Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 678
Resultat 71 till 75 av 75

Ämne: Grön på gruskörning!

  1. #71
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av triumphtobbe Visa inlägg
    Yes!! Hämtade hem Tigern idag! Riktigt kul.
    Jag hade lånat en täckt släp idag pga av vädret. Bara det att det släpet var mycket högre än de gallersläp som jag brukar låna. Det resulterade i att vinkeln på brädan som jag brukar köra upp hojen på blev på tok för brant!
    När jag skulle rulla upp Sprinten så blev den liksom stående på mitten och bakhjulet började spinna!! Katastrof, jag såg framför mig alla de misstag som är filmade på youtube där motorcyklar tappas och går sönder.
    Well well, den gick in och jag kunde surra fast den ok.
    På Triumphcenter hade dem en riktig ramp att rulla ner och rulla upp den nya hojen på.
    Väl hemma igen så backade jag till mot muren på framsidan av vårt hus. Jag kunde lätt rulla ut Tigern direkt på gräsmattan!
    Jaja, det känns så bra att ha det avklarat! Nu väntar jag bara på att snön ska släppa så att jag kan börja testa den.

    /Tobbe.

    grattis till hojen.Snygg är den lite beg eller?tyckte det var lite dålig puts på avgassystemet

  2. #72
    Medlem triumphtobbes avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Skåne, Löberöd
    Inlägg
    70
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    grattis till hojen.Snygg är den lite beg eller?tyckte det var lite dålig puts på avgassystemet
    Ja Engström67, hojen är ju inte ny. Den har rullat 1200 mil och den förre ägaren har inte alls brytt sig om avgasrören! Det är ordentligt med fastbränt skit på dem! Det blir en riktig nöt att knäcka att försöka få dem fina igen! Har du några tips?

    / Tobbe

  3. #73
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av triumphtobbe Visa inlägg
    Ja Engström67, hojen är ju inte ny. Den har rullat 1200 mil och den förre ägaren har inte alls brytt sig om avgasrören! Det är ordentligt med fastbränt skit på dem! Det blir en riktig nöt att knäcka att försöka få dem fina igen! Har du några tips?

    / Tobbe
    Menar inget illa i tanke på ,det är enkelt.Det är ju rostfritt.Svinto, autosol.Enklast om man plockar bort det och polerar med maskin,det gjorde jag med min yamaha:


  4. #74
    Medlem triumphtobbes avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Skåne, Löberöd
    Inlägg
    70
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Menar inget illa i tanke på ,det är enkelt.Det är ju rostfritt.Svinto, autosol.Enklast om man plockar bort det och polerar med maskin,det gjorde jag med min yamaha:


    Hehe, jag blev inte sur på dig! Det var en sur min åt att avgasrören var smutsiga .
    Ja, jag ska ge mig på dem och se vad jag kan göra. Det är kanske inte så farligt ändå?
    Hojen fick sin första översyn idag. Tvätt, vaxning och kontroll. Så kul det är att ha något nytt!
    Jämfört med min Sprint så gick det väldigt snabbt att vaxa den. Det är ju bara två små ytor som är lackade. En cool grej som jag inte visste om var att det finns en färddator i den. Lite modernare än min gamla Sprint från -02.

    / Tobbe.

  5. #75
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av triumphtobbe Visa inlägg
    Hehe, jag blev inte sur på dig! Det var en sur min åt att avgasrören var smutsiga .
    Ja, jag ska ge mig på dem och se vad jag kan göra. Det är kanske inte så farligt ändå?
    Hojen fick sin första översyn idag. Tvätt, vaxning och kontroll. Så kul det är att ha något nytt!
    Jämfört med min Sprint så gick det väldigt snabbt att vaxa den. Det är ju bara två små ytor som är lackade. En cool grej som jag inte visste om var att det finns en färddator i den. Lite modernare än min gamla Sprint från -02.

    / Tobbe.

Liknande ämnen

  1. Gruskörning
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-11-09, 09:03
  2. Gruskörning på rallyvägar i Värmland
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-20, 18:18
  3. Gruskörning
    Av Kret i forum Offroad
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2010-08-23, 16:35
  4. Uppkörning snart fråga om gruskörning
    Av moses i forum MC-kort
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-07-23, 23:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •