa inlägg
    Hej
    Du tar upp en punkt som jag har tänkt på, en tanke kan vara att ha baksidan svart.
    Ja varför inte.Eftersom hållaren för topboxen och fästena redan är svarta. Svart färg är ju den lättaste att bättra på, speciellt om den är på baksidan.
    Jäklar nu blev det mera att göra. Snart är våren här.

  9. #9
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Cy2 Visa inlägg
    Hej
    Ett bra tips lite som min tankegång har varit, att låta en lackera göra det. Har en i närheten som har gjort vissa jobb åt mig innan. De har blivit bra.
    Min tanke är att få väskorna i samma färg som hojen. Har en idé om att det kan bli bra.
    Funderar på hållarna om de ska vara svart eller få samma färg de också.
    Hållarna brukar ju vara svarta,men sedan beror det ju lite på hur cykeln ser ut.Jag målade mina hållare silver för det var snyggare,att se när väskorna var borta.Sedan brukar jag bara lacka locket på toppboxen pga att dom flesta orginalväskor har så. Viktigt att det ser bra ut.Troligtvis blir hållarna silver på nya Tigern med som jag väntar på,är så mycket svart på den så måste ha nått som bryter av
    Senast redigerat av engström67 den 2013-01-12 klockan 19:29.

  10. #10
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Hållarna blir är svarta tänker behålla detta, färgen på hojen är mörkblå, de blir försonliga med en ljus färg.
    Vill gärna komma i från de mattsvarta väskorna gillar inte utseendet riktigt. Tror och hoppas att det kan se bättre ut med "riktig" färg på dem.
    Jag är tacksam för alla förslag och idéer samt tips på detta.
    En tanke kan vara att ha halva väskan lackad i samma färg som hojen och andra halvan svart, då blir framsida blå baksida svart.
    Enklare att bättra som Jan-Olov nämnde.
    Om jag går på denna linje blir toppbox också delad övre och undre del.

Liknande ämnen

  1. Säljes: två sidoväskor GIVI E21 - 21 Lt monokey
    Av charlyno i forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-04-21, 09:40
  2. Lacka mjukplast?
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-06-08, 22:54
  3. Lacka med sprayfärg.
    Av Krokmark i forum Mekhörnan
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-06-27, 21:57
  4. Lacka om tank+skärmar
    Av WmB i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-04-16, 20:47
  5. Fråga till GIVI-ägare
    Av Reject i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-22, 13:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •