Sidan 6 av 10 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 99

Ämne: första turen 2013

  1. #51
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Bullerrör till Explorer finns
    http://www.mcweb.se/ljuddampare-effe...65-c-3200.aspx
    Prisvärt ? nja inget för mig. även om dom vore gratis.

    Har jag sagt att jag hatar vinter...?
    Som ett exempel så startade jag en facebookgrupp/Vi som vill förbjuda vinter nu !
    , nu har jag ju inte vunnit nobelpriset för det, men jag hatar verkligen den här årstiden.
    http://www.facebook.com/groups/353498578007460/

    Jag flyttade 80 mil söderut för att slippa skiten... Sahara är inget alternativ men ge mig 15-17 år till så går flytten mot medelhavet...

    Förresten jag hämtade hojen från service idag, blev en liten omväg hem totalt ca 3 mil, men faan vad slirigt det var, i Göteborg har man även i år bestämt sig för att sprida ut ett Dammbindningsmedel på våra vägar...
    http://svmc.se/Distrikt/vastragotala...-Dammbildning/
    i natt så behandlade man vägarna mellan 23-04, men halkan bestod även idag på dagen...
    jag kan konstatera att både antispinn & abs fungerar u.a.

    Jo föresten Handtagsvärmare är inte så dumt tillval.....
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  2. #52
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Finns säkert fina pipor från ARROW till din Tiger. kan tänka mig att det låter hur trevligt som helst!
    Ja Arrow finns ju som tillbehör till min hoj men tyvärr så går det ej att ta ur nån insats längre,så dom låter som orginal nästan,så dom går bort.Men det finns ju hur många olika dämpare som helst,gillar Yoshimura R77 finns väl inget färdigt till Tigern men går ju att få dit lätt ändå.Man får göra ett mellanrör i rostfritt själv.Sedan tycker jag Arrow är för dyra.

  3. #53
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ja Arrow finns ju som tillbehör till min hoj men tyvärr så går det ej att ta ur nån insats längre,så dom låter som orginal nästan,så dom går bort.Men det finns ju hur många olika dämpare som helst,gillar Yoshimura R77 finns väl inget färdigt till Tigern men går ju att få dit lätt ändå.Man får göra ett mellanrör i rostfritt själv.Sedan tycker jag Arrow är för dyra.
    Dom var ju häftigt dyra, ARROW! Mina dubbla LeoVince kostade under 5.000:- inklusive frakt från tyskland. Dryga 6.000:- ville man ha här i Sverige...
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #54
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Bullerrör till Explorer finns
    http://www.mcweb.se/ljuddampare-effe...65-c-3200.aspx
    Prisvärt ? nja inget för mig. även om dom vore gratis.

    Har jag sagt att jag hatar vinter...?
    Som ett exempel så startade jag en facebookgrupp/Vi som vill förbjuda vinter nu !
    , nu har jag ju inte vunnit nobelpriset för det, men jag hatar verkligen den här årstiden.
    http://www.facebook.com/groups/353498578007460/

    Jag flyttade 80 mil söderut för att slippa skiten... Sahara är inget alternativ men ge mig 15-17 år till så går flytten mot medelhavet...

    Förresten jag hämtade hojen från service idag, blev en liten omväg hem totalt ca 3 mil, men faan vad slirigt det var, i Göteborg har man även i år bestämt sig för att sprida ut ett Dammbindningsmedel på våra vägar...
    http://svmc.se/Distrikt/vastragotala...-Dammbildning/
    i natt så behandlade man vägarna mellan 23-04, men halkan bestod även idag på dagen...
    jag kan konstatera att både antispinn & abs fungerar u.a.

    Jo föresten Handtagsvärmare är inte så dumt tillval.....
    Ja handtagsvärmare kan väl vara bra om man kör på vintern,vilket jag knappast skulle göra med min.På vintern ska den stå i garaget och glänsa och tas ut när det är vår och när snö och salt och skit är borta.Visst antispinn och abs är ju kanon men hjälper ingenting om det är is eller snö om man inte har dubbdäck då förstås.Här har vi minst 50cm snö och det är februari=vinter ännu så det är bara att gilla läget.Bilen är 4x4 och i lastbilen bryr jag mig inte så mycket om väglag.
    Senast redigerat av engström67 den 2013-02-15 klockan 10:15.

  5. #55
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Det är ett långt land vi bor i , runt göteborg ligger det kring 2-4 cm snö. det räcker inte till att täcka plogfårorna på åkrarna. jag var i stockholm igår, betydligt mycket mer snö men inte så farligt, kanske 2-3 dm (norrort) fick idag lite Update från sundsvall---- > där ligger det kring metern när man kommit en liten bit från kusten...

    gudars vad jag är glad att jag flyttade söderut...
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  6. #56
    namn, du gjorde en liten tankefnurra när du flyttade till blasket 80 mil söderut. Vill man garantera hojkörning året runt så är det norr man ska bo i.

    Själv avslutade jag hojsäsongen 2012 med en tur 31/12 och började hojsäsongen 2013 med en tur 1/1. Så är det ju när man bor i en landsdel där vädret är gynsammt för en hojåkare

  7. #57
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Annars kan man ju ställa in hojen och plocka fram snöskotern..

  8. #58
    Citat Ursprungligen postat av Tjita1 Visa inlägg
    Annars kan man ju ställa in hojen och plocka fram snöskotern..
    Ja, om man nu gillar det. Provat det och konstaterade att det var kul men inget för mig.....

  9. #59
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Ja, om man nu gillar det. Provat det och konstaterade att det var kul men inget för mig.....
    Prövade en Yamaha skoter med turbo 300hk hur kul som helst men en sak i taget,mc är viktigare för mig

  10. #60
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    första turen 2013

    Jo, bor man i Nörrland med god snötillgång och terräng så är det sköj. Men om man bor i fjolleträsk så är det suck- och stön när slasket och vägsaltet hånflinar åt en ända in i april..
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

Liknande ämnen

  1. Första turen
    Av Gurrag i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-21, 08:47
  2. Övningskörning - första turen
    Av Viragomannen i forum MC-kort
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-10, 13:33
  3. 1:a turen 2010
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 120
    Senaste inlägg: 2010-04-15, 12:34
  4. Den första turen för säsongen.
    Av sara i forum Off topic
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 14:38
  5. Sista turen
    Av Gnistvändaren i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 00:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •