Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 49

Ämne: harley

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    harley

    Hej,

    Hur kommer det sig att harley håller sitt andra handsvärde så bra trots skakiga tider? Det brukar ju nu mera finnas ett överflöd av harley på marknaden. Kan tänka mig att det fanns mindre förr, åtminstone inbillar jag mig det. Visserligen har harley sjunkit en hel del på grund av krisen, åtminstone inbillar jag mig det. Visserligen har de ju haft ett högt inköpspris och därmed ett högt restvärde.

    Personligen tycker jag att med tanke på det överflöd som finns på marknaden och skakiga tider så borde ju priset på harley sjunka som en sten. Speciellt om man tänker på att det sägs att cumstomhojar har en vikande marknad.

    Vad tycker ni? Detta inlägg är inte för att vara taskig mot harley folk utan mer som ett intressant debatt.


    Mvh

    Hondamannen
    Senast redigerat av Hondamannen den 2012-10-15 klockan 16:01.

  2. #2
    Hondamannen
    Gäst
    Jag vet vad jag skulle köpa om prist på en harley sjönk ner till 50-60 000 kr

    jag får väl drömma tillsvidare.
    Senast redigerat av Hondamannen den 2012-10-15 klockan 16:02.

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    En HD är alltid en HD. Kommer alltid att ha ett något bättre andrahandsvärde än övriga märken på marknaden. Nästan så att man får mer betalt för sin HD än när man köpte den. En investering skulle jag vilja påstå.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Tja...priset på Ferrari, Maserati eller Bentley har väl inte gått ner heller. Det är väl en fråga om tillgång i kombination med efterfrågan som vanligt.

    Kvarstår efterfrågan, och utbudet inte ökar, så blir prissättningen därefter.

  5. #5
    Hondamannen
    Gäst
    Nina, köp av fordon är nästan alltid en ekonomisk katastrof. Så bra andra handsvärde har inte harley längre, iaf enligt min åsikt.

  6. #6
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Jag skulle tro att många köp i premium segmentet för varor, bilar, mc, vin, osv görs utan lån. Du har då köpare som inte är lika känsliga för en lågkonjunktur och helt enkelt inte har någon anledning till att sänka priset i dåliga tider när man skall sälja, då kan den lika gärna stå kvar i garaget.

    Däremot så blev jag lite förvånnad över hur många HD som låg ute på blocket när jag själv letade efter en hoj i våras.

    …och om jag själv skulle vilja ha en? Jajamensan!

  7. #7
    Medlem epa23s avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Ort
    Göteborg (V. Frölunda)
    Inlägg
    58
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Speciellt om man tänker på att det sägs att cumstomhojar har en vikande marknad.
    Jo, det kanske är så?
    (Finns det siffror på det?)

    I alla fall om man kollar på de Japanska märkena så har de inte direkt kommit med något nya Custom hojar på flera år...

    Men å andra sidan verkar ju märken som Victory, Triumph och självklart HD satsa och komma med nya modeller..

    I Göteborg är det endast Harley som har 2 återförsäljare, övriga märken har en eller delar på en.. Så jag antar då att de säljer bra med hojar och tillbehör till dom..

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Verkar vara något mystiskt med HD. En hel kult har ju växt upp kring märket i USA, sedan har ju resten av världen hakat på. Det gör väl sitt till för att sprida populariteten om dem.
    I mitt tycke , så är de ju stora, klumpiga, och dyra. har ju stor begränsning i användandet på det sätt jag vill. Hur kvalitén är råder det visst delade meningar om.
    Men som en del säger : en HD är alltid HD
    Status och nostalgi. Märket är ju mycket gammalt.

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag kan tänka mig en HD XR1200 men bara den modellen. =)

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Skulle själv kunna tänka mig en Night Rod Special, men jag undrar om jag inte hellre hade tagit en Ducati Diavel isåfall.

Liknande ämnen

  1. Harley
    Av honda500 i forum Custom
    Svar: 110
    Senaste inlägg: 2014-05-10, 17:47
  2. Harley
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 18:03
  3. Harley 500 på G?
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 14:22
  4. Harley
    Av muzza i forum Custom
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 23:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •