Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Mälaren runt 2013

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Stockholm, Vällingby
    Inlägg
    34

    Mälaren runt 2013

    Tänkte kolla om det är någon i Stockholm som redan nu tänktåka Mälaren runt i augusti?

  2. #2
    Medlem pumpe3s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    142
    Planen är att jag och sambon ska åka om inte vädret påstår regn hela dagen

  3. #3
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Det finns nog en överhängande risk att det blir av.

  4. #4
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Bor inte i Stockholm men vill passa på att få tips; har hört att om man är med från starten vid Pampashuset, kan det vara lite trångt o gå väldigt sakta( läs; stå still),, Fick en rekomendation att haka på från Södertälje. Om jag väljer det senare, var är det lämpligt att vänta in kortegen?
    Var svänger kortegen av från E4/E20?

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Bor inte i Stockholm men vill passa på att få tips; har hört att om man är med från starten vid Pampashuset, kan det vara lite trångt o gå väldigt sakta( läs; stå still),, Fick en rekomendation att haka på från Södertälje. Om jag väljer det senare, var är det lämpligt att vänta in kortegen?
    Var svänger kortegen av från E4/E20?
    De första gångerna jag var med startade jag i Solna, vilket inte är att rekommendera. Du kan lätt bli stående i stort sett still i 30-40 minuter med motorn på tomgång i ett moln av avgaser. Numera startar jag i stället vid Shell/ MacDonald´s i Botkyrka, där kortegen lämnar E4:an. Brukar vara många som följer det exemplet, men det funkar ändå utmärkt att hänga på när täten kommer dit. Vänta inte för länge med att haka på, det kan vara svårt att komma in ledet efter en stund. Kommer en ny hoj ungefär varannan sekund. Att hitta en lucka att smita in i är inte helt lätt eller riskfritt då.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    De första gångerna jag var med startade jag i Solna, vilket inte är att rekommendera. Du kan lätt bli stående i stort sett still i 30-40 minuter med motorn på tomgång i ett moln av avgaser. Numera startar jag i stället vid Shell/ MacDonald´s i Botkyrka, där kortegen lämnar E4:an. Brukar vara många som följer det exemplet, men det funkar ändå utmärkt att hänga på när täten kommer dit. Vänta inte för länge med att haka på, det kan vara svårt att komma in ledet efter en stund. Kommer en ny hoj ungefär varannan sekund. Att hitta en lucka att smita in i är inte helt lätt eller riskfritt då.
    Ok,Tack för råd o tips. Jag funderar på att haka på ledet från Bilisten-macken i Turinge, som ligger ca 1,5km efter trafikplats Nykvarn. Då kanske fältet har skingrats lite, vad tror du om det?

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Stockholm, Vällingby
    Inlägg
    34
    Härligt! Jag ser fram emot att åka iår, det blir första gången. Några tips på vad man ska ha med sig?

  8. #8
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Joachim Visa inlägg
    Härligt! Jag ser fram emot att åka iår, det blir första gången. Några tips på vad man ska ha med sig?
    Öl, hembrännt, korv,snus o tobak ! NÄÄ,, skoja bara
    Blir första gången för mig med, tar bara med Regnkläder o vatten, mycket vatten. (som jag i.o.f.s alltid brukar ha med).
    Resten finns nog efter vägen, eller?

  9. #9
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Ok,Tack för råd o tips. Jag funderar på att haka på ledet från Bilisten-macken i Turinge, som ligger ca 1,5km efter trafikplats Nykvarn. Då kanske fältet har skingrats lite, vad tror du om det?
    Brukar vara en massa folk även där. Tänk på att parkera på höger sida av vägen. Samma problem där att hitta en lucka att smita in i om man väntat för länge. Gjorde en gång misstaget att tillsammans med några kompisar parkera på vänster sida, strax efter macken. Var nästan omöjligt att komma in i ledet igen, speciellt eftersom vi var några stycken. Om man inte varit med om det är det svårt att tänka sig hur mycket hojar som kommer i en tät följd. Lätt att ställa till med en olycka om man försöker ta sig in i ledet från "fel sida" av vägen. Man kör tätt ihop och alla är inte vana vid detta. Har sett en del olyckor genom åren där man kört ihop med varandra.
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #10
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Ursäkta, men sånt jippo är inte min grej
    Jan

Liknande ämnen

  1. Indianer på Mälaren Runt
    Av Knarr i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-08-07, 16:57
  2. Mälaren Runt 2010, 25:e varvet
    Av Starrider_Johnny i forum Träffar & Körningar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 10:23
  3. Mälaren Runt 21/8
    Av harpoonman i forum Träffar & Körningar
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 22:48
  4. Mälaren runt 20080831
    Av PatrikAdolfsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 19:09
  5. Mälaren Runt 2008
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 14:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •